فونیکسریمکسبهتام

رییس هیات تفحص از صنعت خودروسازی مطرح کرد

کیفی‌سازی و خصوصی‌سازی صنعت خودرو لازم و ملزوم یکدیگرند

عصر خودرو- رییس هیات تفحص از صنعت خودروسازی مجلس نهم اظهار کرد: وقتی آثار کاهش تصدی‌گری دولت و باندهای مافیایی در صنعت خودرو دیده نمی‌َشود، نه طرح ستاره‌دار کردن و نه هیچ طرح دیگری که موجب کیفی‌سازی صنعت جاری خودروسازی شود، کارآیی نخواهد داشت.

کیفی‌سازی و خصوصی‌سازی صنعت خودرو لازم و ملزوم یکدیگرند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، علی علی‌لو  گفت: برای ارائه خدمات به خودروسازان در قالب طرح ستاره‌دار کردن خودروسازان باید ابتدا فرآیند و بستر کیفی‌سازی صنعت به وجود آید.

    نماینده مردم شبستر در مجلس نهم تاکید کرد: قطعا تا زمانی که این بستر به وجود نیاید، طرح ستاره‌دار کردن کارآیی لازم را نخواهد داشت، بحث‌های اساسی‌تری از طرح ستاره‌دار کردن خودروهای داخلی وجود دارد که وزارت صنعت، معدن و تجارت باید به آنها نیز بپردازد.

    این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس کاهش تصدی‌گری وزارت صنعت، معدن و تجارت در صنعت خودرویی را یکی از زیرساخت‌های اساسی در آغاز کیفی‌سازی این صنعت دانست و افزود: تا زمانی که سهم مدیریت دولتی در بخش صنعت به صفر نرسد، طرح ستاره‌دار کردن خودروسازان اثرگذار نخواهد بود. در مرحله اول حتما باید ساختار تغییر کرده و سهام مدیریتی دولت به بخش خصوصی واقعی - نه خصولتی‌ها و شبه‌دولتی‌ها - واگذار شود به بیان روشن‌تر باید دست مافیای خودرو از این صنعت قطع شود و رقابت واقعی به این صنعت برگردد.

    رییس هیات تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی مجلس متذکر شد: وقتی آثار کاهش تصدی‌گری دولت و باندهای مافیایی در صنعت خودرو وجود ندارد نه طرح ستاره‌دار کردن و نه هیچ طرح دیگری که موجب کیفی‌سازی صنعت جاری خودروسازی شود، فاقد کارآیی لازم خواهد بود. لازمه کیفی‌سازی، رقابت است. هیچ جای دنیا سابقه نداشته صنعتی که در سیطره دولت است، رقابتی شود. کیفی‌سازی و خصوصی‌سازی لازم و ملزوم یکدیگرند در این صورت می‌توان به رقابتی شدن صنعت خودروسازی کشور امیدوار شد.

    علی‌لو خواستار تصمیم انقلابی دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت برای رقابت‌پذیر کردن صنعت خودروسازی داخلی شد و افزود: دولت یازدهم یک بار برای همیشه سهام خودروسازان و مدیریت دولتی حاکم بر مجموعه‌های خودورسازی را از طریق بورس یا سایر شیوه‌هایی که به تحقق این هدف کمک کند، واگذار کند تا ساختار مافیایی حاکم بر صنعت خودروسازی کشور فرو ریزد.

    وی شجاعت در تصمیم‌گیری را لازمه این کار دانست و افزود: مدیران دولتی صنعت خودرویی کشور یا ترسو یا رانت‌خوار و یا شجاعت کافی برای اصلاح ساختار و فرآیندهای معیوب صنعت خودروسازی را ندارند. بنده شاهد بودم مدیرانی هم که با مافیای خودرویی در می‌افتند چگونه از این رفتار پشیمان‌شان می‌کنند. دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت باید بی‌رودربایستی دست مافیای خودرویی را قطع کنند و مدیریت خوب را بر این صنعت حاکم کنند. بعد از این اتفاق است که صنعت خودروسازی کشور رقابت‌پذیر شده و بستر کیفی‌سازی در آن به وجود می‌آید.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو