فونیکسریمکسبهتام

خواستگاران ایرانی فولکس کدامند؟

ارسال ۲۵۰ تقاضانامه از ایران برای همکاری با فولکس واگن

عصر خودرو- به دنبال توافق هسته‌ای میان ایران و غرب برخی از خودروسازان ایرانی در رقابت با یکدیگر درخواست‌های متفاوتی برای شرکت فولکس واگن ایران ارسال و از این برند آلمانی درخواست همکاری مشترک کرده‌اند.

ارسال ۲۵۰ تقاضانامه از ایران برای همکاری با فولکس واگن
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از اقتصادنیوز، خودروسازان دولتی و خصوصی کشور در نبردی با یکدیگر اقدام به ارسال 250 تقاضانامه برای راضی کردن شرکت فولکس واگن کرده‌اند تا این شرکت را برای همکاری با خود مجاب کنند.

     علاوه بر شرکت ایران‌خودرو و کرمان موتور، خانواده فردوس در قالب شرکت ماموت، خانواده گرامی به نمایندگی از اطلس خودرو و آسان موتور که اکنون وارد کننده کیا و هیوندایی بوده و میراث دار شرکت گلستان هستند، خانواده دیلمی، به عنوان مالکان ال جی ایران و وارد کنندگان خودرو ام جی، گروه خودروسازی چابهار و . . .  نیز برای تولید برخی محصولات این شرکت تقاضای همکاری کرده اند.

    بر اساس اعلام منابع موثق تا کنون 250 تقاضا از طرف شرکت های ایرانی برای فولکس واگن ارسال شده که نشان دهنده رقابت شدید شرکت های ایرانی برای همکاری با بزرگ ترین خودروساز اروپا هستند.

    مرکز پژوهش های مجلس نیز اخیرا در گزارشی به خودروسازان کشور پیشنهاد کرده تا یکی از خودروسازان آلمانی را به عنوان شریک تجاری خود انتخاب کنند چرا که آلمان‌ها هم در استاندارد محصولات سختگیرانه عمل می‌کنند و هم عمر مفید محصولاتشان بالاست و به «جان سخت» معروف هستند.

    در همین رابطه ایران‌خودرو نیز مذاکرات گسترده‌ای را با فولکس انجام داده و احتمال دارد بر سر تولید برخی محصولات اشکودا به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های فولکس به توافق برسد.

    از سویی دیگر کرمان موتور نیز به عنوان شریک قدیمی فولکس از این شرکت درخواست از سرگیری همکاری‌های خود را کرده و به نظر می‌رسد این دو شرکت در آستانه عقد قرارداد قرار گرفته‌اند.

    فولکس تا پیش از تحریم‌ها در ایران خودروی گل را به تولید می‌رساند که در استانداردسازی محصولات کرمان خودرو بسیار موثر بود. آنگونه که مدیران کرمان موتور می‌گویند استاندارد محصولات خود را مدیون آلمان‌ها هستند به طوری که این استاندارد را هم اکنون خودروسازان چینی از ایران می‌آموزند.

    به غیر از شرکت‌های معتبر خودروساز برخی دیگر از واردکنندگان در پی آن هستند تا با اخذ نمایندگی شرکت‌های زیرمجموعه فولکس محصولات این شرکت را در ایران عرضه کنند.

    به نظر می‌رسد اشتیاق همکاری خودروسازان ایرانی با آلمانی‌ها به اوج خود رسیده اما با توجه به سختگیری فولکس واگن شاید همکاری به صورت جوینت ونچر و مدل قراردادهای ال90 و پژو را آلمان‌ها نپذیرند خود بخواهند رسما در بازار ایران سرمایه گذاری کرده و به تولید خودرو بپردازند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو