فونیکسریمکسبهتام

مدیر کل دفتر صنایع خودرو و نیرو محرکه

مراجعه خودروها به تعمیرگاه ها کاهش می یابد

عصر خودرو- کاهش نرخ مراجعه تعمیراتی از ۲.۶ فعلی به ۱.۲ از اهم سرفصل های سند اهداف صنعت خودرو است.

مراجعه خودروها به تعمیرگاه ها کاهش می یابد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از شاتا،  امیر حسین قناتی با بیان اینکه این امر بر اساس  قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو و قانون ارتقای کیفی خودرو  انجام می گیرد اضافه کرد: استاندارد ها و شاخص های مورد انتظار برای تولید انواع خودرو در قوانین و آیین نامه های مرتبط مشخص شده و در همه محصولات عرضه شده، رعایت آنها الزامی بوده و این موضوع ازجانب مراجع ذیربط از جمله سازمان ملی استاندارد ایران، سازمان حفاظت محیط زیست  به طور پیوسته مورد ارزیابی و نظارت قرار می گیرد.

    وی تصریح کرد: یکی از قواعد و معیارهای ارزیابی سطح کیفی خودروهای تولید داخل و وارداتی، استانداردهای ایمنی و کیفی بوده که مطابق استانداردهای منتخب اتحادیه اروپا (55 سرفصل)  ازجانب سازمان ملی استاندارد کنترل می شود.

    در این جهت فرایند تطابق  تولید (COP) با محصول نمونه اولیه (TA) نیز بصورت مستمر پایش  و انجام می پذیرد.

    قناتی افزود: سازمان حفاظت محیط زیست نیز بر استانداردهای آلایندگی انواع خودرو نظارت مستمر داشته و در صورت مغایرت هریک از محصولات با استاندارد های مصوب ، اقدام به توقف شماره گذاری  می کند.

    به گفته وی ارزشیابی محصول نیز ،با انجام آزمون، وفق استاندارد های ذکر شده ، با تمرکز بر ایرادات عملکردی و همچنین رعایت میزان آلایندگی و معیار مصرف سوخت منطبق با استاندارد آلایندگی موجود ، بصورت مستمر صورت پذیرفته وگزارشات آن به مراجع ذیربط ارسال می شود.
    قناتی ادامه داد: در این فرآیند، در صورت رویت عیب ایمنی و عملکردی در خودرو، خط تولید مدل مربوطه تا رفع نقص  متوقف خواهد شد.

    وی تاکید کرد:‌ نظام نظر سنجی از مشتریان نیز در دو حوزه کیفیت اولیه با دوره زمانی سه ماهه و همچنین کیفیت دوام با طی دوره پانزده ماه بعد از دوره اولیه  انجام می شود.

    قناتی تصریح کرد: در زمینه کیفیت خدمات پس از فروش نیز ، انطباق تعداد نمایندگی مجاز متناسب با تعداد خودروی تحت ضمانت ، تعهد در تامین قطعات یدکی و در نهایت ارزیابی اظهار نظر مشتری در این بخش نیز به صورت ادواری پایش و ارزیابی می شود.
     

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو