فونیکسریمکسبهتام

وزیر صنعت خبر داد:

شراکت ۵۰ - ۵۰ شرط اصلی در قرارداد با خودروسازان خارجی

عصر خودرو- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: قراردادهای جدید خودرویی با شرکت های خارجی ۴ شرط اصلی دارد که مهم ترین آن این است که باید مشارکت سرمایه گذاری مستقیم، حداقل ۵۰ - ۵۰ و در برخی موارد بیش از ۵۰ درصد توسط طرف خارجی صورت گیرد.

شراکت ۵۰ - ۵۰ شرط اصلی در قرارداد با خودروسازان خارجی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۸:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، مهندس محمدرضا نعمت زاده دوشنبه شب در حاشیه نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در جمع خبرنگاران ؛ گفت: قراردادهای جدید خودرویی با شرکت های خارجی کاملا مورد تائید ما و مطابق با سیاست های جدید وزارت صنعت است اما در این قراردادها چند اصل از طرف ما مورد تاکید قرار دارد.
    به گفته مهندس نعمت زاده ؛تعهد صادرات حداقل یک سوم تولیدات از دیگر شروط مطرح شده در مذاکرات است که به دنبال آن، افزایش کیفیت محصولات نیز محقق می شود.
    مهندس نعمت زاده، انطباق محصولات با مباحث مربوط به آلایندگی و همچنین همکاری مهندسی برای طراحی خودروهای جدید را از دیگر اصول وزارت صنعت، معدن و تجارت در همکاری های بین المللی در حوزه خودرو عنوان کرد.

     دستیابی به توافق خودرویی با یک شرکت بزرگ آلمانی


    وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگر سخنان خود از دستیابی به توافق با یک شرکت بزرگ آلمانی در زمینه خودرو خبر داد و گفت: امروز پس از دیدار با مدیران یک شرکت آلمانی برای 3 مشارکت جدید توافق شد که تا دو ماه آینده به مرحله امضای قرارداد خواهیم رسید.
    وی افزود: در این مذاکرات چارچوب هایی مبنی بر استفاده از سهم 39 درصدی، 49 درصدی و 51 درصدی طرف های خارجی از مشارکت با شرکت های داخلی در زمینه تولید خودروی تجاری مطرح شد.

    تغییر واردات از کالای مصرفی به کالاهای سرمایه ای
    وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا با اجرای برجام واردات کشور افزایش خواهد یافت؟ گفت: با اجرای برجام هیچ تغییری در مقررات صادرات و واردات کشور صورت نمی گیرد.
    وی افزود: مقررات مربوط به واردات بخشی قانون و بخشی مصوبات دولت است؛ سیاست دولت این است که از این فضا برای توسعه صادرات، سرمایه گذاری مشترک و تولید کالاهای صادراتی استفاده کند.
    نعمت زاده با اشاره به مذاکرات انجام شده در هفته های اخیر، گفت: در سفر رئیس جمهوری، این مذاکرات به قرارداد و یا ماقبل از قرارداد می رسد.
    وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: روند واردات در دو سال گذشته از کالاهای مصرفی به کالاهای سرمایه ای و واسطه ای گرایش پیدا کرده است.
    مهندس نعمت زاده افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت به دنبال جلوگیری از واردات غیررسمی است؛ بخشی از این واردات از طریق مناطق آزاد، بخشی از طریق بازارچه های مرزی و مناطق مرزی انجام می شود.
    وی همچنین در پاسخ به پرسشی در مورد امضای قرارداد خرید تراکتور از کشور چک گفت: دراین مورد چیزی نشنیده ام؛ ما دیداری با وزیر صنعت و تجارت چک داشتیم که آنها زمینه های همکاری خود را اعلام کردند که یکی از این زمینه ها، تولید تراکتور بود.
    مهندس نعمت زاده در این ارتباط افزود: در صورتی که این قرارداد میان بخش خصوصی ایران اتفاق افتاده باشد باید خودشان پاسخگو باشند اما وزارت صنعت تنها اگر موضوع ساخت تراکتور باشد از این دست قراردادها حمایت می کند و اجازه خرید نخواهد داد.
    وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در حال حاضر زیرساخت های لازم برای تولید تراکتور در کشور مهیا است و هم اکنون تولید تراکتورهای تا قدرت 140 اسب بخار در کشور امکانپذیر است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو