فونیکسریمکسبهتام

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله عنوان کرد:

مرگ ۵۱درصد حادثه دیدگان ترافیکی در محل

صندلی کودک اجباری شود

عصر خودرو- عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله اظهار داشت: ۵۱ درصد فوتی‌های حوادث ترافیکی در محل سانحه رخ می‌دهد.

مرگ ۵۱درصد حادثه دیدگان ترافیکی در محل
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، محسن انصاری در نشست خبری پنجمین گردهمایی بین المللی ایمنی راه و ترومای کودکان اظهار داشت: 51 درصد فوتی ها حوادث ترافیکی در صحنه حادثه رخ می دهد و 49 درصد از مرگ و میرها در حین انتقال به مراکز درمانی تا یک ماه بعد از ترخیص حادثه‌دیده است.

    وی با اعلام اینکه تلفات در حوادث ترافیکی هیچ وقت به صفر نمی رسد، اظهار داشت: بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی سالانه یک‌میلیون و 300 هزار نفر در جهان در حوادث ترافیکی جان خود را از دست می دهند که این عنوان در سال 2020 به یک‌میلیون و 900 هزار و در سال 2030 به 2 میلیون و 500 هزار نفر می رسد.

    انصاری با اشاره به افزایش تقاضای سفر در کشور از پیشنهاد تشکیل شورای عالی ایمنی ترافیک زیر نظر رئیس جمهوری خبر داد و گفت: در برنامه ششم توسعه می بایست به سمت ساختار پویا برای سازمانی باشیم که بتواند وضعیت موجود را سامان ببخشد.

    عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله با اعلام اینکه انجام سفر در کشور نسبت به گذشته ایمن تر شده است، اظهار کرد: کیفیت جاده ها و همچنین خودروها نیز بهتر شده و آموزش افزایش یافته است.

    وی از انسان، جاده و خودرو به عنوان سه ضلع حوادث ترافیکی نام برد و توضیح داد: باید جاده و خودرو به گونه ای طراحی شود که در صورت خطای انسانی از وقوع حادثه پیشگیری کند که در حال حاضر اینگونه نیست.

    انصاری از ارائه چند پیشنهاد برای ایمنی کودکان در خودروها خبر داد و گفت: کودکان زیر 5 سال می بایست در صندلی عقب خودرو و در جایی مطمئن و ایمن مستقر شوند. همچنین کودکان زیر 13 سال نیز نمی بایست در صندلی جلوی خودرو بنشینند.

    عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله بر ضرورت اجباری شدن استفاده صندلی کودک در خودروها تاکید کرد و ادامه داد: خودروسازان ما می بایست بر اساس سن، قد و جثه کودکان نسبت به تولید صندلی های استاندارد خودرو اقدام کنند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو