فونیکسریمکسبهتام

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا در سمنان خبر داد

افزایش ۱۳۹ درصدی تعداد خودرو‌ها در ۱۰ سال گذشته

عصر خودرو- جانشین رئیس پلیس راهور ناجا گفت: در ۱۰ سال گذشته در سوانح رانندگی ۲۲۱ هزارو ۸۵۱ نفر در کشور جان خود را از دست داده اند.

افزایش ۱۳۹ درصدی تعداد خودرو‌ها در ۱۰ سال گذشته
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، سردار تقی امیری در اولین سمپوزیوم ملی ارتقای ایمنی و حمل ونقل جاده‌ای در سمنان افزود: درهمین مدت 2 میلیون و913 هزار نفر بر اثر سوانح رانندگی مجروح و مصدوم شده اند.

    وی افزود: در ده سال گذشته تعداد خودروها در کشور 139 درصد و تعداد دارندگان گواهینامه های رانندگی 89 درصد و تعداد موتور سیکلت‌ها 128 درصد افزایش داشته است.

    جانشین پلیس راهور ناجا گفت:هم اکنون در کشور بطور میانگین روزانه 60 میلیون لیتر ودر روزهای پیک 80 میلیون لیتر سوخت مصرف می شود.

    وی با اشاره به کاهش 32 درصدی تلفات در کشور در ده سال اخیر اظهارکرد: در سال 84 تعداد کشته ها در کشور 28 هزار نفر و در سال 93 قریب 17 هزار نفر شده است.

    امیری با بیان اینکه تعداد تلفات در سال 86 و 90 کاهش چشمگیری داشته، در مورد علت‌های این امر گفت: کاهش 4600 نفری تعداد تلفات در سال 86 به علت سهمیه بندی سوخت، شناسایی پاسگاههای هدف، تقویت و تجهیز پاسگاههای پلیس راه واطلاع رسانی و توسعه آموزش همگانی و در سال 90 به علت اجرای قانون جدید رسیدگی به تخلفات رانندگی،بازدارندگی جرایم جدید رانندگی مشارکت وهم افزایی بین بخشی وانجام آموزشهای همگانی بوده است.

    امیری تصریح کرد: چشم انداز برنامه 10 ساله کاهش ده درصدی سوانح رانندگی استکه این رقم هم اکنون 2 الی 3درصد است.

    وی افزایش بازدارندگی مجازاتهای رانندگی، بکارگیری و توسعه فناوری های جدید ورفع نقاط حادثه خیز را از جمله راهکارها برای استمرار روند کاهشی تلفات در سطح ملی ونصب کمربند برای سرنشینان عقب وتعمیر دوربینهای خراب جاده ای را از جمله راهکارهای استانی در سمنان برای کاهش تلفات دانست.

    جانشین رئیس پلیس راهور ناجا گفت: سهم راه‌های استان سمنان 4/1 درصد و سهم تصادفات استان سمنان در کشور 4/2 درصد است، سهم کشته های استان سمنان که بیشتر آن بر اثر وازگونی است 60 درصد و در کشور 39 درصد است، همچنین تعداد کشته های سر صحنه در استان سمنان 61 درصد و در سطح کشور 51 درصد است.

    وی گفت: افزایش استراحتگاههای بین راهی وافزایش میزان روشنایی وتنوع بصری در سطح راههای استان سمنان و آموزش و مراقبت بیشتر در بستن کمربند ایمنی سرنشینان عقب خودروها از راهکارهای کاهش تلفات در سطح راههای استان است.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو