فونیکسریمکسبهتام

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران:

دولت با اجرای برجام به حمل‌ونقل عمومی کمک کند

عصر خودرو- عضو هیئت رئیسه شورای شهرتهران به کمک دولت پس از برجام برای بهبود و توسعه حمل و نقل عمومی به منظور دستیابی به هوای سالم ابراز امیدواری کرد و گفت: باید به جای حرف مسئولان امر عمل کنند.

دولت با اجرای برجام به حمل‌ونقل عمومی کمک کند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۲:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، ابوالفضل قناعتی با اشاره به هفته هوای پاک با بیان اینکه هرساله با ایجاد پدیده وارونگی هوا مسئولان برای دستیابی به هوای سالم به راه حل های مقطعی متوسل می شوند، گفت: مسئولان امر بجای حل اساسی این مشکل به دنبال مقصر می گردند و این در حالی است که این حرکات به حل آلودگی هوا کمکی نمی کند.

    وی با بیان اینکه مسئولان به جای حل مسئله به دنبال متهم دیگری برای این وضعیت هستند، افزود: در همین فضای اتهام افکنی نه تنها مشکل حل نمی شود، بلکه وظایف دستگاه های مسئول، در این ابهام گم می شود.

    قناعتی با انتقاد از دولت درخصوص انجام ندادن تعهداتشان در توسعه حمل و نقل اظهار کرد: در کلانشهر تهران یکی از راه های اساسی و کاربردی برای کاهش آلودگی، توسعه حمل و نقل عمومی است که در این میان دولت سهم 50درصدی در این توسعه دارد، اما چندین سال است که دولت قبلی و فعلی به تعهداتشان عمل نکرده اند.

    عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران با بیان اینکه یکی راه حل های مهم برای برون رفت از پدیده آلودگی هوا توسعه حمل و نقل عمومی است، افزود: باید به جای حرف مسئولان امر عمل کنند.

    قناعتی با بیان اینکه چگونه می توان مردم را با وجود کمبود شدید وسائط حمل و نقل عمومی به عدم استفاده از خودروهای شخصی دعوت کرد، گفت: دولت در قبال ساخت و توسعه مترو 50 درصد و در مورد اتوبوس نیز سهمی 80 درصدی دارد، اما حتی یک ریال نیز به اتوبوس های پایتخت کمک نکرده است.

    وی با تاکید بر اینکه شهرتهران به حدود 11 هزار اتوبوس نیاز دارد اما موجودی پایتخت حدود 6 هزار اتوبوس است که نیمی از آنها نیز فرسوده هستند، ادامه داد: در مورد مترو تهران نیز دولت نه تنها سهم 50درصدی خود را تقبل نکرد، بلکه تنها 240میلیارد تومان برای ساخت مترو پایتخت اعتبار در نظر گرفت که تاکنون و در حالی که تا پایان سال 2ماه باقی مانده است، تنها 42میلیارد آن را داده است و این در حالی است که مدیریت شهری برای ساخت مترو در سال جاری 2هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته است.

    عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران با بیان اینکه دولت برای تحقق هوای پاک باید جدی تر وارد شود، افزود: امیدواریم پس از برجام  "ال سی های" لازم گشوده شود و حضور رییس جمهور چین را نیز به فال نیک می گیریم تا فاینانس مورد نظر تامین شود.

    قناعتی با تاکید بر اینکه باید دولت در کنار شهرداری تهران و سایر سازمان های دلسوز هوا قرار گیرد، گفت: این همراهی باعث می شود تا هوای پاک از ذهن ها فراموش نشود و شرایط بهتری در حوزه حمل و نقل ایجاد شود.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو