فونیکسریمکسبهتام

در آذربایجان غربی؛

کولاک تردد در جاده‌ها را مختل کرد

تعطیلی مدارس ۲ شهرستان

عصر خودرو- بارش برف سنگین به همراه کولاک شدید که از دیروز شنبه در برخی شهرهای آذربایجان غربی آغاز شده وهمچنان ادامه دارد، روند زندگی عادی مردم و نیز تردد در جاده‌های استان را مختل کرده است.

کولاک تردد در جاده‌ها را مختل کرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، به علت بارش برف که از عصر دیروز در آذربایجان غربی آغاز شده است، تردد در جاده‌های منتهی به شهرستان‌های ارومیه، خوی، سلماس، چالدران و ماکو و جاده‌های روستایی سرو، قوشچی و راژان در شهرستان ارومیه به سختی انجام می‌شود.

    هم اکنون بارش‌ها در شهرستان‌های مهاباد، پیرانشهر، سردشت، اشنویه، بوکان، میاندوآب، شاهین دژ، تکاب، نقده به شکل باران است اما در پی بارش برف سنگین در روز گذشته کولاک در بیشتر محورها و جاده‌های استان آغاز شده است.

    ارتفاع برف هم اکنون در سطح شهر ارومیه به بیش از 10 سانتیمتر رسیده و شدت بارش‌ها مردم این شهر را غافلگیر کرده است. طی شبانه روز گذشته شهرستان چالدران با پنج درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین شهر و شاهین دژ با 9 درجه سانتیگراد بالای صفر گرم‌ترین شهر استان آذریابجان غربی بود.

    تمامی محورهای آذربایجان غربی باز است

    مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی در خصوص آخرین وضعیت شهرهای استان در پی بارش برف به خبرنگار مهر گفت: با وجود کولاک هم اکنون تمامی محورهای استان باز و تردد در جاده‌های بین شهری و روستایی استان به دلیل بارش سنگین برف به کندی در حال انجام است.

    امیرعباس جعفری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه دمای هوای ارومیه هم اکنون صفر درجه سانتیگراد است افزود: پیش بینی هواشناسی استان نیز حاکی است که طی امروز و فردا ابرناکی و بارش برف و باران در استان ادامه خواهد داشت.

    وی ادامه داد: مدیریت بحران استان آمادگی کامل برای امداد رسانی و مدیریت شرایط نامساعد جوی را دارد و جلسات این ستاد به طور منظم برگزار می‌شود و همه عوامل امدادرسانی این مدیریت در آماده باش کامل قرار دارند.

    مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی تاکید کرد: با تلاش راهداران مستقر در جاده‌های بین شهری استان، تمامی مسیرهای جاده ای استان از شب گذشته تاکنون برفروبی شده است.

    وی با هشدار به مردم در خصوص پرهیز از سفرهای غیرضروری و نیز همراه داشتن تجهیزات ایمنی توسط رانندگان عبوری از جاده‌های روستایی و بین شهری آذربایجان غربی خواست تا رانندگان خودروهای خود را به تجهیزات زمستانی و سوخت کافی مجهر کنند.

    برف مدارس مقطع ابتدایی ارومیه و سلماس را یکشنبه تعطیل کرد

    مسئول اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیز گفت: به علت بارش سنگین برف و برودت هوا، مدارس مقطع ابتدایی ارومیه و سلماس در نوبت صبح روز یکشنبه چهارم بهمن تعطیل است.

    مهدی محمد پور شنبه شب در گفتگو با خبرنگاران افزود: به دنبال بارش برف در ارومیه و حومه و برودت هوا و یخبندان مدارس نواحی یک و 2 و بخش‌های تابعه آموزش و پرورش شهرستان ارومیه از جمله نازلو، انزل، سیلوانا و صومای برادوست نیز در تمامی مقاطع تحصیلی روز یکشنبه تعطیل است.

    وی با بیان اینکه سایر مدارس استان دایر بوده و لازم است تا دانش آموزان در مدارس حضور داشته باشند اظهارداشت: هرگونه تعطیلی در شهرستان‌ها از طریق رسانه‌های جمعی به اطلاع عموم خواهد رسید.

    اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی نیز امروز یکشنبه با صدور اطلاعیه ای نسبت به تشدید بارندگی‌ها در 24 ساعت آینده، افت محسوس دما، کاهش دید، لغزندگی و کولاک برف و اختلال تردد در جاده‌های استان هشدار داد.

    مسئولان پلیس راه و راهداری استان آذربایجان غربی از رانندگانی که قصد تردد در جاده‌های این منطقه را دارند خواسته‌اند تا وسایل گرمایشی و نیز زنجیر چرخ به همراه داشته باشند و تا حد امکان از ترددهای غیر ضروری در جاده‌ها بپرهیزند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو