فونیکسریمکسبهتام

جاده های کردستان باز اما تردد در گردنه ها با زنجیرچرخ امکان پذیر است

عصر خودرو- مدیر راهداری راه و شهرسازی کردستان گفت: باوجود بارش برف و کولاک در بیشتر نقاط استان، جاده ها باز است اما تردد در گردنه ها با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

جاده های کردستان باز اما تردد در گردنه ها با زنجیرچرخ امکان پذیر است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، محمد راشد مدرس گرجی با اعلام اینکه در بیشتر نقاط استان شاهد بارش برف و کولاک شدید هستیم افزود: عملیات برفروبی و نمک پاشی در جاده ها توسط عوامل راهداری در حال انجام است و در تمام محورها تردد جریان دارد.
    او اظهار کرد: در محورهای سنندج - کامیاران، سنندج- مریوان، سنندج- دیواندره- سقز و سنندج- دهگلان اکنون شاهد بارش برف و کولاک شدید هستیم.
    او تاکید کرد در اکثر گردنه های استان کردستان تردد با زنجیرچرخ امکان پذیر است.
    در استان کردستان 40 گردنه مهم و 15منطقه با امکان ریزش بهمن به طول هشت تا 10کیلومتر و 16منطقه کولاک گیر به طول 16 کیلومتر وجود دارد.
    مدرس گرجی به آماده بودن نیروهای راهداری برای برفروبی در جاده های استان نیز اشاره کرد و گفت: برفروبی در جاده های استان با استفاده از ٥٥۰ دستگاه ماشین آلات راهداری شامل ٣۰۰ دستگاه مربوط به حوزه راهداری اداره کل راه و شهرسازی جهت راه های اصلی و فرعی و ٢٥۰ دستگاه بخش خصوصی جهت راه های روستایی در قالب ٨۰ اکیپ و ٦٥۰ پرسنل و ٣۰ راهدارخانه انجام می شود.
    استان کردستان هفت هزار و 850 کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که هزار و 850کیلومتر آن راه اصلی و فرعی و شش هزار کیلومتر دیگر نیز راه روستایی است.
    گفتنی است به علت بارش برف، برودت هوا و لغزندگی معابر، پیش دبستانی و مدارس ابتدایی شهرستان های بانه و مریوان در نوبت صبح در سطح شهر و روستا در روز چهارشنبه هفتم بهمن تعطیل اعلام شد.
    لازم به ذکر است بارش برف از اوایل هفته جاری در استان کردستان آغاز شده و دمای هوا نیز به طور محسوسی کاهش یافته است.
    سازمان هواشناسی بارش برف و کاهش دمای هوا را تا آخر هفته برای استان کردستان پیش بینی کرده است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو