فونیکسریمکسبهتام

دبیرکل اتاق تعاون:

بانک خصوصی بخش حمل و نقل تأسیس شود

گردش مالی ۲۱۰۰ میلیارد دلاری تعاونی‌ها در جهان

عصر خودرو- دبیرکل اتاق تعاون ایران با مطرح کردن پیشنهاد تاسیس بانک خصوصی در بخش حمل و نقل، گفت: تولید ناخالص ملی بخش حمل و نقل قابل رقابت با درآمدهای نفتی است و علاوه بر بانک می‌توان بیمه توسعه‌ای نیز تأسیس کرد.

بانک خصوصی بخش حمل و نقل تأسیس شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از فارس، ماشاءالله عظیمی، دبیرکل اتاق تعاون ایران در دومین اجلاس مشترک توسعه کیفیت حمل و نقل، ساختمان و راه و شهرسازی با بیان اینکه تولیدناخالص ملی بخش حمل و نقل قابل رقابت با درآمدهای نفتی است، اظهار داشت: تشکیل بانک خصوصی و بیمه توسعه‌ای در بخش حمل و نقل در این راستا بسیار مهم است.

    دبیرکل اتاق تعاون ایران افزود: بر اساس مولفه چهارم ابلاغیه مقام معظم رهبری که به از بین بردن محرومیت از تعاونی‌ها اشاره دارد باید بانک‌های تخصصی با گرایش‌های مختلف در بخش حمل‌ونقل و مسکن داشته باشیم.

    عظیمی با تاکید بر لزوم تدوین بسته حمایتی برای این 2 بخش، خاطر نشان کرد: اگر برای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل و صنعت ساختمان بسته‌ای نداشته باشیم، هزینه‌های تمام شده بالا خواهد رفت و این 2 صنعت از صرفه اقتصادی جا خواهد ماند.

    وی در ادامه با بیان این‌که بخش تعاون در دنیای امروز به عنوان یک اقتصاد جمعی و پویا شناخته می‌شود، گفت: در حال حاضر گردش مالی تعاونی‌ها در جهان 2100 میلیارد دلار است و 5 کشور آمریکا، آلمان، فرانسه، ایتالیا و ژاپن هر یک 80 درصد این گردش مالی را به خود اختصاص داده‌اند.

    دبیرکل اتاق تعاون ایران ادامه داد: صرف‌نظر از این‌که در برنامه پنج ساله پنجم به اهداف بخش تعاون نرسیدیم و سهم 25 درصدی محقق نشد، اما پیش‌ زمینه‌ای برای آگاهی و انسجام‌بخشی تعاونی‌ها در طول این پنج سال به وجود آمد.

    عظیمی اظهار کرد: براساس آخرین آمارها 103 هزار شرکت تعاونی در کشور با 43 میلیون نفر عضو و اشتغالزایی 1.7 میلیون نفر فعالیت دارند، اما میزان تاثیر‌گذاری این تعاونی‌ها در اقتصاد 6.5 درصد بوده است.

    وی با تاکید بر ضرورت هم‌افزایی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های بخش تعاون خاطرنشان کرد: خوشبختانه پارلمان بخش تعاون در بسیاری از جایگاه‌ها و مراکز مهم تصمیم‌گیری کشور از جمله هیات امنا صندوق توسعه ملی، شورایعالی بورس، شورای عالی اصل 44 و مجمع نظارت اصناف حضور پیدا کرده است.

    دبیرکل اتاق تعاون ایران گفت: اتاق‌های تعاون، اصناف و بازرگانی با کمیته مشترکی که راه‌اندازی کرده‌اند و کارگروه‌های تخصصی که برای تغییر مقررات و حذف قوانین زائد تشکیل داده‌اند،‌ نقش بسزایی در توسعه و پیشرفت تشکل‌های غیردولتی، تعاونی و صنفی دارند.

    عظیمی از بخش‌های حمل‌ونقل، مسکن و راه و شهرسازی به عنوان بخش‌های مادر یاد کرد و اضافه کرد: از تشکل‌های مربوطه در این بخش‌ها انتظار داریم هرگونه مقرراتی که مانع کارآفرینی، سرمایه‌گذاری و کسب و کار در آنهاست را به نمایندگان اتاق اصناف، تعاون و بازرگانی ارائه دهند تا از این بخش‌ها دفاع کنیم.

    وی در پایان با اشاره به وجود 414 هزار خودروی سبک و سنگین در کشور، گفت: برای تقویت و نوسازی ناوگان باید اعتباری در حدود 10 تا 20 میلیارد دلار اختصاص بدهیم تا شبکه حمل‌ونقل را پویا و فعال نگه داریم.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو