فونیکسریمکسبهتام

دردسر مردم با دوربرگردان های بزرگراه شرق تهران

عصر خودرو- مردم شرق تهران می گویند دوربرگردانهایی که در اتوبان شهید باقری ساخته شده باعث ترافیک می شود. یکی از مسئولان با تایید این حرف می گوید این دوربرگردانها فنی نیست.

دردسر مردم با دوربرگردان های بزرگراه شرق تهران
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از خبرآنلاین، هنوز حمل و نقل بزرگراهی در تهران، تقاص اختراع شهردار سابق تهران را پس می دهد: دوربرگردانهایی که احمدی نژاد میان بزرگراه ها به وجود آورد، باعث ترافیک شده است.

    این حرف مردمی است که در جوار اتوبانی با بیشترین دوربرگردان در پایتخت زندگی می کنند. یکی از مخاطبان سرویس مشکلات مردم که پیداست در شرق تهران و نزدیک اتوبان شهید باقری زندگی می کند مشکل خود را با دوربرگردانهای این اتوبان، منعکس کرده: از مسئولین شهرداری و پلیس راهور استدعا دارم فکری به حال بزرگراه شهیدباقری تهرانپارس بکنند دوربرگردانهای زیاد و غیر استانداردی که بعضا فاصله اش تا تقاطع بعدی به 100 متر هم نمی رسد ترافیک این منطقه را مصیبت بار کرده مامورای پلیس هم برای اینکه ترافیک بزرگراه رو روان کنند ورودی های خیابانهای دیگه به این بزرگراه رو یا تنگ کردند یا اینکه با ایجاد موانع ماشینها رو به دوربرگردانهای بعدی می فرستند اینجوری ترافیک تو کل منطقه پخش شده مثلا بزرگراه رسالت تا چهارراه تیرانداز ترافیک داره با دو تا تقاطع غیر همسطح پل یا زیرگذر این مشکل به میزان زیادی کم می شه خواهش می کنم مسئولین رسیدگی کنند.
    احمد دنیا مالی، رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر تهران در این باره معتقد است: استاندارد دوربرگردان در مسیرهایی که سرعت بالا دارد را زیر سئوال می برد.
    او در پاسخ به این مشکل مردمی می گوید: ما نیز می گوییم این دوربرگردانها فنی نیست. ولی به همین نسبت چندین برابر شهروندان اعتراض می کنند چرا دوربرگردانها را می خوانید ببندید.
    دنیامالی معتقد است این دوربرگردانها به خاطر مشکل تملک اراضی اطراف بزرگراه به وجود آمده: اساس کار، استفاده از تقاطع غیرهمسطح است. جایی که مشکل تملک و بودجه برای تقاطع غیرهمسطح داریم، دوربرگردان ایجاد می شود. شخصا معتقدم اینها در بسیاری جاها باعث کاهش ایمنی و سرعت و افزایش ترافیک می شود.

    او در این باره توضیح می دهد: الزاما برای بسیاری از این دوربرگردانها نیازی به تقاطع غیرهمسطح نداریم. از لحاظ اقتصاد ترافیکی، باید توجیه داشته باشد یک دوربرگردان در جایی وجود دارد امروز باید مسدود شود یا اینکه برویم چند کیلومتر جلوتر، برگردیم. در دنیا، استاندارد می گوید در هر بزرگراه به فاصله هر 800 متر می شود یک رمپ و لوپ یا خروجی ایجاد کرد. هر قدر نظامات مهندسی و اقتصاد ترافیک را بیشتر در نظر بگیریم قطعا روی تصمیم گیری ما خیلی کمک می کند. متاسفانه معمولا راحتترین راه را انتخاب می کنیم. ما نباید بزرگراه یا مسیرهایی که سرعت در آن زیاد است داشته باشیم. معتقدم نباید در داخل شهر اینقدر سریع حرکت کرد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو