فونیکسریمکسبهتام

در صورت تامین هزینه ها در بودجه ۹۵؛

فاز نخست LRT در منطقه۱۲ تهران به زودی اجرا می شود

عصر خودرو- معاون شهردار تهران از اجرایLRT در محدوده مرکزی پایتخت در سه فاز خبر داد وگفت: در صورت تامین هزینه های مورد نیاز این طرح در بودجه پیشنهادی سال ۹۵ شهرداری٬ نخستین فاز آن به زودی اجرایی می شود.

فاز نخست LRT در منطقه۱۲ تهران به زودی اجرا می شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از مهر، سید جعفر تشکری هاشمی با اشاره به اینکه افزایش مشکلات ناشی از آلودگی هوا و ترافیک در پایتخت، ضرورت توسعه حمل و نقل عمومی‌را بیش از پیش آشکار ساخته است، گفت: مدیریت شهری تهران نیز در طول چند سال اخیر، طراحی شبکه ترکیبی از انواع سامانه‌های حمل و نقل عمومی‌ را در دستور کار قرار داده و در این بین راه‌اندازی خطوط قطار سبک شهری (LRT) یکی از گزینه‌های مدرنی است که به دلیل مزایای چشمگیر اقتصادی، زیست محیطی و ایمنی مورد ارزیابی قرار گرفته است.

    معاون شهردار تهران  با اشاره به اینکه در مناطق مرکزی شهر همچون منطقه 11 و 12 که جزو تهران قدیم هستند و روزانه بیش از یک و نیم میلیون مسافر در آن تردد می کنند برنامه ای تدوین شده است تا برای بازگرداندن هویت این مناطق و تبدیل آن به منطقه توریستی گسترش پیاده راه ها در اولویت باشد، تصریح کرد: به دلیل افزایش جذابیت در این مناطق بهتر است به جای توسعه مترو در این بخش ها از ظرفیت های دیگر حمل و نقلی بهره ببریم که LRT  یکی از مدهای حمل ونقل عمومی است که برای این محدوده مطالعه شده است.

    تشکری هاشمی با اشاره به اینکه  پروژه LRT  بطول 12.5 کیلومتر و در سه فاز طراحی شده است، گفت : فاز نخست آن، پیاده راه  بازار را  در مسیر های باب همایون، داور، پانزده خرداد، محدوده بهارستان را پوشش می دهد که به طول 5 کیلومتر خواهد بود.

    وی با اشاره به اینکه  فاز دوم، از خیابان جمهوری حدفاصل بهارستان تا میدان جمهوری را به طول 5 کیلومتر پوشش می دهد، تصریح کرد : فاز سوم در ادامه  توسعه  و گسترش فاز 1 بوده که میدان حسن آباد و خیابان وحدت اسلامی به طول 2.5 کیلومتر را شامل می شود.

    تشکری هاشمی تاکید کرد : اینکه کمترین تداخل با تراکم ترافیک در این منطقه را شاهد باشیم دلیل فازبندی های اجرایی است. در عین حال هنوز سیستم های اجرایی، مشخصات فنی  و نوع تکنولوژی که قرار است در این محدوده به کارگرفته شود قطعی نشده است.

    معاون شهردار تهران با تاکید بر اینکه حمل و نقل عمومی پاک یکی از دغدغه های اصلی ما در شهر تهران است که بخشی از آن با توسعه مترو حل می شود، گفت: ما مناطقی را داریم که اگر در این مناطق از تراموا و سیستم ریلی سبک استفاده کنیم، طبق مطالعات انجام شده و تجربه های جهانی هم به جهت کمک به حفظ محیط زیست و ایمنی و هم تسهیل در تردد مناسب است.

    تشکری هاشمی با بیان اینکه مطالعات احداث  LRT  صورت گرفته  است، تصریح کرد : هزینه های اجرایی این طرح در بودجه پیشنهادی شهرداری تهران در سال 95 پیش بینی شده است که در صورتی که هزینه های لازم آن در بودجه سال 95 شهرداری تصویب شود فاز نخست آن اجرایی خواهد شد.

    به گفته وی زمان مورد نیاز برای احداث و بهره برداری از هر فاز این طرح 18 تا 24 ماه است و به  نظر می‌رسد این سامانه ریلی بتواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخی پایدار در قبال نیازهای حمل و نقلی مسیرهای یاد شده باشد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو