فونیکسریمکسبهتام

جاوید اعلام کرد

پروژه ادامه بزرگراه شهید حکیم در مرحله زیرسازی آسفالت

عصر خودرو- معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: عملیات عمرانی تونل شهری شهدای غزه(حکیم) به پایان رسیده و این تونل در حال حاضر در مرحله تجهیز قرار دارد.

پروژه ادامه بزرگراه شهید حکیم در مرحله زیرسازی آسفالت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، علیرضا جاوید با بیان این مطلب افزود: ادامه بزرگراه شهید حکیم از تقاطع بزرگراه آزادگان تا اتوبان تهران- کرج و در ادامه آن تا جاده مخصوص کرج به طول 16 کیلومتر از پروژه‌های اولویت دار شهرداری تهران به شمار می‌رود.

    معاون شهردار تهران ادامه داد: این مسیر علاوه بر محور بزرگراهی شامل 2 تقاطع غیر همسطح قابل توجه به نام کاروان سنگی یک و دو است.

    وی با اشاره به ویژگی‌های تقاطع غیر همسطح کاروان سرای سنگی یک و دو بیان کرد: تقاطع غیرهمسطح کاروان سنگی در تقاطع بزرگراه تهران، کرج قرار دارد و تقاطع غیر همسطح کاروان سنگی 2 نیز در تقاطع جاده مخصوص کرج قرار دارد.

    معاون فنی و عمرانی شهردار تهران یادآور شد: همچنین تکمیل کننده این طرح تونل شهری شهدای غزه (حکیم) به طول 2.1 کیلومتر است که عملیات عمرانی آن به پایان رسیده است.

    جاوید با اشاره به ویژگی‌های تونل شهدای غزه ادامه داد: نخستین ویژگی تونل شهدای غزه، این است که از زیر بوستان جنگلی چیتگر می‌گذرد. در اجرای این تونل تدابیر زیست محیطی در قابل پیوست مطالعاتی رعایت شده است.

    معاون شهردار تهران با تاکید بر اینکه عبور این تونل باعث قطع و از بین رفتن درختان ارزشمند آنجا نشده است، گفت: امیدواریم که بتوانیم از تجربه‌های ارزشمندی که در ساخت تونل حکیم به دست آورده‌ایم در ساخت پروژه شهید شوشتری نیز استفاده کنیم تا تدابیر زیست محیطی مورد نظر سازمان محیط زیست و منابع طبیعی استان تهران در پروژه شهید شوشتری نیز رعایت شود.

    وی با بیان اینکه اکنون سازه تونل شهدای غزه به پایان رسیده است، تاکید کرد: در حال پیگیری تجهیزات مورد نیاز این تونل اعم از تجهیزات مکانیکی و الکترونیکی هستیم.

    بر اساس گزارش سایت شهرنوشت، علیرضا جاوید با بیان اینکه عملیات ساخت بزرگراه حکیم نیز تا مرحله زیرسازی پیشروی داشته است، افزود: هم اکنون عملیات زیرسازی آسفالت این بزرگراه در حال انجام است.

    به گفته وی؛ طبق طراحی‌های انجام شده تعداد قابل توجه تقاطع غیر همسطح دراین بزرگراه وجود دارد که هم اکنون در مرحله طراحی قرار دارد.

    معاون شهردار تهران ادامه داد: امیدواریم که با ساخت این پل‌ها تا پایان بهار95 زمینه بهره‌برداری آن نیز فراهم شود که می‌تواند ورودی غربی شهر تهران یعنی میدان آزادی را از چالش های ترافیکی و زیست محیطی خاصی که دارد، رهایی داده و به دو تقاطع غیر همسطح کاروان سنگی یک و دو متصل و به این ترتیب تسهیل روان سازی جریان ترافیکی را ایجاد کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط