فونیکسریمکسبهتام

وزیر راه و شهرسازی:

ترافیک ۷۵ درصدی در بیش از ۳۴هزارکیلومتر راه شریانی

عصر خودرو- وزیر راه و شهرسازی گفت: ۷۵ درصد ترافیک در ۳۴ هزار و ۴۰۰ کیلومتر از راه‌های شریانی اتفاق می‌افتد.

ترافیک ۷۵ درصدی در بیش از ۳۴هزارکیلومتر راه شریانی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاح 74 سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور با بیان اینکه 34 هزار و 400 کیلومتر از راههای شریانی به این سامانه مجهز شده‌اند، گفت: 75 درصد ترافیک در این مناطق صورت می‌گیرد.

    وی بیان کرد: قبلا راهها 100 هزار کیلومتر بود که اکنون 217 هزار راه آسفالته وجود دارد و ما باید آن را به 250 هزار کیلومتر در سطوح مختلف برسانیم.

    آخوندی با بیان اینکه برای نگهداری سالانه این 250 هزار کیلومتر راه به 10 هزار میلیارد تومان نیاز است تصریح کرد: قطعا این سرمایه گذاری ها نمیتواند از منابع عمومی دولت انجام شود بنابراین باید هزینه‌ها به مصرف کننده و بهره‌بردار نهایی تعلق بگیرد.

    وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: ثبت این سیستم‌ها یک اشتغال دانش بنیان است که موجب فراهم کردن اشتغال بیش از 6 هزار نفر شده است.

    وی با بیان اینکه طی 10 سال گذشته میزان تلفات جاده‌ای به بیش از 40 درصد کاهش یافته است گفت: با شناسایی رفتارهای پر خطر به روش آی تی و اعمال یکپارچه قانون در سراسر کشور می‌تواند موجب بهبود بهتر در این زمینه شود.

    آخوندی یاد آور شد: امیدواریم بعد از نصب بیش از 50 درصد دوربین‌ها آمار تلفات بسیار کاهش یابد و بتوانیم از کنترل رفتارهای پرخطر جلوگیری کنیم.

    وی با بیان اینکه ثبت این سیستم‌ها نوید خوبی برای همسایگان کشور است گفت: با توجه به اینکه کریدورهای ایران کریدورهایی ایمن برای تمام مردم منطقه است بنابراین تنها کیفیت شرط نیست و ایمنی هم بسیار مهم است.

    وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: در این زمینه باید یکپارچگی بین تمام سازمانها صورت بگیرد که موجب افزایش بهره‌وری شود.

    آخوندی گفت: در بحث سیستم فناوری اطلاعات به محض شروع فعالیت مشاهده کردیم که سرعت مجاز و غیرمجاز خودروها چگونه است و در واقع یک ابزار فوق العاده برای مدیریت به حساب می‌آید.

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو