فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه های مرزی تاکید کرد:

اتوبوس های حمل کننده باک اضافی سوخت زیر ذره بین پلیس

عصر خودرو- مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه های مرزی در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، به شیوه برخورد با اتوبوس هایی اشاره کرد که به منظور قاچاق سوخت، حجم باک مصرفی را افزایش می دهند.

اتوبوس های حمل کننده باک اضافی سوخت زیر ذره بین پلیس
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از مهر، محمدجواد عطرچیان با اشاره به تمهیدات لازم برای جلوگیری از عدم افزایش باک اتوبوس ها، گفت: بر اساس دستورالعمل های مصوب در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، باک های اتوبوسهای بین شهری باید به میزان استانداردی برای حمل سوخت حجم داشته باشد و پلیس مدام باکهای این اتوبوسها را برای جلوگیری از قاچاق سوخت، چک می کند.

    وی با بیان اینکه در صورت غیراستاندارد بودن باک هر کدام از اتوبوس های شرکت های حمل و نقل مسافر بین شهری مانند هر گونه وسیله نقلیه دیگری با این اتوبوس ها برخورد می شود، اظهار کرد: در تعاریف، باک استاندارد تنها به باکی اطلاق می شود که کارخانه سازنده برای اتوبوس های بین شهری تعریف کرده است.

    مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه های مرزی در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در این باره توضیح داد: باک استاندارد اتوبوس های اسکانیا با ولوو کاملا متفاوت است. همزمان با شماره گذاری این اتوبوسها توسط پلیس، در کارت مشخصات فنی اتوبوس ها، حجم باک مصرفی نیز درج شده است. بنابراین موقع بررسی باکها در جاده ها، پلیس به محض مشاهده باک حجیم دستور توقف اتوبوس را صادر می کند.

    عطرچیان با بیان اینکه پلیس مسئول برخورد با اتوبوس های متخلف است، تاکید کرد: افزایش بی رویه باکها، طبق دستورالعملها، تخلف به شمار می آید که مسئولیت برخورد با این باکها، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز است و در این زمینه وزارت راه و شهرسازی مسئولیتی به عهده ندارد اما باید اعلام کنم در صورتیکه مشخصات اولیه و فنی یک اتوبوس حمل کننده بار اضافی به سازمان راهداری گزارش داده شود بلافاصله دستور جداسازی باک اضافه صادر می شود و پلیس نیز تاکنون به محض شناسایی اتوبوس های متخلف، در مسیر با آنان برخورد و اعمال قانون کرده است.

    وی با تاکید بر اینکه تاکنون هیچ گزارشی از نصب باکهای اضافه در اتوبوس های حمل و نقل بین شهری گزارش نشده است، گفت: با آن دسته از شرکتهایی که اتوبوس شان تخلفی در زمینه قاچاق سوخت کرده باشد در کمیسیون ماده 12 برخورد قانونی صورت می گیرد.

    گفتنی است، برخی صاحبان اتوبوس های بین شهری اقدام به افزودن باک بنزین در داخل خودرو کرده که این اقدام می تواند عاملی برای اختلال در سیستم برق خودرو باشد و عوارضی خطرناکی را به دنبال دارد.

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط