فونیکسریمکسبهتام

تامین مالی بورسی‌ها برای خودروهای هیبریدی

عصر خودرو- یک مقام بورسی با اعلام جزئیات تامین مالی راه‌اندازی اولین خط تاکسی‌رانی تمام هیبریدی گفت: درحال حاضر ۸۰ خودروی هیبریدی وارد کشور شده و تا پایان سال به ۲۰۰ خودرو خواهد رسید.

تامین مالی بورسی‌ها برای خودروهای هیبریدی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، غلامرضا سلیمانی امیر با اشاره به آمار منتشره توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور مبنی بر اینکه به موجب گزارش ها در روزهای عادی، تعداد مرگ و میر 150 نفر در شهر تهران و در روزهای آلوده هوای شهر، 180 نفر ثبت می شود، گفت: طبق گزارش های بانک جهانی، هزینه های تحمیلی به شهر تهران بابت آلودگی هوا سالانه به 3 میلیارد دلار می رسد.

    به گفته مدیرعامل سرمایه گذاری غدیر افزود: در واقع نزدیک به دو سوم آلایندگی هوای شهر تهران ناشی از ناوگان فرسوده حمل و نقل عمومی و خصوصی شهر تهران و حدود یک سوم دیگر هم به دلیل فعالیت های عمرانی وصنعتی کارگاه های آلاینده حومه شهر تهران است.

    وی ادامه داد: بهره برداری از خطوط قطار شهری و مترو ضمن بهبود شرایط حمل و نقل کمک شایانی به کاهش میزان آلودگی هوا کرده و بر سرعت تردد در سطح شهر افزوده است. اما شرایط اسف بار آلودگی هوا در سطح شهر تهران همچنان باقی است.

    وی در بیان ویژگی های خودروهای هیبریدی، عنوان کرد: این خودروها از یک موتور احتراق داخلی بنزینی در کنار یک موتور الکتریکی برخوردار هستند، به گونه ای که خودرو قادر است در هر زمان از عملکرد یکی از این موتورها و یا ترکیبی از فعالیت هر دو موتور بهره مند شود.

    سلیمانی ادامه داد: خودرو هیبرید موجود، در شرایط ترافیک شهری و کندی خرکت خودرو تا سرعت 45 کیلومتر در ساعت (که عمدتا وضعیت شهر تهران اینگونه است) همواره از موتور برقی کاملا بی صدا و بدون آلودگی استفاده می کند. این موضوع مصرف بنزین را تا 5.5 لیتر در 100 کیلومتر می رساند که مزیتی ملموس در کاهش مصرف سوخت است.

    وی اضافه کرد: در سرعت های بالای 45 کیلومتر در ساعت، موتور بنزینی فعال شده واقدام به شارژ باتری خودرو می کند، در شراط ترمزگیری، مجددا شارژ موتور برقی انجام می شود. در واقع علاوه بر موتور عادی بنزینی، موتور دوم ضمن افزایش نیروی محرکه، شرایط برای حذف آلودگی هوا به دلیل توقف احتراق سوخت های فسیلی را فراهم می آورد.

    به گفته وی؛ عملکرد موتور برقی کاملا بی صدا بوده که خودنقشی موثر در کاهش آلودگی صوتی در سطح شهر را فراهم می کند، از طرفی باطری های خودرو از ضمانت حداقلی 8 ساله برخوردار است که اطمینان بخشی قابل توجهی برای بهره برداران به حساب می آید.

    سلیمانی با اعلام راه اندازی اولین خط تاکسی رانی تمام هیبریدی در تهران، ادامه داد: به تدریج حوزه نفوذ سامانه های حمل و نقل پاک در سطح شهر افزایش می یابد. سرمایه گذاری غدیر با مشارکت هواپیمایی ماهان، شهرداری تهران و بخش خصوصی مبادرت به تشکیل شرکتی برای واردات این نوع از خودروها در قشم کرده است.

    وی بیان اینکه درحال حاضر 80 خودروی هیبریدی وارد کشور شده است که تا پایان سال در مجموع به تدریج تا 200 خودرو وارد خواهد شد، تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی های به عمل آمده، برای دستیابی به مدیریت پاک حمل و نقل عمومی شهری، تعداد 10 هزار تاکسی هیبرید تا سال 1397 در سطح شهر تهران تردد خواهند کرد که میزان آلاینده های هوای شهر با این تعداد خودرو را از 29 هزار تن در شرایط موجود به 840 تن در سال کاهش می دهد.

    به گفته سلیمانی؛ 10 هزار تاکسی فرسوده آلایندگی هوا را تا 30 هزار تن در سال افزایش می دهند. تا سال 2016، سه هزار و 600 دستگاه به کشور وارد خواهد شد.

    وی در خصوص ارایه تسهیلات لازم برای خریداری این نوع از  خودروها از سوی تاکسی رانان، گفت: در مجموع 115 میلیارد تومان اعتبار از بانک انصار برای خرید این خودروها اختصاص یافته است که  از این میزان 50 میلیاردتومان آن برای راننده های تاکسی و 65 میلیارد تومان برای افراد خصوصی و حقیقی که نسبت به خرید این خودروها اقدام می کنند، تعلق خواهد گرفت. این تسهیلات با نرخ بهره یک ساله 10 درصد، دو ساله 18 درصد و سه ساله 21 درصد به متقاضیان ارایه خواهد شد.

    وی از بومی سازی دانش هیبریدی و الکتریکی در کشور به عنوان گام بعدی در این امر نام برد تا در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی، ضمن جلوگیری از واردات بی رویه، این فناوری نقش و سهم موثر تری در صنایع خودرو سازی کشور ایفا کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو