فونیکسریمکسبهتام

از سال آینده

مخازن CNG خودروها در مراکز معاینه فنی آزمایش می‌شوند

عصر خودرو- مدیرکل استاندارد تهران از معدوم کردن هزار مخزن سی ان جی مشکل‌دار در سال جاری خبر داد و گفت: از سال ۱۳۹۵ تست بازرسی مخازن سی ان جی خودروها در مراکز معاینه فنی انجام می‌شود.

مخازن CNG خودروها در مراکز معاینه فنی آزمایش می‌شوند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، مسلم بیات با بیان اینکه در سال جاری مخازن سی ان جی اتوبوس‌های سطح شهر تهران مورد ارزیابی و بازرسی قرار گرفت، اظهار کرد: در سال جاری حدود 15 هزار مخزن سی ان جی اتوبوس‌های شرکت واحد اتوبوسرانی مورد آزمون قرار گرفت که حدود 1000 مورد از آن‌ها دارای مشکل بود و آن‌ها را از دسترس خارج کردیم.

    وی با بیان اینکه آزمون مخازن سی ان جی باید سه تا پنج سال یک بار روی هر مخزن انجام شود، ادامه داد: در مورد استانداردسازی جایگاه‌های عرضه سی ان جی نیز در سال گذشته استارت کار را زدیم و با توجه به اینکه در هر جایگاه عرضه سی ان جی حداقل 100 مخزن تحت فشار وجود دارد که باغ اتصال به هم مرتبط شده‌اند و لازم است این مخازن مورد آزمون قرار بگیرند.

    مدیرکل استاندارد تهران با بیان اینکه تاکنون حدود 80 درصد از جایگاه‌های عرضه سی ان جی در سطح استان مورد ارزیابی قرار گرفته است، گفت: عیوب موجود در این جایگاه‌ها مشخص شده و به صورت مکتوب به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و شرکت گاز ارسال شده است که این عیوب بیشتر در زمینه نشتی گاز، عدم وجود تجهیزات ایمنی، مشکلات شیر مخزن، حداکثر جریان اضافی و ... بوده است.

    بیات درباره آزمون مخازن سی ان جی خودروهای سواری نیز اظهارکرد: مخازن برخی خودروها بیش از پنج سال است که روی آن‌ها نصب شده و باید مورد آزمون‌های تحت فشار قرار گیرد تا از استاندارد بودن آن اطمینان حاصل شود.

    وی با بیان اینکه در سال جاری مخازن 2000 تاکسی در شهر تهران مورد ارزیابی قرار گرفت، گفت: از وظایف مالکان همه خودروهاست که نسبت به استاندارد بودن و انجام آزمون مخازن سی ان جی خودروی خود اقدام کنند، در غیر این صورت از مراجع قضایی پیگیریم که بتوانیم با این موارد برخورد کنیم.

    مدیرکل استاندارد تهران اظهار کرد: رایزنی کردیم که در محل‌های انجام معاینه فنی تست بازرسی مخازن سی ان جی نیز انجام شود و با توجه به اینکه معاینه فنی پنج ساله شده این یک ریسک است.

    به گفته بیات، اقدام عملیاتی این کار از سال 1395 آغاز خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو