فونیکسریمکسبهتام

رانندگانی که با دستور پلیس از محدودیت های ترافیکی عبور کنند جریمه نمی شوند

عصر خودرو- جریمه شدن خودروها در زمان هایی که به دستور پلیس وارد خط ویژه و ... شده بودند باعث شد تا موضوع به رئیس پلیس راهور منعکس شده و وی دستور رفع این مشکل را صادر کند.

رانندگانی که با دستور پلیس از محدودیت های ترافیکی عبور کنند جریمه نمی شوند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از عصرایران، اگر رانندگان خودرو با "دستور پلیس"  در مواقعی  به منظور تسهیل ترافیک وارد خطوط ویژه و یا مکانی که در برخی ساعات ورود به آنها ممنوع است شوند  در صورت تایید پلیس جریمه نخواهد شد.

    شماری از شهروندان گفته اند پس از آنکه با دستور پلیس وارد خط ویژه، و یا از گیت های عوارضی رد شده اند  جریمه شدند.

     پلیس اعلام کرد  رانندگانی که با دستور پلیس  وارد خط ویژه شده اند جریمه نخواهند شد.

    شماری از شهروندان و کاربران عصرایران گفتند که در مواقعی که به منظور تسهیل ترافیک و عبور و مرور به دستور پلیس مستقر در محل، وارد خط ویژه شده اند به دلیل اینکه این مکان های توسط دوربین های مکانیزه کنترل می شود جریمه شده و در سوابق خودروی آنها این تخلفات درج شده است.

    انعکاس این مشکل باعث شد خبرنگار عصر ایران این موضوع را پیگیری کرده و مشکل را به رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا منتقل کند.

    پس از انعکاس مشکل شهروندان به سردار مهری رئیس پلیس راهور ناجا و بررسی موضوع، وی در اقدامی قابل تقدیر دستور العملی برای جلوگیری از بروز چنین مشکلی صادر و به تمامی مراکز راهنمایی و رانندگی در سراسر کشور اعلام کرد.

    سرهنگ احمد کرمی اسد رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا نیز در مورد چگونگی دستور العمل صادر شده گفت: بر اساس آئین نامه راهنمایی و رانندگی فرمان پلیس بر علائم و محدودیت ها اولویت دارد و لذا در مواردی که عبور از محدودیت ها یی مانند ورود به خط ویژه و یا عبور از گیت های عوارضی چنانچه به صلاحدید و دستور پلیس انجام شده باشد مشکلی ندارد. ولی از آنجایی که این مکان ها و معابر با دروبین های مکانیزه کنترل می شود لذا امکان دارد تا جرائمی در سوابق فرد منظور شود.

    وی ادامه داد: بر اساس دستور العملی که از سوی رئیس راهنمایی و رانندگی ناجا در هفته گذشته صادر و به تمامی استان ها ابلاغ شد ماموران پلیس موظف شدند در صورتی که در مواقعی به منظور تسهیل در عبور و مرور اجازه عبور خودروها از مسیرهای دارای محدودیت مانند خط ویژه و یا موارد دیگری را صادر کنند باید زمان شروع و خاتمه ابلاغ فرمان خود را به صورت مکتوب اعلام کنند تا بر اساس گزارش فوق دوربینی که در آن ساعت اقدام به ثبت تخلف کرده است غیر فعال شده و جریمه ای در سوابق خودروهای عبوری که در آن زمان از محل فوق تردد کرده اند منظور نشود.

    وی خاطر نشان کرد: این دستور العمل به تمامی استان ها و مراکز راهنمایی و رانندگی در سرسر کشور ابلاغ شده است و ماموران پلیس موظف به اجرای آن هستند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط