فونیکسریمکسبهتام

مهلت دو ماه شورا به شهرداری برای ساماندهی پیاده راه ۱۷ شهریور

عصر خودرو- در دویست و چهل و یکمین جلسه شورای شهر با موافقت جمعی از اعضای شورا به شهرداری تهران برای ساماندهی پیاده راه ۱۷ شهریور مهلت دو ماهه داده شد.

مهلت دو ماه شورا به شهرداری برای ساماندهی پیاده راه ۱۷ شهریور
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ ابوالفضل قناعتی عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در ابتدای دفاع خود از لایحه دو فوریتی ساماندهی پیاده راه 17 شهریور اظهار داشت: در خصوص مشکلات مردمی پروژه 17 شهریور که مصوبه شورای سوم را هم نداشته مشکلات زیادی برای کسبه 400 مغازه ایجاد شده و حتی دو هزار نفر بیکار شدند.

    وی با بیان این‌که اهالی حتی دسترسی به پارکینگ منازل خود را نیز ندارند، افزود: سال گذشته کمیته‌ای در شورای شهر تشکیل شد اما متاسفانه به دلیل طولانی شدن بررسی‌ها نتیجه‌ای کسب نشد و حتی عبدالهی معاون شهردار نیز گفت که نهایتا 70 الی 80 نفر در اثر ایجاد این پیاده راه دچار خسران شدند. اما اهالی به این عرایض انتقاد کرده و گفتند هزار نفر مخالف ایجاد این پیاده راه هستند و حتی با جمع آوری امضاء و درج شماره تلفن هویت خود را مشخص کردند.

    قناعتی با بیان این‌که خودروها می‌توانند بر روی سنگ فرش‌ها حرکت کنند، یادآور شد: چرا باید یک خیابان اصلی پیاده راه شود و ترافیک زیادی در کوچه‌های فرعی ایجاد کند.

    عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه 10 نفر از اعضای شورای شهر با دو فوریت این موافقت کردند، گفت: امیدواریم بتوانیم تا شب عید مشکل مردم این خیابان را مرتفع کنیم.

    مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه پیشنهاد می‌شود طرح ساماندهی در خصوص حل مشکل دسترسی و حل مشکل کسبه و مغازه داران ایجاد شود، تاکید کرد: می‌توان تردد سواره را در پیاده راه ایجاد کرد.

    وی افزود: باید بر اساس یک طرح فکر شده و صحیح این مسئله را حل کنیم.

    عباس جدیدی عضو شورای اسلامی شهر تهران به عنوان موافق این دو فوریت، گفت: باید پیاده راه 17 شهریور به حالت عادی و اولیه بازگردد چرا که مردم کلافه شده‌اند.

    معصومه آباد رئیس کمیته ایمنی شورای ایمنی شهر تهران با اعلام مخالفت خود در خصوص دو فوریت این لایحه تاکید کرد: چندین بار به همراه اعضای شورای شهر به این پیاده راه سرکشی کرده و در جریان شکایت اهالی قرار گرفتم اما پیشنهاد می‌شود برای پیدا کردن یک راه حل و پرهیز از دوباره کاری یک کمیته برای بررسی پیشنهادات ایجاد شود.
     
    احمد حکیمی پور عضو شورای اسلامی شهر تهران موافق این دو فوریت نیز گفت:‌ کاری که بدون مطالعه و پیوست انجام می‌گیرد، این می‌شود.

    وی افزود: پیاده راه 17 شهریور معضلی شده و باید برای این طرح ناقص تصمیم‌گیری کنیم.

    رحمت‌الله حافظی عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه پیاده راه 17 شهریور، شرمنده راه است گفت: بدون مجوز شورا این پیاده راه با صرف میلیاردها تومان ساخته شده است و دسترسی نیروهای امدادی و پلیس به این پیاده راه قطع شده و به همین دلیل محل تجمع معتادان و افراد ولگرد شده است.

    وی افزود: دوستانی که مخالف دو فوریت این لایحه هستند اگر امشب فردی سکته قلبی کند و به واسطه این‌که اجازه دسترسی به این پیاده راه داده نشده جان خود را از دست دهد در این مرگ مقصر هستند و حداقل باید مسیر خودروهای امدادی باز نگه داشته شود.

    در نهایت با لحاظ کردن پیشنهاد چمران مبنی بر اینکه شهرداری طرح ساماندهی در خصوص ایجاد دسترسی ساکنان به پارکینگ‌ها، ساماندهی مراکز تجاری و ترافیک این منطقه را به تصویب رساندند و بر اساس این تا پایان فروردین ماه به شهرداری فرصت داده شد تا طرح ساماندهی پیاده راه 17 شهریور را برای بررسی نهایی به شورای شهر بیاورد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو