فونیکسریمکسبهتام

"آرش" خودروسازی که سوپراسپورت های میلیون دلاری می سازد

عصر خودرو: اگر درباره شرکت خودروسازی "آرش" چیزی نشنیده اید، این مطلب را با دقت بخوانید!

"آرش" خودروسازی که سوپراسپورت های میلیون دلاری می سازد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۷:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از اتوبلاگ، آرش نام یک خودروساز انگلیسی متخصص در امر ساخت خودروهای سوپراسپورت است که با تازه ترین ساخته خود یعنی AF10  هیبری به نمایشگاه خودروی ژنو خواهد رفت.

این شرکت خودروسازی در سال 1999 توسط یک ایرانی بنام آرش فربد و با نام تجاری "فربد لیمیتد" تاسیس و بعدا در سال 2006 به "شرکت خودروسازی آرش" تغییر نام داد. 
آخرین ساخته کمپانی آرش ابر موتوری دارد که نیروی باورنکردنی 2080 اسب بخار را تولید می کند و شتاب صفر تا 100 آن را به تنها 2.8 ثانیه می رساند. نهایت سرعت این خودرو 321 کیلومتر بر ساعت است.
AF10  این نیروی عظیم را به وسیله یک موتور سوپرشارژ 6.2 لیتری با 900 اسب بخار قدرت و چهار موتور الکتریکی که روی هم 1180 اسب بخار قدرت دارند، تولید می کند. موتور این خودرو همچنین گشتاور باورنکردنی 1682 نیوتن متر دارد و در مجموع از پنج گیربکس بهره می برد بطوریکه هر موتور الکتریکی یک گیربکس دو دنده دارد.

خریداران می توانند یک گیربکس دستی شش دنده یا یک گیربکس اتوماتیک را در کنار موتور V8 سفارش دهند.

شرکت آرش معمولا خودروهای سوپراسپورت جدید خود را در نمایشگاه ژنو رونمایی می کند.
AF10 تازه ترین محصول این شرکت تمام از فیبرکربن ساخته شده است.   متاسفانه این خودروساز وزن این خودرو را اعلام نکرده است.

قیمت این خودرو افسانه ای در مدل هیبریدی استاندارد 1.6 میلیون دلار قیمت دارد و در نسخه ریسر که مجهز به اتاق تقویت شده، سیستم اطفاء حریق و سیستم های ارتباطی بیسیم است به 1.7 میلیون دلار می رسد اما اگر خواهان یک AF10 معمولی با موتور V8 550 اسب بخاری باشید قیمت خودرو به 495 هزار دلار کاهش پیدا می کند.

 

برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط