فونیکسریمکسبهتام

دوره آموزشی فنی و حرفه ای پارکبانی در مشهد برگزار شد

عصر خودرو- نخستین دوره آموزش مهارتی فنی حرفه ای پارکبانی با حضور مدیر کل فنی و حرفه ای و مدیران شهری و کارشناسان ترافیکی مشهد برگزار شد.

دوره آموزشی فنی و حرفه ای پارکبانی در مشهد برگزار شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۷:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ، مدیر کل فنی و حرفه ای خراسان رضوی گفت: برگزاری اولین دوره آموزش مهارتی فنی و حرفه ای پارکبانی، زمینه توسعه خدمات مطلوب به زائران و مجاوران را فراهم می کند.

    افشین رحیمی با قدردانی از برنامه ریزی دقیق و به موقع شرکت ترافیک هوشمند الیت تصریح کرد: گسترش شهرها نیاز وجود چنین مهارتی را هر روز بیشتر می کند.

    وی افزود: توجه به نیروی انسانی در محیط کاری و ارتقاء سطح تخصصی و مهارتی کارکنان نشان دهنده هوشمندی سازمان ها و شرکت ها است.

    رحیمی گفت: ظرفیت آموزش و صادر کردن این دانش حرفه ای و مهارتی به سایر نقاط کشور وجود دارد و امیدواریم با آموزش مهارت پارکبان های سنتی به پارکبان های متخصص تبدیل شوند.

    مشاور و رئیس گروه نظارت بر حمل و نقل معاونت حمل و نقل و تراقیک شهرداری مشهد نیز در این جلسه با اشاره به نگاه تخصص محوری شهرداری مشهد در حوزه حمل و نقل گفت: در حال حاضر 46 هزار نفر در حوزه های ترافیک هوشمند، تاکسی رانی و اتوبوسرانی به عنوان فعالان عرصه حمل و نقل شهر مشهد در حال خدمت رسانی به زائران و مجاوران هستند.

    سعید اکبریان با تقدیر از همت شرکت ترافیک هوشمند الیت و همکاری اداره کل فنی و حرفه ای خراسان رضوی افزود : امیدواریم خروجی های این دوره اثر بخشی لازم در خدمت رسانی بهتر به شهروندان را داشته باشد.

    وی تصریح کرد: خدمات شهرداری ها در ابتدا محدود به رفت و روب معابر یا همان برزن ها بود ولی امروز غالب شهرداری ها به مجموعه های خدماتی در عرصه های مختلف تبدیل شده اند و این گسترش و توسعه نیازمند آموزش حرفه ای نیروی انسانی این نهاد عمومی و غیر دولتی است.

    اکبریان گفت: نیروی انسانی متخصص موجب کاهش هزینه ها و ایجاد زمینه رضایتمندی عمومی می شود و خوشبختانه ارتقاء رضایتمندی درون و برون سازمانی و توسعه دو رکن شرکت ترافیک هوشمند الیت است.

    افزون بر 3 میلیون پلاک خودرو ثبت شده است

    مدیر عامل شرکت ترافیک هوشمند الیت نیز در این مراسم گفت : 3 میلیون و 600 هزار پلاک خودرو در سیستم الیت ثبت پلاک شده و پارکبان های این شرکت روزانه 120 هزار خودرو را در محل های پارک شماره برداری می کنند.

    سید حسین هاشمی زادگان با بیان اینکه مشهد به عنوان الگوی سایر شهرهای کشور در عرصه های مختلف مطرح است افزود: ارتقاء جایگاه آموزشی مهارتی در مسیر برگزاری دوره ها مد نظر است و با توجه به اینکه این دوره مهارتی برای اولین بار در کشور آغاز شده می تواند به عنوان الگو مطرح شود.

    وی تصریح کرد: هدف برگزاری این دوره ارتقاء کمی و کیفی پارکبانها است و شرکت ترافیک هوشمند الیت تمام تلاش خود را برای تحقق این امر بکار می گیرد.

    هاشمی زادگان اظهار داشت: مدیریت هوشمند پارک حاشیه ای نیاز اولیه تمامی شهرهای کشور است و الگوی دانش پارکبان ماهر و متخصص می تواند به سایر شهرهای کشور ارائه شود.

    وی همچنین از درخواست برخی کلان شهرهای کشور از مشهد برای پیاده سازی الگوی ترافیک هوشمند خبر داد.

    اولین دوره آموزش 80 ساعته فنی و حرفه ای پارکبانی با ظرفیت 50 نفر در قالب 20 روز با حضور مسئولان افتتاح شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط