فونیکسریمکسبهتام

دلال خودرو زورگیر از آب درآمد

عصر خودرو- پسر خلافکار که به همراه دو برادر خانم خود اقدام به زورگیری خودرو در پوشش خریدار خودرو می کرد، توسط پلیس آگاهی شناسایی و دستگیر شد

دلال خودرو زورگیر از آب درآمد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، شانزدهم دی ماه و از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 وقوع یک فقره زورگیری و سرقت خودرو به کلانتری 169 مشیریه اعلام شد .

    با حضور مأمورین کلانتری در محل اعلامی در میدان آقانور، فردی با مراجعه به مأمورین اعلام کرد که سرنشینان یک دستگاه موتورسیکلت آپاچی سفید رنگ ، با تهدید چاقو به وی حمله ور شده و اقدام به سرقت مبلغ 20 میلیون تومان پولِ ودیعه دریافتی در معامله فروش خودرو و کیف دستی حاوی قولنامه تنظیمی فروش خودرو ، مدارک و سوئیچ خودرو از وی کرده اند .

    با توجه به اظهارات مالباخته ، کارآگاهان به محل پارکینگ مراجعه و در تحقیقات از کارکنان آن اطلاع پیدا کردند که خودرو زانتیای مالباخته نیز از پارکینگ خارج شده است .

    پرونده در پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ :

    با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع زورگیری و به دستور بازپرس شعبه اول دادسرای ناحیه 14 تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

    اظهارات مالباخته :

    مالباخته پس از حضور در پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : "چند روز پیش خودرو زانتیا خود را از طریق آگهی روزنامه برای فروش آگهی کرده بودم که فرد ناشناسی با من تماس گرفت و خودش را به عنوان مشتری معرفی کرد ؛ پس از توافق اولیه بر سر قمیت خودرو ، برای بازدید خودرو با یکدیگر قرار ملاقات گذاشتیم . در تاریخ 16 دی ماه جوانی بنام رضا . الف با یک دستگاه خودرو سوار آزرا (Azera ) به محل قرار آمد ؛ پس از بازدید خودرو توسط ایشان و برابر توافق اولیه برسر قیمت خودرو ، ایشان مبلغ 20 میلیون تومان پول نقد به من تحویل داد و در ادامه قولنامه فروش خودرو مابین ما دو نفر تنظیم شد . قرار شد تا روز انتقال سند خودرو و تسویه ی کامل پول ، خودرو برای چند روز در پارکینگ بماند ؛ به همین علت ، دو نفری ماشین زانتیا را به پارکینگ بردیم و رسید پارکینگ در اختیار خریدارو سوئیچ ماشین در اختیار من باقی ماند تا در روز محضر و تسویه کامل توسط خریدار ، سوئیچ و سایر مدارک خودرو به ایشان تحویل گردد" .

    مالباخته در ادامه اظهاراتش به کارآگاهان گفت : " پس از گذاشتن ماشین در داخل پارکینگ و در حالیکه مبلغ 20 میلیون تومان پول نقد از خریدار گرفته بودم ، دو نفری از پارکینگ خارج و سوار ماشین خریدار شدیم . پس از طی مسافتی کوتاه ، من از ماشین پیاده شدم ؛ هنوز مسافت زیادی از محل پیاده شدن من از ماشین نگذشته بود که ناگهان سرنشنیان یک دستگاه موتورسیکلت آپاچی سفیدرنگ به من حمله ور شده و با تهدید چاقو و ضرب و شتم اقدام به سرقت کیف دستی حاوی 20 میلیون وجه نقد ، قولنامه فروش خودرو ، سوئیچ و مدارک شناسایی خودرو کرده و به سرعت از محل متواری شدند " .

    دستگیری متهمین :

    با توجه به اظهارات مالباخته ، کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی اقدام به شناسایی محل سکونت "رضا . الف" در منطقه افسریه- شهرک رضوی نموده و این شخص را در دستگیر و به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند .

    "رضا . الف" در اظهارات اولیه منکر هرگونه اطلاع و یا مشارکت در زورگیری از مالباخته گردید و مدعی شد که خودرو زانتیای شاکی پرونده را طی یک معامله قانونی خریداری و تمامی پول خرید خودرو را نیز برابر قولنامه تنظیمی به فروشنده ( شاکی ) پرداخت کرده است .

    در ادامه تحقیقات و با شناسایی دو برادر خانم رضا بنام های "فرشید" (30 ساله) و "وحید" (32 ساله) بعنوان مجرمین سابقه دار در زمینه ارتکاب جرایم مختلف کیف قاپی و زورگیری ، تصاویر این دو برادر توسط مالباخته مورد شناسایی قرار گرفت ؛ با شناسایی مخفیگاه فرشید و وحید در منطقه مشیریه - 20 متری امام خمینی (ره)، طی یک عملیات هر دو نفر دستگیر و به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند .

    اعتراف به سرقت های مشابه :

    فرشید و وحید ، همانند رضا منکر هرگونه ارتکاب سرقت از مالباخته شده اما با کشف قسمتی از اسناد و مدارک متعلق به افراد غیر در مخفیگاهشان ، به ناچار لب به اعتراف گشوده و به زورگیری و سرقت اموال شاکی پرونده و همچنین انجام سرقت های مشابه اعتراف کردند .

    با اعتراف "فرشید" و "وحید" به انجام سرقت و زورگیری با موتورسیکلت آپاچی سفیدرنگ و معرفی "رضا . الف" به عنوان سرکرده گروه ، رضا نیز به ناچار لب به اعتراف گشود . وی در اعترافاتش عنوان داشت که بدین شیوه و شگرد ، اقدام به خرید سرقت چندین دستگاه خودرو سواری از جمله BMW مدل 530 ، اسپورتیج و MVM در قالب قولنامه کرده و دو برادر خانمش با موتورسیکلت آپاچی سفیدرنگ اقدام به سرقت سوئیچ خودرو ، اسناد و مدارک خودرو ، پول پرداختی به فروشنده خودرو از سوی رضا در پوشش خریدار کرده و نهایتا خودروها نیز پس از خارج شدن از پارکینگ توسط ویو بعنوان مالک خودرو به فروش رسیده است .

    سرهنگ کارآگاه رضا امیدی ، رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت: " از کلیه شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد سرقت و کلاهبرداری قرار گرفتند دعوت می شود تا جهت شناسایی متهمین و پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان نبرد شمالی - میدان نبرد - انتهای خیابان شهید بیدچی مراجعه نمایند " .

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
      آرشیو