فونیکسریمکسبهتام

چین با خودروهای سیار آزمایشگاهی به جنگ ایدز رفت

عصر خودرو- چین برای آگاهی بهتر از وضعیت بیماران مبتلا به ویروس «اچ.آی.وی» که فرد را به ایدز دچار می کند، دست به ابتکار تازه ای زده که اعزام «خودروهای سیار آزمایشگاهی» به در منازل و تردد در سطح شهر، آخرین روش اتخاذ شده این کشور برای شناسایی متبلایان به این بیماری است.

چین با خودروهای سیار آزمایشگاهی به جنگ ایدز رفت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایرنا، اگرچه در حال حاضر در سراسر چین بیش از 2 هزار مرکز برای آزمایش ویروس «اچ.آی.وی» وجود دارد، اما بسیاری از مردم به دلیل وجود نگرانی های خاصی که از این بیماری در این کشور وجود دارد، از رفتن به این مراکز خودداری می کنند.
    برای آن دسته از کسانی که تمایلی به رفتن به چنین مراکزی ندارند، دولت چین تلاش کرده با اتخاذ راهکارهای جدید، مبتلایان به این بیماری را به نوعی حاضر به همکاری کند.
    اعزام خودروهای سیار مجهز به تجهیزات آزمایشگاهی به نقاط مختلف شهر پکن و حتی عزیمت آنان به در منازل افراد، از جدیدترین ابتکارات مقامات بهداشتی این کشور است که معتقدند این روش می تواند در شناسایی مبتلایان به «اچ.ای.وی» آنان را یاری دهد.
    بر اساس گزارش ها، خدمات ارائه شده توسط این خودروها از جمله گرفتن آزمایش از افراد و داوطلبان رایگان بوده و حتی در صورت نیاز فرد به درمان قطعی، کمک های نیز به آنان داده می شود.
    مرکز پیشگیری های بیماری در چین اعلام کرده است که خودروهای کوچکی که برای سه سرنشین مناسب است از روز گذشته - پنجشنبه - ارائه خدمات خود در خیابان های شهر پکن را به کسانی که نیازمند به کمک باشند، آغاز کرده اند.
    این خودروها بر اساس گزارش روزنامه چاینا دیلی اصولا به مناطقی چون پارک های خاص و محله هایی حساس که کانون گردهم آمدن بیماران محسوب می شود، هم می توانند عزیمت کنند.
    از سوی دیگر به کارکنان بخش های پزشکی چین که با این خودروهای سیار در سطح شهر تردد می کنند اعلام شده است که اتباع خارجی نیز در صورت تمایل می توانند به صورت رایگان مورد آزمایش قرار گیرند.
    گزارش حاکی است که نزدیک به 15 روز بعد از انجام آزمایش، نتیجه آن اعلام می شود و کسانی که نتیجه آزمایش آنها مثبت باشد با برنامه های درمانی این بیماری آشنا خواهند شد.
    در مورد ابتلای به ویروس ایدز و «اچ.آی.وی» اطلاعات دقیقی در چین در دست نیست و اصولا آمار رسمی دقیقی از سوی مراجع ذیربط در این باره منتشر نمی شود که دلیل آن ملاحظات دولتی، فرهنگ عمومی و نگاه اکثریت مردم چین به این پدیده به عنوان یک تابو است.
    با این حال مرکز کنترل و بیماری ایدز چین آذر ماه سالجاری در آخرین گزارش خود اعلام کرده بود که تا پایان ماه اکتبر سال 2015 (9 آذر)، 575 هزار چینی گرفتار «ایدز» شده اند.
    در گزارش این مرکز بهداشتی اعلام شده است که در این سال، 177 هزار نفر در اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند.
    بر اساس گزارش مرکز کنترل و بیماری ایدز و با توجه به آمار بدست آمده از میزان مرگ و میر و مبتلایان به این بیماری، می توان ایدز را در حال حاضر به عنوان یک بیماری فراگیر خفیف در کشور چین دانست.
    البته دولت چین برای مهار و جلوگیری از گسترش این بیماری تاکنون اقدامات گسترده زیادی صورت داده که افزایش قابل توجه بودجه درمانی و همچنین اجرای سایر برنامه های پیشگیرانه از آن جمله است.
    چین همچنین برای کنترل جدی روند گسترش این بیماری، در سال 2006 مقررات پیشگیری و کنترل ایدز را تنظیم و مرکز رسمی رسیدگی به امور پیشگیری و کنترل آن را تاسیس کرد.
    HIV نوعی ویروس نقص ایمنی است که باعث عفونت سلول های سیستم ایمنی و اختلال در عملکرد آنان می شود. با پیشرفت عفونت، سیستم ایمنی ضعیف تر می شود و در نهایت به سندرم نقص ایمنی پیشرفته (AIDS) منجر می گردد.
    10 تا 15 سال طول می کشد تا فرد آلوده به ویروس HIV به ایدز مبتلا شود. هیچ درمانی برای این بیماری کشنده وجود ندارد و داروهای ضد ویروسی فقط قادرند روند سرعت بیماری را کند کنند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم