فونیکسریمکسبهتام

رئیس جمعیت هلال احمر کشور اعلام کرد

آمادگی هلال احمر برای اسکان اضطراری ۹۰ هزار نفر

عصر خودرو- رئیس جمعیت هلال احمر کشور از پایگاه‌های امداد و نجات خراسان شمالی بازدید کرد.

آمادگی هلال احمر برای اسکان اضطراری ۹۰ هزار نفر
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبر«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، دکتر سید امیر محسن ضیایی ظهر دیروز همراه با روسای سازمانهای امداد و نجات و جوانان با حضور در استان از پستهای امداد و نجات و ایمنی و سلامت مسافرین نورزی هلال احمر استان بازدید کرد.

    رئیس جمعیت هلال احمردر این بازدید با تبریک فرا رسیدن سال نو و تشکر از حضور نجاتگران در فعالیتهای هلال احمر افزود: در نوروز امسال جمعیت هلال احمر در بخش‌های نرم افزاری، سخت افزاری و منابع انسانی شاهد پیشرفت و افزایش است و تلاش می کنیم سال به سال این آمادگی و پیشرفت بیشتر شود.

    ضیایی عنوان کرد : جمعیت هلال احمر هم اکنون در کشور 1200 پایگاه ثابت و سیار و موقت با 25 هزار امدادگر و نجاتگر، سه هزار دستگاه خودرو خدمات ارائه می کنند و در حال حاضر توانایی اسکان اضطراری 90 هزار نفر را در کشور داریم و بیش از 1500 پزشک و پرستار هم در کنار نجاتگران خدمات سلامت را ارائه می کنند.

    ضیایی با اشاره به طرح ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی گفت: در این طرح ما 20 هزار جوان آموزش دیده داریم که در پایگاه‌ها مباحث ایمنی و سلامت را به مردم ارائه می کنند.

    تمامی استانها به بالگرد مجهز می شوند

    رئیس جمعیت هلال احمر از تجهیز ناوگان هوایی خبر داد و مطرح کرد: ما در حال حاضر منتظر دریافت بالگردهای جدید هستیم و تعهد ما این است که به هر استان یک فروند بالگرد اختصاص داده شود و از یک سال پیش مذاکرات برای خرید بالگرد انجام شده و امیداوریم در سال آینده با تزریق اعتبارات جدید شاهد تسریع در دریافت بالگردها باشیم و در حال حاضر 19 بالگرد در استانهای کشور مستقر و خدمات امداد هوایی ارائه می کنند.

    رئیس جمعیت هلال احمر از اجرای طرح سلامت یار که با انتقاد تفاهم نامه با وزارت بهداشت اجرا می شود خبر داد و افزود: در این طرح 10 بیمارستان و بیش از 500 نفر داوطلب آموزش دیده کارهای غیر پزشکی و حمایتهای عاطفی را ارائه می کنند و از مهر ماه سال آینده سعی ما بر این است که در بیمارستانهای بیشتری این طرح ارائه شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط