فونیکسریمکسبهتام

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس

پلیس؛ تنها پلیس جریمه نیست

ضرورت ایمن‌سازی جاده‌ها و خودروها جهت کاهش حوادث جاده‌ای

عصر خودرو- سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه جاده‌ها و خودروهای ما باید ایمن شود، گفت: پلیس تنها پلیس جریمه نیست بلکه باید پلیس راهنمایی و مدیریت رانندگی باشد.

پلیس؛ تنها پلیس جریمه نیست
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خاه ملت؛ عباس قائیدرحمت در خصوص راه‌های کاهش تصادفات جاده‌ای در ایام نوروز، گفت: اگرچه تصادفات جاده‌ای در سال جاری نسبت به سال‌های گذشته کاهش یافته است اما تا رسیدن به استانداردهای جهانی فاصله زیادی وجود دارد، متاسفانه ایران یکی از کشورها با بیشترین تلفات و حوادث جاده‌ای و رانندگی است لذا ضروری است تا در ایام ویژه مانند نوروز اقدامات موثرتری صورت گیرد.

    نماینده مردم ازنا و درود در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آمار تصادفات به سه دلیل عمده در کشور افزایش داشته است؛ نخست استاندارد نبودن جاده‌ها و بی‌توجهی نسبت به پیچ‌های خطرناک است، در حقیقت با 4 بانده کردن جاده‌ها و ساماندهی محورهای پر خطر و پر تردد می‌توان در راستای استانداردسازی جاده‌ها گام برداشت.

    وی افزود: علت دوم که از اهمیت خاصی هم برخوردار است مربوط به خودروها است، عدم رعایت ایمنی در خودروها و استاندارد نبودن آنها در افزایش تلفات جاده‌ای ثاتیر بسیار دارد.

    قائیدرحمت با تاکید بر اینکه خودروهای تولید داخل با استانداردهای جهانی تطابق ندارد، گفت: ضرورت دارد در شرایط پساتحریم با حفظ اشتغال و تکنولوژی داخلی با برندهای خوب دنیا ارتباط برقرار کرده و محصولات داخلی را ارتقا ببخشیم.

    این نماینده مردم در مجلس نهم خطای انسانی را دلیل سوم افزایش تصادفات خواند و گفت: خطای انسانی به دلیل عدم فرهگ سازی نیز حوادث بسیاری را رقم زده است البته در سال‌های اخیر در این زمینه گام‌ها موثری برداشته شده که لازم است پررنگ‌تر شود.

    وی با بیان اینکه رفتار مناسب ترافیکی باید شکل گیرد، گفت: استانداردسازی خودروها و مناسب سازی جاده‌ها کمی زمان‌بر است اما باید در اولویت دولت قرار گیرد، اما فرهنگ سازی و مناسب سازی رفتار ترافیکی در اختیار مردم است که در صورت رعایت قوانین تاثیر بسیار خواهد داشت.

    قائیدرحمت افزایش جرایم برای کاهش حوادث را بی‌تاثیر دانست و گفت: افزایش جرایم در سال‌های گذشته نتوانسته بازدارنده باشد همچنین شاهد کاهش تلفات از این جهت نبوده‌ایم، پلیس تنها پلیس جریمه نیست بلکه باید پلیس راهنمایی و مدیریت رانندگی باشد.

    سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حضور فیزیکی پلیس در جاده‌های کشور برای برقراری امنیت و لزوم اجرای قوانین رانندگی نیز خالی از اشتباه نیست، در حقیقت با استفاده از دوربین‌های ثبت تخلف و کنترل نامحسوس امنیت جاده‌ای باید برقرار شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو