فونیکسریمکسبهتام

خبرهای نوروزی و ترافیکی (۱۲۷)

ترافیک روان در محورهای استان سمنان

آسمان سمنان نیمه ابری است

عصر خودرو- همزمان با نخستین پنج شنبه سال۹۵، آسمان اغلب نقاط استان سمنان نیمه ابری همراه با وزش باد پیش بینی شده است.

ترافیک روان در محورهای استان سمنان
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از مهر، در پنجمین روز از بهار95، آسمان اغلب نقاط استان سمنان نیمه ابری گزارش می شود هم اکنون دمای هوا در سمنان 16درجه بالای صفر اعلام شده و ابرها تا صبح فردا نیز میهمان آسمان این شهر خواهند بود با این حال احتمال بارش باران در این شهر کم است.

    از سوی دیگر بیشینه و کمینه دمای هوای سمنان طی امروز و فردا نشان می دهد که هوای این شهر در نیمه شب آتی رو به سردی می رود به نحوی که کمینه دمای هوای سمنان در روزپنجم فروردین ماه سه درجه بالای صفر و بیشنیه دمای این شهر، 16درجه بالاس صفر اعلام شده است.

    دامغان گرمترین شهر استان

    شاهرود اما صبح سردتری را نسبت به سمنان آغاز کرده است هم اکنون دمای هوای این شهر 11درجه بالای صفر گزارش شده اما آسمان نیمه ابری، رطوبت 50درصد و باد ملایم جنوبی صبح پنج شنبه دل انگیزی را برای اهالی این شهرستان و مسافران نوروزی رقم زده است.

    بیشینه و کمینه هوای شاهرود در ساعات آینده 14 و پنج درجه بالای صفر گزارش شده و طی ساعات آینده آسمان نیمه ابری همراه با وزش باد و افزایش ابرها در ارتفاعات پدیده غالب هواشناسی برای شاهرود خواهد بود.

    دامغان با 17درجه بالای صفر هم اکنون گرمترین شهر استان سمنان محسوب می شود بر طبق پیش بینی هواشناسی احتمال بارش باران در این شهر وجود دارد اما ابرها تا صبح فردا نیز میهمان آسمان این شهر خواهند بود همچنین کمینه و بیشینه هوای دامغان طی ساعات آینده هشت و 15درجه بالای صفر اعلام شده است.

    گرمسار نیز ابری است دمای هوای این شهر هم اکنون 16درجه بالای صفر گزارش شده و میزان رطوبت از 21درصد تجاوز نمی کند بیشنیه و کمینه دمای هوای این شهرستان طی ساعات آینده 18 و هشت درجه بالای صفر است و جوی نیمه پایدار، همراه با افزایش ابر برای روزهای آتی گرمسار پیش بینی می شود.

    شهمیرزاد سردترین شهر استان

    آسمان میامی نیز نیمه ابری است اما رطوبت 62درصدی این شهرستان، نمی گذارد هوا بیش از این رو به سردی برود دمای هوای این شهر هم اکنون 13درجه بالای صفر است و بیشینه و کمینه دمای این شهرستان طی ساعات آینده به ترتیب13 و چهار درجه بالای صفر عنوان می شود.

    پدیده غالب آسمان میامی طی 24ساعت آینده افزایش ابرها و احتمال بارش پراکنده در ارتفاعات است هرچند دمای هوای این شهر بدون تغییر محسوس نسبت به روز پنجم فروردین، کمی گرمتر خواهد بود.

    شهمیرزاد طبق معمول روزهای پیشین سردترین شهر سمنان به شمار می آید دمای هوای این شهر هم اکنون 9درجه بالای صفر است و آفتاب روی خود را در پشت ابرهای آسمان این شهر پنهان کرده است از سوی دیگر وزش باد غربی با سرعت 11کیلومتر در ساعت و افزایش ابرها در ساعات آتی در کنار احتمال بارش در ارتفاعات دیگر پدیده های غالب هواشناسی در این شهر هستند.

    بیارجمند نیز مانند شهمیرزاد با باد بهاری نسبتا سرد، صبح پنجمین روز از بهار95 را آغاز کرده است هم اکنون دمای هوای این شهر15درجه بالای صفر است و آسمان نیمه ابری گزارش می شود از سوی دیگر افزایش ابرها و وزش باد پدیده غالب هوای بیارجمند طی روزهای آدینه و شنبه خواهد بود.

    ترافیک روان در جاده های استان سمنان

    نگاهی به سامانه ترافیکی وزارت راه و شهرسازی نیز نشان می دهد که هم اکنون تمامی محورهای مواصلاتی استان سمنان بدون مشکل خاص ترافیکی باز هستند و تردد در آنها روان گزارش می شود.

    همزمان با ظهر پنجم فروردین ماه95، محور سرخه-سمنان، کاهک-میامی و میامی-کاهک پرترافیک ترین محورهای استان سمنان هستند و مسیرهای سمنان-سرخه، دهملا-شاهرود و سمنان سرخه با وجود روانی تردد، شلوغترین ساعات خود را سپری می کنند.

    با نزدیک شدن به اوج سفرهای نوروزی و بازگشت کارکنان نهاد های دولتی از سفرهای نوروزی محورهای مواصلاتی استان سمنان یکی از شلوغترین زمان های خود را پشت سر می گذارد لذا رعایت فاصله طولی، سرعت مطمئنه، علایم هشداری، توصیه های پلیس راهور ناجا و عوامل راهداری، بستن کمربند ایمنی، توجه به جلو، اطمینان از یلامت خود و همراه داشتن تجهیزات و سوخت کافی در کنار انتخاب زمان و مسیر درست سفر می تواند تضمین کننده سفری ایمن برای مسافران نوروزی باشد.

    همچنین واژگونی خودرو، این روزها عامل 71درصد تمامی تصادفات اعم از حرجی، فوتی و خسارتی در جاده های استان سمنان است که به دلیل قرار گیری در حاشیه کویر، یکنواخت و خسته کننده هستند پس استراحت کافی پس از 90 یا 120دقیقه رانندگی می تواند در کاهش سوانح واژگونی خودرو موثر باشد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو