فونیکسریمکسبهتام

خبرهای ترافیکی نوروزی(۱۶۶)

تاکنون حدود ۳۰۰ نفر در ایام نوروز بر اثر تصادفات جان باخته‌اند

عصر خودرو- رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به حوادث ترافیکی ایام نوروز اظهار کرد: در این ایام حدود ۳۰۰ نفر در تصادفاتِ منجر به فوت، تاکنون جان خود را از دست داده‌اند.

تاکنون حدود ۳۰۰ نفر در ایام نوروز بر اثر تصادفات جان باخته‌اند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از ایسنا، سردار تقی مهری صبح امروز (دوشنبه) در نشست خبری پلیس راهور نیروی انتظامی در مرکز فرماندهی انتظامی خراسان رضوی در ادامه اظهار کرد: این تلفات نتیجه تخلف بین 100 تا 150 راننده متخلف بوده است.

    وی ادامه داد: قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی در سال 89 تصویب و در سال 90 اجرایی شد که خوشبختانه از زمان اجرایی شدن این قانون ما شاهد تغییرات خوبی در حوزه ترافیک در کشور بوده‌ایم.

    مهری تصریح کرد: در سال 84 حدود 28 هزار کشته در اثر تصادفات در کشور داشتیم اما این رقم تا پایان سال 93 به 16 هزار و 879 نفر رسیده است که نشان دهنده کاهش بیش از 10 هزار نفری تلفات بود البته هنوز رقم 16 هزار نفر نیز بسیار بزرگ است.

    وی با بیان این که مردم ما نسبت به گذشته قانونمندتر شده‌اند، عنوان کرد: اقدامات فرهنگی و آموزشی نظیر همیاران پلیس، راهوران محله، فعالیت‌های بهیاران در روستاها، فرهنگ‌یاران ترافیک و بهره گیری از ظرفیت بازرسان نامحسوس که تعدادی از هموطنان ما به صورت داوطلبانه در آن شرکت کرده‌اند از اقداماتی بوده که برای فرهنگ‌سازی در حوزه ترافیک صورت گرفته است.

    وی با اشاره به وضعیت تصادفات عنوان کرد: جاده، ایمنی خودرو و راننده‌ها عامل اصلی در بحث تصادفات هستند و خوشبختانه ما شاهد تغییرات زیادی در رفتار رانندگان بوده‌ایم .

    رییس پلیس راهور ناجا در خصوص افزایش جریمه‌ها گفت: برخی از جریمه‌ها بر اساس مصوبه هیات وزیران افزایش یافت. جریمه حدود 40 تخلف از 171 مورد رفتار متخلفانه از 20 درصد به 100 درصد افزایش یافته است.

    وی اضافه کرد: این جریمه تنها برای متخلفانی است که رفتار خطرناک داشته‌اند و اثر آن برای رانندگان متخلف است.

    وی با اشاره به وضعیت ترافیکی کشور آن را خوب توصیف کرد و افزود: البته ما به این وضع قانع نیستیم و باید به سمت بهتر شدن آن با بهره‌گیری از امکانات مختلف گام برداشت.

    وی در خصوص نقاط حادثه‌خیز در کشور اظهار کرد: در کشور ما بیش از 5000 نقطه حادثه‌خیز وجود دارد که باید اقدامات زیادی در جهت ارتقاء ایمنی جاده‌ها، خودروها و نیز فرهنگ ترافیکی داشته باشیم.

    رییس پلیس راهور ناجا در مورد طرح نوروزی امسال عنوان کرد: وضعیت طرح نوروزی امسال از 25 اسفند ماه تا 15 فروردین ادامه خواهد یافت و با هماهنگی کلیه‌ دستگاه‌های خدماتی و امدادرسانی فعالیت خود را آغاز کردیم که خوشبختانه هماهنگی خوبی در این زمینه وجود داشت و کارکنان ما با آمادگی کامل در بعد انتظامی و ترافیکی به صحنه آمدند. پلیس آمادگی صدرصدی برای ارائه خدمات دارد.

    وی در بخش دیگری از این نشست خبری در مورد وضعیت استان خراسان رضوی عنوان کرد: این استان یکی از پرترددترین استان‌ها در نوروز بود و وجود مرقد مطهر حضرت رضا(ع) موجب مسافرت‌های زیادی به مشهد می‌شد.

    وی با بیان این که وضعیت استان نسبت به سال گذشته بسیار بهتر بوده است، تصریح کرد: میزان تلفات در استان خراسان رضوی بیش از 40 درصد کاهش داشته و از سوی دیگر خدمات ترافیکی و انتظامی نیز افزایش پیدا کرده است.

    وی ادامه داد: با این حال در استان خراسان رضوی میانگین سرعت نسبت به میانگین کشوری افزایش دارد و بالا بودن سرعت در اینجا بیشتر است که شاید یکی از علت‌های آن این باشد که مردم علاقمندند هر چه زودتر خود را به مرقد مطهر حضرت رضا (ع) برسانند.

    وی تاکید کرد: توصیه‌ ما این است که افراد با سرعت مطمئن تردد کنند و حتما استراحت داشته باشند.

    وی اضافه کرد: حدود 40 درصد تصادفات استان از نوع واژگونی است که لازمه رفع این مساله دقت لازم در رانندگی است. ما توصیه می‌کنیم رانندگان پس از هر دو ساعت رانندگی به میزان 15 دقیقه استراحت داشته باشند.

    وی در بخش انتهایی سخنان خود در پاسخ به این سوال که چرا جریمه‌های اعلامی پس از مدت زیادی و با قیمت‌های بالا به مردم اطلاع‌رسانی می‌شود، گفت: ما برای اطلاع رسانی به مردم سامانه راهور 120 و شماره پیامک‌هایی را اعلام کرده‌ایم که می‌توانند از طریق آن از میزان جریمه‌ها و نمره منفی خود اطلاع داشته باشند و مشکل و محدودیتی از نظر دسترسی وجود ندارد.

    وی ادامه داد: همچنین سامانه راهور 120 این امکان را فراهم کرده که افراد جریمه خود را به صورت اینترنتی پرداخت کنند و احتیاجی به مراجعه به بانک وجود نداشته باشد.

    وی همچنین از آغاز طرح دیگری در این رابطه خبر داد و گفت: از پایان سال گذشته طرح دیگری اجرایی شده که افراد می‌توانند بر اساس آن انتخاب کنند که جریمه‌های خود را به صورت تدریجی پرداخت نمایند. این زمینه در پلیس راهور فراهم شده است.

    وی در ادامه سخنان خود عنوان کرد: استان فارس از نظر تصادفات آمار بیشتری نسبت به سایر استان‌ها داشته که این مساله به دلیل پهناور بودن این استان است.

    در ایام نوروز همه مردم قصد مسافرت دارند که طبیعتا تمام امکانات ما پاسخگوی این نیاز نخواهد بود و این وضعیت شرایط ما را متفاوت می‌کند.

    وی خاطرنشان کرد: با این حال با بهره‌گیری از تجهیزات جدیدی که در اختیار داریم و دوربین‌های نظارتی وضعیت ما در کنترل این مساله خوب است و البته قرار است تا دو سال آینده بیش از 18 هزار دستگاه دوربین در کشور نصب شود.

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو