فونیکسریمکسبهتام

مقایسه و بررسی بازار سیستم‌های صوتی خودرو در سال‌های گذشته

بازار سیستم صوتی در سال ۹۴

عصر خودرو- از ابتدا تا‌کنون، سیستم‌های صوتی خودرو یکی از جذاب‌ترین بخش‌های ماشین‌بازی به خصوص برای قشر جوان بوده‌‌ و رکود واردات قطعات صوتی در دهه اخیر تاثیر منفی در این بازار گرم گذاشته است، اما تحولاتی‌ در ۵ سال اخیردر بازار صوتی ایران رخ داده‌ و وجود علاقه‌مندان و وارد‌کنندگان فعال باعث رونق بخشیدن به این عرصه پرطرفدار شده است ‌و روز‌به‌روز شاهد پیشرفت سیستم‌های صوتی خودرو بوده‌ایم.

بازار سیستم صوتی در سال ۹۴
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، همواره درخشش محصولاتی همچون پایونییر و کنوود و عرضه به‌موقع قطعات توسط نمایندگان و قیمت‌های مناسب، به‌تنهایی گامی برای پیشرفت بازار سیستم‌های صوتی خودرو بوده است.
    با پیشرفت تکنولوژی ‌خودرو‌های امروزی و ارتقای سیستم‌های صوتی که یکی از مهم‌ترین امکانات خودرو محسوب می‌شود، ساخت و تولید قطعاتی مانند ضبط کمرنگ شده است و شرکت‌های معروفی همچون کلاریون، دنون، بِلاپونکت از مسیر تولید خارج شده‌اند.
    اما شرکت‌هایی مانند پایونییر، آلپاین، کنوود، سونی و سایر برند‌های  تولید چین  همچنان به تولید محصولات جدید ادامه می‌دهند.
    همواره شرکت پایونییر در سال 2015 به عنوان یکی از فعال‌ترین شرکت‌های معتبر تولید‌کننده سیستم‌های صوتی خودرو انتخاب شده است و توانسته در سال گذشته حدود 20مدل ضبط‌های خودرویی تولید و روانه بازار کند که در تاریخ این شرکت نامدار بی‌سابقه بود. شرکت کنوود هم با وارد‌کردن چندین ضبط با امکانات ویژه مانند U7056btl ،‌X8019bt و ‌X700bt قسمت دیگر بازار صوتی خودرو را در دست گرفت و به بازار سیستم صوتی رونق بخشیدند.
    شرکت‌های دیگری مانند التترومدیا که برند‌های هرتز و آدیسان  و کانکشن را شامل می‌شود، از دیگر نقاط قوت بازار صوتی ایران بوده که توانسته‌اند دسترسی به قطعات حرفه‌ای را برای علاقه‌مندان به راحت‌ترین شکل ممکن تبدیل کنند.
    از سمت دیگر شرکت آمریکایی راکفورد با قدرت هر‌چه تمام‌تر ظاهر شد و ساب معروف خود به نام ‌T3S1  19 اینچی را روانه بازار کرد. با نیم نگاهی به برند‌های وارد شده در چند سال اخیر و سال جاری متوجه تنوع بسیار بالا و قیمت‌های مناسب نسبت به قیمت ارز و هزینه‌های گمرکی می‌شویم که تهیه قطعات نام برده در داخل ایران مقرون‌به‌صرفه‌تر از خارج از ایران است و با کمترین هزینه می‌توان صاحب سیستم‌های صوتی کیفیتی و قدرتی ‌شد.
    از جمله برند‌هایی که در 3 سال گذشته وارد ایران شده است شامل، ایمیج داینامیکس آمریکا که یکی از صاحب سبک‌های سیستم‌های صوتی دست‌ساز است، ساند مگوس، پاور ساند، ‌هابرید آدیو که یکی از کیفیتی‌ترین برند‌های صوتی در جهان به شمار می‌رود، گِلِیدن، ماسکونی ایتالیا، هلیکس و مجموعه آدیو تِک فیشر که محصولات لوکسی مانند هلیکس، بِرَکس و مچ را شامل می‌شود‌، آمپلی‌فایر‌های دست‌ساز تی‌آر‌یو، پاور بیس، داین آدیو، اُوریون، دیجیتال آدیو، آدیو سیستم، فلوکس و فونیکس آدیو و چندین برند دیگر که کلکسیون بازار سیستم‌های صوتی ایران را تشکیل داده‌اند و همچنان در حال فعالیت هستند و به خوبی از سمت نمایندگان پشتیبانی می‌شوند. نسبت به گذشته،  با ورود قطعات ساخت چین شاهد بهبود در کیفیت ساخت قطعات نسبت به سال‌های گذشته بوده‌ایم و از عملکرد بهتری برخوردار شده‌اند.
    از بهترین گزینه‌های جمع‌آوری یک مجموعه اقتصادی و کم‌هزینه استفاده از قطعات چینی است که امروزه در فروشگاه‌ها به وفور دیده می‌شود.
    تنوع زیاد و قیمت مناسب و سود مضاعف برای فروشندگان و خرید آسان‌تر توسط مصرف‌کنندگان از عمده عوامل رونق بازار قطعات چینی بوده است و از سمتی دریافت امتیاز نمایندگی برند‌های معتبر و سیاست‌های سختگیرانه شرکت‌ها کمی دشوار است و هر فروشنده‌ای نمی‌تواند به آسانی از این امتیازات بهره‌مند شود.
    در ادامه رویداد‌های چند سال اخیر در بازار سیستم‌های صوتی خودرو، یکی دیگر از برند‌های معروف که زبانزد عام و خاص است در سال گذشته با تحولات چشمگیری رو‌به‌رو شده است.
    برند مورد اشاره گرند زیرو نام دارد که تقریبا همه علاقه‌مندان با این شرکت قدرتمند آمریکایی آشنا هستند و از نمایشگاه‌های برگزار‌شده دیدن کرده‌اند. گرندزیرو یکی از شرکت‌هایی است که در زمینه سیستم‌های قدرتی و ثبت رکورد‌های جهانی کارنامه خوبی برای خود ثبت کرده است‌، اما در سال گذشته با رونمایی ساب ووفر و کامپوننت‌های سری SQ ‌ثابت کرد که در زمینه سیستم‌های کیفیتی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.
    از محصولات معرفی شده کامپوننت سری اورانیوم GZUC 650SQX ‌که یکی از خوش‌صدا‌ترین کامپوننت‌های رنج قیمت زیر یک میلیون تومان محسوب می‌شود و ساب‌های خوش‌صدای اورانیوم در 3 سایز 8‌، 10 و 12 اینچ  به نام‌های
    GZUW12SQ ،‌GZUW10SQ ،‌GZUW8SQ‌  به عنوان ساب‌های کیفیتی روانه بازار شده است و در آینده نزدیک با معرفی محصولات جدید  شاهد ورود قطعات جدید از محصولات گرند زیرو خواهیم بود.
    از دیگر شرکت‌هایی که در بازارسیستم‌های صوتی ‌دارای آینده روشنی خواهد بود  برند ایمیج داینامیکس آمریکاست که در سال گذشته وارد ایران شده‌ اما به علت عدم آشنایی علاقه‌مندان و تبلیغات نا‌مناسب توسط عاملین پخش همچنان به عنوان یک برند معتبر جهانی شناخته نشده است.
    امید است که در سال‌های آینده شاهد کمرنگ‌شدن واردات قطعات ساخت چین و پیشرفت سطح اطلاعات علاقه‌مندان و فروشندگان باشیم و ثبات قیمت‌های برند‌های معتبر بیشتر شود. تا‌کنون با تغییر ارزش ارز و فراز و نشیب قیمت‌های قطعات الکترونیکی در بعضی از برند‌ها مانند هرتز و آدیسان شاهد افزایش قیمت چشمگیری بوده‌ایم که در سال جدید قرار است  اصلاحاتی در قیمت‌گذاری قطعات صورت بگیرد.
    اما با وجود وارد‌کنندگان قیمت تمام‌شده قطعات در داخل ایران تفاوت بسیار زیادی با خارج از ایران دارد. به عنوان مثال، اگر قطعه‌ای با ارزش 1500 دلار در بازار جهانی به فروش برسد در ایران همان قطعه را می‌توان با قیمت حدودی 1.400.000 تومان تهیه کرد و به‌راحتی به مجموعه مورد علاقه خود دستیابی پیدا کرد که این مهم، یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های بازار سیستم‌های صوتی داخلی بوده که تقریبا در 90درصد ‌برند‌های معتبر صدق می‌کند‌.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو