فونیکسریمکسبهتام

۲ تریلیون تومان خسارت ناشی از حوادث جاده‌ای

کاهش ۱۸ درصدی تلفات ناشی از حوادث رانندگی در نوروز امسال

عصر خودرو- سخنگوی نیروی انتظامی به کاهش ۱۸ درصدی تلفات ناشی از حوادث رانندگی در نوروز امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته اشاره کرد و گفت: خسارت ناشی از حوادث جاده‌ای در نوروز امسال ۲ تریلیون تومان برآورد شده است.

کاهش ۱۸ درصدی تلفات ناشی از حوادث رانندگی در نوروز امسال
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، سردار سعید منتظرالمهدی سخنگوی نیروی انتظامی در ادامه نهمین نشست خود با اصحاب رسانه، با تقدیر از تلاش پرسنل ناجا و راهور در ایام عید، به ارائه آماری از عملکرد پلیس راهور پرداخت و اظهار داشت: علی‌رغم افزایش 10درصدی سفر، کاهش 4 درصدی تلفات را در سر صحنه شاهد بوده‌ایم.

    سخنگوی نیروی انتظامی تصریح کرد: در سال گذشته یک میلیون و 500 هزار نفر برای مرحله اول گواهینامه دریافت کردند و یک میلیون و 400 هزار وسیله نقلیه به ناوگان حمل و نقل افزوده شد، اما در مجموع، کاهش 18 درصدی تلفات ناشی از حوادث رانندگی را در نوروز امسال نسبت به مدت مشابه در سال 94 شاهد بوده‌ایم.

    وی اعلام کرد: در سال 90 تعداد تلفات ناشی از حوادث رانندگی 1318 نفر، در سال 94 تعداد کشته‌ها 986 نفر بود که در سال 95 این تعداد به 684 نفر رسید یعنی کاهش 18 درصدی شاهد بودیم.

    وی افزود: تصادفات بیشتر در بازه زمانی 18 تا 24 و بیش از 50 درصد آنها در شعاع 30 کیلومتری شهرها رخ داده است؛ علت 80 درصد تصادفات، خستگی و خواب‌آلودگی بوده است؛ البته شرایط جوی نیز بی‌تأثیر نبوده است.

    معاون اجتماعی ناجا تصریح کرد: تخطی از سرعت مطمئنه، سبقت غیرمجاز، عدم رعایت فاصله طولی و عدم توجه به جلو از عمده‌ترین علل تصادفات جاده‌ای در نوروز امسال بوده است.

    وی اعلام کرد: از 147 راننده مقصر در حوادث رانندگی بخش قابل توجهی در سنین بین 20 تا 30 سال بوده‌اند و تعدادی نیز برای اولین بار گواهینامه دریافت کرده بودند.

    منتظرالمهدی گفت: در این بین 200 هزار راننده که سرعت غیرمجاز داشتند اعمال قانون شدند؛ همچنین افزایش 7 درصدی توقیف خودروهای متخلف را شاهد بوده‌ایم.

    سخنگوی ناجا اعلام کرد: خسارت ناشی از حوادث جاده‌ای 2 تریلیون تومان بوده است.

    معاون اجتماعی ناجا به عملکرد پلیس آگاهی در نوروز امسال پرداخت و اظهار داشت: کاهش 4 درصدی سرقت در ایام نوروز را شاهد بودیم، 93 درصد کشفیات داشتیم که برخی از کشفیات مربوط به سرقت‌های ماقبل نوروز بوده است.

    وی گفت: افزایش 68.9 درصدی کشفیات قاچاق کالا را داشته‌ایم.

    این مقام ارشد انتظامی اعلام کرد: 28 هزار فقره سرقت در نوروز انجام شد و 26 هزار فقره کشفیات داشته‌ایم؛ 5 هزار و 500 وسیله نقلیه کشف شد که 3 هزار و 500 دستگاه خودرو و 2 هزار دستگاه موتورسیکلت بوده‌اند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو