فونیکسریمکسبهتام

اقبال مجدد سهامداران به شرکت‌های خودرویی

عصر خودرو- بورس اوراق بهادار تهران که در روزهای گذشته با بی اقبالی به شرکت‌های خودرویی مواجه شده بود و دنبال لیدری جدید برای خود می گشت، مجددا امروز با توجه سهامداران به شرکتهای این گروه مواجه شد و روند رو به رشدی را تجربه کرد.

اقبال مجدد سهامداران به شرکت‌های خودرویی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  ایسنا، بورس اوراق بهادار تهران در معاملات امروز نیز روند نوسانی تجربه کرد و همانند روزهای گذشته با افزایش و کاهش مواجه شد اما در نهایت با تلاش شرکتهای خودرویی و اقبال سهامداران به شرکتهای این گروه مثبت شد.

    به این ترتیب اگرچه در روزهای اخیر اقبال سهامداران به شرکتهای خودرویی به دلیل اعمال برنامه افزایش سرمایه کمتر شده بود اما در معاملات امروز شرکتهای این گروه دوباره مورد توجه اهالی تالار شیشه ای قرار گرفتند و با افزایش قیمت و تقاضا مواجه شدند.با رشد شرکتهای خودرویی در بازار امروز سایر گروه ها نیز رشد محدودی تجربه کردند که این اتفاق موجب افزایش 93 واحدی شاخص و نزدیک شدن شاخص بورس به کانال 81 هزار واحدی شد.

    این در حالی است که به وجود آمدن کشمکش های جدید سیاسی در خصوص پرونده هسته‌ای و همچنین مطرح شدن مباحثی در خصوص باز یا بسته بودن سوئیفت در حالی موجب نگرانی سهامداران در روزهای اخیر و افزایش فشار تقاضا در بازار شد اما بازار سرمایه بورس تهران همچنان تحت تاثیر ورود نقدنگی جدید، کاهش نرخ سود بانکی و ورود سرمایه گذاران خارجی قرار داشته و این اتفاقات می تواند تانسیل قوی برای رشد بورس باشد و اثر مثبتی روی صنایع و کلیت بورس بگذارد.

    در بازار امروز شرکتهای ایران خودرو، سایپا، ارتباطات سیار، مپنا، پتروشیمی جم و پالایشگاه بندرعباس از شرکتهای تاثیرگذار در روند مثبت بورس بودند و در مقابل شرکتهای چادرملو، گل گهر، کشتیرانی، غدیر، هلدینگ خلیج فارس، نفت و گاز پارسیان و ایران ترانسفو تلاش کردند تا نگذارند شاخص رشد بیشتری را تجربه کند.

    همچنین امروز شرکتهای سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران، سایپا، لوله و ماشین سازی ایران و سیمان فارس و خوزستان از شرکتهای دارای تقاضای پر حجم خرید بودند و در مقابل شرکتهای چادرملو، فولاد خراسان، سرمایه گذاری سایپا و پتروشیمی مبین از تقاضای محدود فروش برخوردار شدند.

    در مجموع بازار روز سه شنبه بازار متعادلی بود که در آن بیش از یک میلیارد و 21 میلیون سهم به ارزش 322 میلیارد تومان داد و ستد شد و ارزش بازار سرمایه به 349 هزار میلیارد تومان رسید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو