فونیکسریمکسبهتام

کمک صدها میلیون دلاری دولت مالزی به خودرو پروتون پس از شکست سنگین در رقابت

عصر خودرو- دولت مالزی روز شنبه کمک حدود ۴۰۰ میلیون دلاری به شرکت خودروسازی پروتون برای پرداخت بدهی ها در میان فروش ضعیف این خودرو و شکست های سنگین در عرصه رقابت را تایید کرد.

کمک صدها میلیون دلاری دولت مالزی به خودرو پروتون پس از شکست سنگین در رقابت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایرنا، این کمک حدود یک هفته پس از کناره گیری 'ماهاتیر محمد' رئیس شرکت خودروسازی پروتون و نخست وزیر اسبق مالزی که با سیاست های اقتصادی دولت 'نجیب تون رزاق' مخالف است، در اختیار پروتون قرار گرفت.
    وی که شرکت پروتون را در دوره نخست وزیری خود برای تولید خودرو ملی تاسیس کرد، گفته بود تنها برای کمک به پروتون و دریافت کمک های دولتی از این شرکت خودروساز کناره گیری می کند.
    وی ادعا کرده بود 'میزان خرید و فروش خودرو پروتون به دلیل داشتن مشکل با دولت و به دلایلی نامعلوم کاهش یافته است'.
    کمک حدود 400 میلیون دلاری دولت مالزی به شرکت خودروسازی پروتون که در سال های گذشته به خیابان های ایران نیز راه یافت پس از تدوین طرح جامع برای چرخش عملکرد ناامیدکننده این شرکت انجام شد.
    'مصطفی محمد' وزیر صنعت و تجارت خارجی مالزی به 'برناما' خبرگزاری رسمی این کشور گفت که تصمیم روز جمعه کابینه برای فعالیت 60 هزار کارگری است که به طور مستقیم با تکیه بر آینده پروتون زندگی می کنند.
    فروش این شرکت خودروسازی در پنجسال گذشته روند کاهشی داشته و آنگونه که آمار نشان می دهد سهم این شرکت خودروسازی مالزی از بازار داخلی 17.7 درصد است که این میزان در سال 2011 میلادی 29.6 درصد گزارش شده بود.
    شرکت خودروسازی پروتون سال 1983 به دستور 'ماهاتیر محمد' نخست وزیر اسبق مالزی و با سرمایه گذاری شرکت دولتی خزانه ملی تاسیس شد و یکسال بعد با مشارکت و پشتیبانی فنی شرکت میتسوبیشی موتورز، اقدام به تولید نخستین خودروی مالزیایی به نام 'پروتون ساگا' کرد.
    شرکت 'زاگرس خودرو' در ایران نیز طی قراردادی با پروتون مدل های 'ویرا'، 'جن-2'، 'واجا' و 'ساگا' را تولید می کرد که از آذرماه سال 1391 این تولید متوقف شد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو