فونیکسریمکسبهتام

شهردار منطقه ۲۱ خبر داد:

حذف کامل گره های ترافیکی ورودی غربی پایتخت تا پایان خرداد ماه

عصر خودرو- شهردار منطقه ۲۱ از بهره برداری کامل سه طرح مهم و حیاتی در جهت بازشدن گره ترافیکی در شاهراه های ارتباطی غرب تهران تا پایان خرداد ماه سال جاری خبر داد.

حذف کامل گره های ترافیکی ورودی غربی پایتخت تا پایان خرداد ماه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از مهر، جمال بافرانی درباره آخرین وضعیت پروژه های در دست احداث در منطقه اظهار کرد: حسب دستور شهردار محترم تهران در سال 94 هیچ پروژه جدیدی را آغاز نکردیم و باید نسبت به پیگیری و بهره برداری از پروژه های با 50 درصد پیشرفت فیزیکی اقدام می کردیم اما با این وجود و به دلیل حجم ترافیک بسیار بالا در خروجی تهرانسر و بزرگراه فتح طی مکاتبه ای که با دکتر قالیباف داشتیم ضرورت احداث پل روگذر در این تقاطع جهت برون رفت این ناحیه بسیار مهم مواصلاتی از معضل ترافیک را مورد تاکید قرار دادیم که خوشبختانه این موضوع مورد موافقت شهردار تهران قرار گرفت و عملیات احداث این روگذر از شهریور سال گذشته آغاز شد .

    شهردار منطقه 21 افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده بنا بود این پروژه پایان سال جاری به بهره برداری کامل برسد اما به دلیل ضرورت بهره برداری هر چه سریعتر از این طرح مراحل ساخت را در سه شیفت کاری و به صورت شبانه روزی دنبال کردیم و با توجه به سرعت بسیار خوب عوامل اجرایی ، درصدد هستیم این طرح را تا پایان خرداد ماه سال جاری به بهره برداری برسانیم .

    وی در ادامه به یکی دیگر از پروژه های مهم منطقه در تقاطع بلوار ایران‌خودرو و بزرگراه فتح اشاره کرد و گفت: حجم عظیمی از وسایل نقلیه از اتوبان تهران کرج ( بزرگراه شهید فهمیده ) وارد بلوار ایران خودرو شده و از طریق زیرگذر شهید لشگری وارد بزرگراه فتح خواهند شد . حجم بالای خودروهای عبوری همواره باعث ایجاد ترافیک سنگین در این تقاطع می شد و مشکلات زیادی را برای شهروندان به وجود می آورد . بر همین اساس عملیات ساخت پل روگذر بلوار ایران خودرو و بزرگراه فتح را با هماهنگی شهرداری تهران از آبان ماه سال گذشته آغاز کردیم و با تلاش شبانه روزی عوامل اجرایی موفق شدیم این طرح را تا پایان سال گذشته به بهره برداری نسبی برسانیم تا مقدار زیادی از مشکلات خودروهای عبوری کاسته شود . انشاالله با ادامه این روند، این طرح نیز تا پایان خرداد ماه سال جاری به بهره برداری کامل خواهد رسید تا یکی دیگر از پروژه های مهم کلانشهر تهران توسط شهرداری منطقه 21 به سرانجام برسد . بهره برداری از این طرح تاثیر زیادی در کاهش بار ترافیکی بزرگراه شهید فهمیده ، بلوار ایران خودرو ، بزرگراه شهید لشگری و فتح به عنوان شاه راه های ارتباطی کلانشهر تهران خواهد داشت.

    بافرانی همچنین به برنامه ریزی برای بهره برداری از زیرگذر بزرگراه شهید لشگری در تقاطع بلوار ایران‌خودرو همزمان با بهره برداری از روگذر بلوار ایران خودرو و بزرگراه فتح اشاره کرد و افزود : این زیرگذر که بیشتر شبیه به تونل است به طول 640 متر ، عرض 20 متر و عمق 12 متر است و مراحل ساخت آن از آبان ماه گذشته آغاز شده و هم اینک از پیشرفت 80 درصدی برخوردار است . در تمام مدت ساخت این پروژه ها نیز با توجه به لوله های قطور انتقال آب و گاز در زیر زمین عوامل تاسیساتی آب و گاز نیز حضور داشتند تا از حوادث احتمالی جلوگیری به عمل آورند. حساسیت کار در این دو پروژه به حدی بالا بود که عوامل اجرایی مجبور بودند با احتیاط بسیار زیاد و مانند باستان شناسان عملیات حفاری را انجام دهند تا خسارتی به بار نیاورند .

    وی در ادامه به بهره برداری از 6 سرای محله در تهرانسر اشاره کرد و گفت : این 6 سرای محله با زیربنای هزار و دویست تا هزار و پانصد متر به بهره برداری رسید تا از مجموع 13 محله تهرانسر ، 9 محله دارای سرای محله شوند . همچین بوستان مختص به بانوان نیز با دو ماه کار جهادی به بهره برداری رسید و پارک آموزش ترافیک و شهربانو نیز در حال تجهیز امکانات هستند تا مورد استفاده شهروندان قرار گیرند

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو