فونیکسریمکسبهتام

قائم مقام سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خبر داد:

تولید ۱۰ هزار خودرو بومی با برند اروپائی در آذربایجان شرقی

عصر خودرو- قائم مقام سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: با ثبت قرارداد بین سرمایه گذاران داخلی و خارجی، امکان تولید ۱۰هزار خودروی بومی با برند اروپائی در استان فراهم شده است.

تولید ۱۰ هزار خودرو بومی با برند اروپائی در آذربایجان شرقی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ، غلامعلی راستی شامگاه سه شنبه در جلسه تبادل نظر با شرکای داخلی و خارجی تولید خودرو بومی در استان از امکان  اشتغالزائی دو هزار نفری در نتیجه اجرای این طرح خبر داد و افزود: در این توافق مقدمات تولید خوروی MG360  محصول انگلستان با استاندارد یورو پنج و با مشارکت شرکت خودرو سازی شانگهای موتور چین و ایران خودروی آذربایجان در استان تا هشت ماه آینده فراهم شد .

    وی شرط موافقت با این طرح را  بهره گیری از توان تولیدکنندگان داخلی بخصوص قطعه سازان استان و داشتن قابلیت صادراتی محصول تولیدی عنوان و تصریح کرد: باید ترتیبی اتخاذ شود تا غالب قطعات مورد نیاز این خودرو به شرط  رعایت استانداردهای اروپایی در داخل کشور تولید و تامین شود .

    راستی با اشاره به میزان 50 درصدی مشارکت طرفین در این طرح  اضافه کرد: بازار بزرگ داخل کشور و منطقه توجیه پذیری تولید خودرو با کیفیت در استان را دوچندان می کند و صادرات خودروی تولیدی بعد از مرحله تولید و تامین بازار داخلی، مورد تاکید مقامات استان است.

    وی به زیرساخت های موجود صنعت خودروسازی در استان اشاره کرده و افزود: امکانات و زیرساخت های لازم  نظیر نفت، گاز، پتروشیمی، معادن و بخصوص واحدهای تولیدی و قطعه سازان بنام در منطقه وجود دارد و نهایتا بومی سازی محصول تولیدی بدلیل بعد مسافت و انتقال قطعات از کشور چین به ایران، مقروم به صرفه تر خواهد بود.

    قائم مقام سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی وجود منطقه آزاد ارس و بهره گیری از مزیت های آن مانند ورود ماشین آلات و انبار نمودن قطعات یدکی مورد نیاز و همچنین امکان صادرات محصول تولیدی نهائی به همراه رفع تحریم ها و گشایش سوئیفت توسط بانک های ایرانی را نیز از دیگر مزایای استان برای سرمایه گذاری نام برد .

    راستی در پایان گفت: تحقق تولید خودروی یادشده در استان در چند مرحله صورت خواهد گرفت و با بررسی بازار، مراحل جوشکاری و  نقاشی بدنه نیز در استان قابل انجام است که  این موضوع به کاهش قیمت تمام شده منجر خواهد شد .

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو