فونیکسریمکسبهتام

رویکرد اصلی اقتصاد مقاومتی اتکا به تولید داخل و دانش بنیان شدن بخش های مهم اقتصادی است

عصر خودرو:مدیرعامل سایپا پرس گفت: منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تحقق اقتصاد مقاومتی با اتکا به توان تولید داخلی و تاکید ایشان بر دانش‌ بنیان شدن بخش‌های مهم اقتصادی کشور، بهترین فرصت برای دستیابی به این هدف در صنعت خودرو است.

رویکرد اصلی اقتصاد مقاومتی اتکا به تولید داخل و دانش بنیان شدن بخش های مهم اقتصادی است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو » به نقل از سایپا نیوز، محمدعلی جبرئیلی، در سخنانی به مهمترین راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی در صنعت خودروسازی اشاره کرد و افزود: دانش طراحی و تولید خودرو باید در خودروسازان داخلی نهادینه شود و‌ خودروسازان به موازات انتقال تکنولوژی، نسبت به بومی‌سازی این دانش و اتکا بر توان داخلی اقدام کنند.

    وی تصریح کرد: انتقال فناوری و افزایش بهره وری باید در همکاری با خودروسازان بزرگ جهان مد نظر قرار گیرد، زیرا این امر یکی از مهمترین راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی در صنعت خودرو است.

    جبرئیلی گفت: عزم همه کارکنان و تلاشگران توانمند صنعت خودرو در شرکت سایپا پرس براین موضوع استوار شده تا در سالی که براساس فرمایشات مقام معظم رهبری به سال اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل نامگذاری شده است بتوانیم با تکیه بر دانش و توانمندی های داخلی در تحقق و جامه عمل پوشاندن به منویات ایشان ایفای نقش کنیم.

    وی افزود: البته طی سالیان اخیر و همزمان با اعمال تحریم های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران، تلاشگران سایپاپرس در عرصه های مختلف فنی با تکیه بر توانمندی ها و پتانسیل های داخلی توانسته اند بسیاری از مشکلات و معضلات بوجود آمده در صنعت خودروسازی را با اقداماتی از قبیل داخلی سازی روغن های شستشوی ورق های فلزی، راه اندازی مجدد دستگاه CMM  با طراحی نرم افزاری و سخت افزاری جدید تعمیرات داخلی رباتها و ساخت دستگاه پرس آموزشی مرتفع نمایند و همچون همیشه در این خصوص پیشگام باشند.

    جبرئیلی اضافه کرد: آنچه در عملکرد و اقدامات مختلف شرکت سایپا پرس دارای ارزش ویژه می باشد حرکت در راستای اعتلای اقتصاد کشور با تکیه بر دانش و توانمندیهای داخلی بوده که جان‌مایه سیاست‌ اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری است.

    مدیرعامل سایپاپرس در پایان یادآور شد: مسئولان و مدیران ارشد سایپا پرس در سال جدید کاری، با برگزاری جلسات کارشناسی مختلف طرح ها و راهکارهای بسیار خوبی را در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در صنعت خودرو برنامه ریزی نموده اند که امیدواریم بتوانیم با اجرای آنها گام های مهمی در این خصوص برداریم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرخودرو (http://telegram.me/asrekhodro) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو