فونیکسریمکسبهتام

جولان خودرویی‌ها در بورس تهران

عصر خودرو- گروه "خودرو و ساخت قطعات" با ۳۱ درصد، بیشترین حجم معاملات هفته گذشته بورس را به خود اختصاص داد.

جولان خودرویی‌ها در بورس تهران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم؛ مدیریت تحقیق و توسعه بورس تهران با انتشار گزارشی اعلام کرد بررسی عملکرد بورس تهران، فرابورس ایران، 17 بورس معتبر خارجی، قیمت ارز و سکه، قیمت جهانی فلزات اساسی و نفت نشان می دهد در هفته گذشته 18 درصد اختلاف میان بازدهی دو صنعت در بورس اوراق بهادار تهران وجود داشت و صنعت " سایر محصولات کانی غیرفلزی" با بازدهی مثبت 4.2 درصد، در صدر صنایع بورسی قرار گرفت و صنعت "ساخت دستگاه‌ها و وسایل ارتباطی" با افت 13.8 درصدی، بیشترین افت را تجربه کرد.
    همچنین در میان شرکت ها در هفته گذشته "سرامیک‌های‌ صنعتی ‌اردکان‌" با مثبت 27.6 درصد و "ایران‌ خودرو دیزل‌" با منفی 17.1 درصد به ترتیب بیشترین و کمترین بازدهی را داشته اند.
    شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران(ارزش وزنی) هم در این مدت 1.4 درصد و شاخص کل(هم وزن) 1.1 درصد کاهش داشته است و شاخص فرابورس ایران با 2 درصد کاهش و قیمت سکه بهار آزادی با یک درصد افزایش همراه بوده و قیمت دلار و یورو مبادله ای نیز تغییری نکرده است.
    افزون بر این؛ حجم معاملات هفته گذشته نسبت به هفته قبل تر یک درصد افزایش پیدا کرد و  چهار صنعت "خودرو و ساخت قطعات"، "بانک ها و موسسات اعتباری"، "سرمایه گذاری ها" و "فلزات اساسی" به ترتیب 31، 19، 12 و 8 درصد و در مجموع 70 درصد از حجم معاملات هفتگی را به خود اختصاص دادند.
    بر اساس این گزارش در سومین هفته معاملاتی امسال، ارزش خالص دارایی (NAV) تمامی صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس اوراق بهادار تهران کاهش پیدا کرد و در این میان صندوق سپهر اندیشه نوین با 1.5 درصد کاهش، کمترین افت را تجربه کرده است.
    همچنین در این مدت در میان این نهادهای مالی از نظر تغییرات قیمت، صندوق سپهر اندیشه نوین با رشد 0.5 درصدی بیشترین افزایش قیمت و صندوق شاخص30 شرکت فیروزه با افت 2.5 درصدی بیشترین کاهش قیمت را داشته است.
    در میان شاخص بورس های معتبر جهانی نیز از ابتدای سال تاکنون، شاخص بورس شانگهای(SSEC) با رشد 3.8 درصدی، بیشترین بازدهی و شاخص بورس اسپانیا(IBEX35) با افت 2.5 درصدی کمترین بازدهی را به خود اختصاص داده اند.
    این گزارش می افزاید: در بازارهای جهانی هم در هفته گذشته تمامی فلزات اساسی با افزایش قیمت همراه بوده و در این میان نقره با 8.4 درصد رشد، بیشترین بازدهی را از آن خود کرده و قیمت نفت نیز با افزایش قیمت همراه بوده است و قیمت نفت وست تگزاس، برنت و اپک هم به ترتیب 11، 11 و 15 درصد افزایش پیدا کرده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو