فونیکسریمکسبهتام

زیرگذر نوساز جوادیه مشکلات مردم را حل کرد ؟!

عصر خودرو- ۱۶ ماه پیش بود که در یکی از خیابان های جنوب غربی تهران بلدوزری قول پیکر به جان خیابان افتاد و شروع به کند و کاو آن کرد. خیابانی که گرچه یک طرفه بود اما رفت و آمد را از راه آهن به جوادیه برای تردد مردم راحت کرده بود.

زیرگذر نوساز جوادیه مشکلات مردم را حل کرد ؟!
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ 16 ماه پیش بود که در یکی از خیابان های جنوب غربی تهران بلدوزری قول پیکر به جان خیابان افتاد و شروع به کند و کاو آن کرد. خیابانی که گرچه یک طرفه بود اما رفت و آمد را از راه آهن به جوادیه برای تردد مردم راحت کرده بود.

    حال با گذشت 16 ماه از تخریب خیابان جوادیه ، سرانجام در 16 فروردین ماه 1395 زیرگذر این خیابان با حضور جمعی از مسئولان شهری افتتاح شد. اما هنوز دو هفته ای از افتتاح این زیرگذر نگذشته که سر و صدای اهالی این محله بلند شد. زیرگذری که برخی از مسئولان ادعا داشتند که با افتتاح آن مردم این محله به آسایش خواهند رسید.

    امروزه عابران زیر گذر جوادیه برای رفتن به سمت راه آهن با هزار ترس و دلهره تردد می کنند چراکه پیاده رویی لایق آن‌ها ساخته نشده است.

    علیرضا جاوید معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اشاره به تخریب کامل پل قدیمی جوادیه در سال گذشته، بهره‌برداری از زیرگذر جوادیه را سبب رفع مشکلات ترافیکی شهروندان ساکن در پهنه‌های شمالی و جنوبی خطوط راه‌آهن دانست و اظهار داشت: با افتتاح این پروژه راهگشای ترافیکی، پل قدیمی جوادیه که نه با جنبه‌های زیباشناختی پل کابلی جوادیه هماهنگ بود و نه به دلیل تعارض با طرح توسعه راه آهن ارزش مقاوم‌سازی و بهسازی داشت، جای خود را به زیرگذری ایمن برای تردد خودروها و همچنین رفت و آمد عابران پیاده خواهد داد.

    جالب است که معاون شهردار تهران از تردد ایمن عابران از زیرگذر جوادیه خبر می دهد در حالی که مردم و مشاهدات خبرنگار ما گویای مسئله دیگری است!

    علیرضا جاوید معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران بر این عقیده بود که پروژه احداث زیرگذر جوادیه وظیفه برقراری ارتباط میان محلات موجود در پهنه‌های شمالی و جنوبی خطوط راه‌آهن را بر عهده دارد.اما امروزه مردم جوادیه ناراحت از افتتاح زیرگذری هستند که حتی دو خودرو به راحتی نمی توانند در کنار یکدیگر تردد کنند.

    این روزها که شهرداری تهران به دنبال ثبت پروژه های بیشتری در کارنامه کاری خود است گویی از برخی مشکلات به وجود آمده در پروژه ها غافل می شود چراکه به قول مردم اهالی جوادیه، پروژه زیرگذر جوادیه بدون برنامه ریزی و مطالعه به بهره برداری رسیده است.

    گفتنی است ؛ قبل از افتتاح زیرگذر جوادیه همه مردم این محله خوشحال بودند که با افتتاح این زیرگذر دیگر نیاز نیست که برای رسیدن به کارهایشان مسیری طولانی را طی کنند اما حال، اوضاع از قبل هم پیچیده تر شده است.

    محمدباقر قالیباف شهردار تهران در خصوص زیر گذر پل جوادیه گفت: شهرداری تهران در سال اقتصاد مقاومتی این توفیق را پیدا کرد تا یکی از مهم‌ترین پروژه های محله جوادیه را به بهره برداری برساند چرا که در سال 89 و پس از افتتاح پل جوادیه به عنوان یکی از سازه‌های مهم ملی، توسعه راه آهن و اتصال بزرگراه ها اتفاق افتاد و همه شهر از این پروژه منتفع شد، اما خود مردم محله جوادیه به نوعی محاصره شدند؛ چرا که پل قدیمی باید برای توسعه راه‌آهن برداشته می‌شد و از این رو دسترسی مردم به میدان راه آهن و میدان بهداری دچار مشکل شد.

    زیرگذر جوادیه افتتاح شد اما دردی از مردم این محله برطرف نکرد چراکه مشکلات این محله نسبت به قبل بیشتر شده و اهالی خیابان دارابی جوادیه مجبورند که برای دسترسی به خیابان 20 متری جوادیه از کوچه ای تنگ به نام روزی طلب عبور کنند تا به خیابان اصلی جوادیه برسند.

    متاسفانه با خراب کردن ایستگاه اتوبوس شهید نوری شهروندان این محله به دلیل یک طرفه شدن خیابان شهید نوری مجبورند مسافت زیادی را تا ایستگاه اول طی کنند تا بتوانند سوار بر اتوبوس جوادیه فیاض بخش شوند.همچنین با افتتاح زیرگذر جوادیه و ممنوعیت تردد اتوبوس ها در این زیرگذر، اتوبس ها مجبورندکه مسافت زیادی را طی کنند تا بتوانند به مقصد جوادیه برسند.

    متاسفانه عبور و مرور برای اتوبوس های خط جوادیه- فیاض بخش با  دشواری در تردد همراه بوده چراکه آن‌ها برای سوار کردن مسافران باید از انتهای خیابان 20 متری جوادیه مسافران را سوار و از بزرگراه نواب عبور کرده و به سمت خیابان جوادیه برگردند. در حالی که در گذشته مسافران از ابتدای خیابان دارابی سوار بر اتوبوس می شدند اما این روزها همه سردرگم شده و نمی دانندکه باید در کدام ایستگاه منتظر اتوبوس خط جوادیه-فیاض بخش باشند.

    قالیباف با تاکید بر این‌که با احداث زیرگذر جوادیه، مشکل دسترسی مردم محله جوادیه برطرف شده، تصریح کرد: طول این زیرگذر 500 متر بیشتر نیست و ما هم اکنون حفر 500 متر تونل در شهر تهران را در طول یک هفته انجام می دهیم، اما در این پروژه به دلیل هماهنگی های متعدد با دستگاه های مختلف، پروژه مقداری به طول کشید چرا که در طراحی این زیرگذر باید توسعه آینده را لحاظ می‌کردیم و در عین حال حرکت قطارها یک لحظه هم نباید قطع می شد.

    بنابر برخی اطلاعات رمپ جنوبی پروژه احداث زیرگذر جوادیه از خیابان نوری در محله جوادیه آغاز شده و پس از عبور از زیر خطوط راه آهن، به واسطه یک زیرگذر 80 متری مسقف، وارد یک زیرگذر ترانشه باز می شود. این مسیر در ادامه به منظور عبور از زیر یکی از معابر محلی منطقه که قرار است در آینده با هدف دسترسی آسان به ایستگاه مترو غرب پل جوادیه احداث شود، وارد یک زیرگذر 13 متری می‌گردد. رمپ شمالی زیرگذر جوادیه که این مسیر را به میدان بهداری متصل می‌کند، در واقع آخرین مقطع اجرایی پروژه به شمار می‌رود.

    بدون شک نمی توان منکر زحمات شهرداری تهران در خصوص پروژه های شهری شد اما بهتر است که قبل از اجرایی کردن هر پروژه ای مدیران شهری در خصوص آن مطالعه بهتری داشته باشند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو