فونیکسریمکسبهتام

به‌ کارگیری گیاهان داخل اجزای اتومبیل توسط تویوتا

عصر خودرو- ظاهراً شرکت تویوتا مصمم است که اتومبیل‌های خود را کاملاً دوستدار محیط زیست بسازد. به همین دلیل قصد دارد مستقیماً از گیاهان در اتومبیل‌های خود استفاده ‌کند.

به‌ کارگیری گیاهان داخل اجزای اتومبیل توسط تویوتا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از اقتصادنیوز، شرکت خودروسازی تویوتا که بزرگ‌ترین شرکت خودروسازی جهان است، قصد دارد اقداماتی به کار گیرد تا ردپای کربن را در کل خطوط تولیدی خود کاهش دهد. طبق یک اعلامیه خبری، شرکت تویوتا قصد دارد نوعی لاستیک بیوسنتزی به نام بیوهیدرین را که اخیراً تولید شده، در لوله‌های پلاستیکی موتورها و سیستم هدایت خود به کار گیرد.

    لاستیک بیوهیدرین با همکاری میان سه شرکت تویوتا، یک شرکت تولید مواد شیمیایی به نام زئون کورپوریشن و شرکت بازرگانی سومیتومو ساخته شده است. این ماده از گیاهان به دست می‌آید و جایگزین ترکیب اپوکسی اپی کلروهیدرین خواهد شد. این ترکیب جدید در مقایسه با لاستیک‌های هیدرینی مبتنی بر نفت خام، چرخه زندگی مواد آلاینده کربنی را تا حدود 20 درصد کاهش می‌دهند؛ زیرا گیاهان به صورت طبیعی دی اکسید کربن را جذب می‌کنند.

    لوله‌های پلاستیکی به کار گرفته شده در موتور و سیستم هدایت معمولاً در اثر گرما، روغن، اوزون و مایعات دیگر و شرایط جوی فرسوده شده و از بین می‌روند. به همین دلیل این لوله‌ها معمولاً از لاستیک اپی کلروهیدرین ساخته می‌شوند که مقاومت بالایی نسبت به فرسایش و پوسیدگی دارد.

    لاستیک بیوهیدرین از چندین فناوری ترکیبی ساخته می‌شود که مواد به دست آمده از گیاهان را با مواد مبتنی بر نفت خام در سطح مولکولی پیوند می‌زنند. این کیفیت و سطح تولید انبوه با لاستیک هیدرین عادی قابل مقایسه است و می‌توان آن را در وسایل نقلیه تجاری مورد استفاده قرار داد. لوله‌های هیدرینی مجهز به مکنده با این روش تولید، نه تنها مقاومت موردنیاز در مقابل روغن و گرما را دارند، بلکه از دوام بیشتری بهره می‌برند.

    شرکت تویوتا در اکتبر سال 2015 مجموعه‌ای به نام چالش محیطی تویوتا 2050 معرفی کرد که اهدافی در راستای حفظ محیط زیست داشت. این شرکت اعلام کرده قصد دارد همچنان روند کاهش زوائد را در سطح جهانی ادامه دهد و برای این کار هم از نوآوری‌های خود استفاده خواهد کرد و هم شرکت‌های دیگر را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

    برخی از وسایل نقلیه تویوتا از ماه مه از این لوله‌های مکنده که از لاستیک بیوهیدرین ساخته شده‌اند، بهره خواهند برد. شرکت تویوتا قصد دارد تا پایان سال جاری میلادی، در تمام وسایل نقلیه ساخت ژاپن از این ماده استفاده کند. در نهایت تویوتا قصد دارد از بیوهیدرین در تمام اجزای لاستیکی موردنیاز مانند لوله‌های ترمز و خط سوخت نیز از این ماده بهره ببرد. علاوه بر این، موادی مانند پلاستیک اکولوژیکال نیز در آینده تولید و مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو