فونیکسریمکسبهتام

از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی؛

مدارک لازم برای احراز محل سکونت مالکان خودروها هنگام نقل و انتقال اعلام شد

عصر خودرو- سرپرست معاونت فنی مهندسی و خدمات ترافیک پلیس راهور ناجا مدارک لازم برای احراز محل سکونت مالکان خودروها را اعلام کرد.

مدارک لازم برای احراز محل سکونت مالکان خودروها هنگام نقل و انتقال اعلام شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از فارس، سرهنگ روحی با اشاره به برخی مشکلات مراجعان به مراکز نقل و انتقال خودروها در کشور گفت: برابر دستورالعمل صادره ارایه یکی از مدارک زیر شامل سند مالکیت منزل مسکونی به نام مالک وسیله نقلیه، سند اجاره منزل مسکونی به نام مالک وسیله نقلیه و جواز کسب معتبر به نام مالک وسیله نقلیه برای احراز محل سکونت الزامی است.
    وی افزود: آن دسته از متقاضیانی که این مدارک را ندارند، ارایه گواهی اشتغال به تحصیل فرزندان با ذکر آدرس محل سکونت والدین که به تایید آموزش و پرورش منطقه رسیده باشد، ارایه معرفی‌نامه از محل خدمت (ویژه کارکنان دولت و نیروهای مسلح) با ذکر آدرس محل سکونت کارکنان مزبور از دیگر مدارک برای احراز محل سکونتشان است.
    سرپرست معاونت فنی مهندسی و خدمات ترافیک پلیس راهور ناجا با اشاره به این که متقاضیانی که مدعی هستند با پدر و مادر خود زندگی می‌کنند، ارایه سند استیجاری یا ملکی به نام پدر یا مادرشان الزامی است افزود: مالکانی که منزلشان به نام همسرشان است می‌توانند با ارایه این سند نسبت به احراز محل سکونت خود اقدام کنند.
    به گفته وی افرادی که هیچکدام از این مدارک را ندارند بر اساس محل صدور شناسنامه پلاک وسیله نقلیه دریافت می‌کنند.
    سرپرست معاونت فنی مهندسی و خدمات ترافیک پلیس راهور ناجا در خصوص صدور پلاک وسیله نقلیه برای سازمان‌ها، کارخانجات و شرکت‌ها نیز گفت: این دسته از متقاضیان ارایه اساسنامه و روزنامه رسمی که حداکثر 2 سال از تاریخ ثبت آن در روزنامه گذشته باشد الزامی است و پلاک بر اساس شهرستان محل ثبت شرکت با ذکر آدرس دقیق محل فعالیت صادر می‌شود.
    وی تصریح کرد برای این متقاضیان در صورتی که دارای شعبه و یا دفتر در سایر شهرها (به غیر از شهری که سازمان، کارخانه و یا شرکت در آنجا به ثبت رسیده است) باشند، بر اساس مندرجات اساسنامه و روزنامه رسمی آنها با ذکر آدرس دقیق محل شعبه پلاک مالکیت وسیله نقلیه صادر می‌شود.
    سرپرست معاونت فنی مهندسی و خدمات ترافیک پلیس راهور ناجا با اشاره به این که دفترچه تامین اجتماعی معتبر مربوط به شهرستان محل محل اخذ کد پلاک از دیگر مدارک احراز محل سکونت یا فعالیت مالکان است افزود: در صورت عدم احراز محل سکونت با ارایه مدارک فوق، ارایه مدارک تکمیلی شامل اصل فیش آب یا برق یا گاز به تاریخ روز الزامی است.
    وی تصریح کرد: برای ساکنین شهرها و روستاهای مرزی که در زمان جنگ تحمیلی به شهرهای دیگر نقل مکان کرده‌اند و دارای محل تولد و صدور شناسنامه مغایر با والدین خود می‌باشند، ارایه خدمات شماره‌گذاری با ارایه تاییدیه ممهور به مهر شورای محل یا روستا صورت می‌گیرد.
    سرپرست معاونت فنی مهندسی و خدمات ترافیک پلیس راهور ناجا در انتهای مصاحبه خود با سایت راهور خاطرنشان کرد: در صورت ارایه سایر مدارک توسط متقاضی نظیر فروشنامه منزل مسکونی مربوط به زمین‌های اوقافی روستایی که به تایید شورای اسلامی محل رسیده، نامه های رسمی از ادارات عشایر و امور روستایی سازمان جهادکشاورزی (عشایر) و ... ارایه خدمات صرفا در صورت احراز محل سکونت با نظر مدیر فنی انجام می‌شود.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو