فونیکسریمکسبهتام

از تونل صیاد شیرازی تا ایجاد تقاطع زیرسطحی جهان کودک

عصر خودرو- معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در خصوص طرح‌های عمرانی پایتخت اعم از سرانجام تونل سیاد شیرازی، زمان افتتاح بزرگراه شهید حکیم، تصفیه خانه دریاچه شهدای خلیج فارس، تقاطع غیرهمسطح جهان کودک و ... توضیحاتی را ارائه کرد.

از تونل صیاد شیرازی تا ایجاد تقاطع زیرسطحی جهان کودک
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۴:۰۰

    بهگزاش پایگه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، شب گذشته در سومین شب گردی سال 95 شهرداری تهران، اصحاب رسانه میهمان معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران بوده و از پروژه‌های در حال ساخت این معاونت بازدیدکردند؛ علیرضا جاوید، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران که در این شبگردی خبرنگاران را همراهی می‌کرد با بیان اینکه در شمال و جنوب تهران به دلیل وجود مشکلات متعدد نمی‌توانیم از فضاهای سطحی برای پیشبرد پروژه‌های عمرانی استفاده کنیم، گفت: در جنوب تهران به دلیل وجود بافت فرسوده متراکم و در شمال تهران به دلیل قیمت بالای زمین و تملک اراضی نمی‌توانیم از فضای سطحی استفاده کنیم و برهمین اساس استفاده از فضاهای زیرسطحی در دستور کار قرار گرفته است.

     

    وی با بیان اینکه یکی از مهمترین فضاهای زیرسطحی شهر تهران می‌تواند تونل بزرگراه صیاد شیرازی به طول 10 کیلومتر باشد، گفت: برآوردهای اولیه نشان داده است که احداث این پروژه 3000 الی4000 میلیارد تومان اعتبار لازم دارد و اگر شورای شهر نسبت به این لایحه موافقت کند قطعا بخش خصوصی مایل به سرمایه‌گذاری در پروژه‌های عمرانی شهرداری تهران خواهد بود.

     

    وی با بیان اینکه در حال مذاکره با سرمایه‌گذار خارجی هستیم، گفت: شیوه اخذ عوارض در دنیا به دو شیوه صورت می‌گیرد. برخی کشورها سالانه از هر خودرویی عوارضی دریافت می‌کنند و برخی همچون شهر توکیو عوارض روزانه از خودروها دریافت می‌کنند و امیدواریم تونل صیاد شیرازی اولین اقدام در اخذ روابط از معابر و تونل‌ها باشد.

     

    وی با بیان اینکه در حال حاضر همدلی خوبی بین مسئولین مدیریت شهری و دولت وجود دارد، اظهار کرد: احداث نمایشگاه شهر آفتاب نمونه‌ای از این همدلی است.

     

    وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هزینه تمام شده زیرگذر جوادیه گفت: نزدیک به 100 میلیارد تومان هزینه تمام شده پروژه‌های اجرایی در محله جوادیه است که شامل پل جوادیه، زیرگذر، محور اتصال بزرگراه نواب به این محله و پارک حاشیه‌ای می‌شود.

     

    معاون فنی وعمرانی شهرداری تهران با بیان اینکه پس از بهره‌برداری زیرگذر جوادیه تنها مشکلی که از سوی کارشناسان احصاء شده عبور پیاده شهروندان از زیرگذر بوده که پل عابر موجود از زیرگذر فاصله دارد و افراد مسن نمی‌توانند به راحتی عبور کنند، ادامه داد: برهمین اساس شهرداری منطقه 16 در سال جاری یک پل عابر پیاده مکانیزه در نزدیکی زیرگذر احداث خواهد کرد.

     

    وی در پاسخ به برخی انتقادات مبنی بر اینکه برخی از پل‌های تهران با منازل مردم فاصله چندانی ندارند، گفت: در اجرای تملک پروژه‌های شهری برخی از املاک دچار ارزش افزوده می‌شود یعنی ملکی که در ردیف دوم و سوم قرار دارد بعد از تخریب ملک‌های اول یک خیابان، در رأس امور قرار می‌گیرد و قیمت آنها افزایش پیدا می‌کند و در تملک آن نیز دچار مشکل می‌شویم.

     

     

    وی با اشاره به سوالی درباره نمره معاونت فنی و عمرانی به پروژه‌های افتتاح شده، اظهارکرد: بنده نمره خیلی خوب که بین 17 و 18 قرار دارد را انتخاب می‌کنم چرا که در حال حاضر 90 درصد پروژه‌های عمرانی شهر تکمیل شده و در سال 95 و 96 و تا پایان این دوره مدیریت شهری قطعا 95 درصد از پروژه‌های شهری را تکمیل خواهیم کرد.

     

    معاون شهردار تهران با بیان اینکه طرح توسعه شهری در دهه 40 تصویب شده است، گفت: طرح‌های توسعه شهری عبارتند از شبکه‌های بزرگراهی، آزادراه‌ها، پل‌ها، تقاطع‌های همسطح، تونل‌ها، تقاطع‌های تحت الارض، اراضی عباس آباد، برج میلاد و دریاچه شهدای خلیج فارس که اجرایی شده‌اند.

     

     

    تحقق90 درصدی پروژه‌های زیرساختی شهر

     

    وی با تاکید بر اینکه امروزه بیش از 90 درصد زیرساخت‌ها محقق شده، ادامه داد: تا پایان این دوره مدیریت شهری 5 درصد دیگر پروژه‌ها را احداث و به بهره‌بردرای می‌رسانیم و 5 درصد باقی مانده نیز به سال 96 منتقل می‌شود؛ چرا که پیشرفت پروژه‌ها باید براساس سند چشم‌انداز 1404 باشد.

     

    جاوید با بیان اینکه در حال حاضر شبکه بزرگراهی شهر 570 کیلومتر است، گفت: حدود 40 کیلومتر شبکه بزرگراهی باقی مانده که تا پایان سال 95 آنها را تکمیل خواهیم کرد.

     

     

    افتتاح پروژه شهید حکیم؛ امسال

     

    وی به تکمیل پروژه‌های امام علی (ع) صیاد شیرازی، صدر و کوشانی اشاره و تصریح کرد: 16 کیلومتر از پروژه شهید حکیم و آزادگان و امتداد بوستان چیتگر یک تونل در دست احداث بوده پروژه شهید حکیم نیز امسال افتتاح خواهد شد.

     

    وی با بیان اینکه زیرگذر استاد معین در خیابان آزادگان و پادگان جی در قابل یک پروژه تعریف شده است، گفت: پروژه شهید رستگار به طول 5 کیلومتر از پروژه‌های از دست احداث این معاونت در سال 95 و 96 خواهد بود؛ چرا که این پروژه کمربندی تهران را به یکدیگر متصل و انحنای آن برطرف می‌شود و همچنین بزرگراه آزادگان را که کمربند غربی تهران است را به آزادراه امام رضا (ع) متصل و پس از اجرا زمینه اتخاذ خط محدوده و حریم شهر تهران را فراهم می‌کند.

     

    وی با بیان اینکه بزرگراه شهید بابایی، شهید یاسینی، آزادگان، مرز کمربندی شهر هستند، ادامه داد: با این بزرگراه‌ها می‌توان حریم شهر تهران را مشخص کرد و مدیریت شهری بهتر می‌تواند در حریم نظارت کند.

     

    جاوید با بیان اینکه در سال‌های اخیر شهرداری با اتکا به تجربه تونل توحید، تونل امیرکبیر، نیایش و تکمیل تونل رسالت توانسته دانش تونل سازی کشور را ارتقاء دهد، گفت: امروزه کشور ایران جزء 10 کشور مطرح دنیا است که دانش قابل توجهی در زمینه ساخت تونل شهری دارد و همچنین توانسته در سال‌های اخیر جوایز جهانی کسب کند به گونه‌ای که در هلند پل طبقاتی صدر و نیایش مدال نقره و رتبه دوم و همچنین دریاچه شهدای خلیج فارس جایزه تعهد به تعالیم و پل طبیعت مدال نقره جهانی را دریافت کرده است.

     

     

    هرماه یک پروژه افتتاح می‌شود

     

    معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان اینکه در سال جدید هر ماه شاهد افتتاح یک پروژه خواهیم بود، تصریح کرد: درخرداد ماه تقاطع غیرهمسطح یادگار امام، تقاطع غیر همسطح یادگار امام با خیابان امام خمینی (ره) به بهره برداری خواهد رسید و در تیرماه شاهد افتتاح تاج دریاچه شهدای خلیج فارس خواهیم بود که به مانند پل طبیعت زمینه جذب گردشگر بیشتر را فراهم خواهم آورد.

     

    وی با بیان اینکه در مرداد ماه شامل افتتاح دو پروژه تونل هوادهی نیایش و همچنین پروژه تصفیه خانه شهدای خلیج فارس خواهیم بود، گفت: ‌آب ورودی دریاچه خلیج فارس سال آینده قبل از فصل آبگیری یک بار در تصفیه خانه تسفیه خواهد شد.

     

     

    افتتاح پروژه برج آزادی در شهریورماه

     

    وی با بیان اینکه در شهریور ماه افتتاح پروژه محوطه سازی اطراف برج آزادی را شاهد خواهیم بود، گفت: همچنین در مهرماه تونل حکیم و 10 تقاطع غیر همسطح، در آبان ماه فاز اول تقاطع غیر همسطح فاز اول پروژه باقر شهر بهشت زهرا(س)، در آذرماه افتتاح تقاطع غیر همسطح تقی آباد و در دی ماه نیز یکی از فازهای پروژه شهید نجفی رستگار و دولت آباد در منطقه 15 افتتاح خواهد شد وفازهای تکمیلی پروژه یاد شده نیز در بهمن و اسفند ماه افتتاح خواهد شد.

     

    وی درباره پروژه بزرگراه شهید حکیم و تونل‌های آن نیز با بیان اینکه یکهزار میلیارد تومان صرف ساخت این پروژه شده است، گفت: متاسفانه خبرهایی در خصوص پروژه پل طبقاتی صدر و عدم لزوم آن به گوش می‌رسد؛ اما باید بگویم اگر این پل احداث نشده بود امروزه وضعیت صدر بسیار نامطلوب بود و بنده باور دارم که پل طبقاتی صدر هیچ گونه مشکلی نه تنها ایجاد نکرده است؛ بلکه گره گشا نیز بوده است.

     

    وی با بیان اینکه رمپ ورودی پروژه امام علی (ع) به پیروزی تا سه ماه آینده افتتاح خواهد شد، افزود: نیمه کاره مانده رمپ ورودی امام علی (رع) به خاوران به این دلیل این که تملکی باید در آنجا صورت گیرد تا پروژه تکمیل شود.

     

     

    ایجاد پارکینگ نیایش در مجورت سینما پردیس ملت

     

    وی با اشاره به احداث پروژه پارکینگ نیایش با بیان اینکه امیدواریم در اوایل سال 96 این پارکینگ بزرگ که در فضای زیرسطحی مجاور پردیس سینمایی ملت در حال احداث است افتتاح شود؛ چراکه ظرفیت 1500 خودرو را دارد و می‌تواند مشکل پارکینگ در خیابان ولیعصر را نیز مرتفع کند.

     

     

    تونل شهید شوشتری 4کیلومتر شد

     

     

    تصویب ایجاد تونل حقانی-ملاصدرا در کمیته داخلی

     

    وی درباره پروژه بزرگراه شهید شوشتری نیز گفت: در حال مذاکره با منابع طبیعی و محیط زیست هستیم و باید بگویم که براساس طرح اولیه تنها قرار بود تونل 800 متری‌ای ایجاد شود اما حالا برای حفظ پارک جنگلی سرخه حصار طول تونل را به چهار کیلومتر ارتقا داده‌ایم.

    جاوید با اشاره به طرح تونل حقانی - ملاصدرا با بیان اینکه این طرح آماده و در کمیته مربوطه تصویب شده گفت: به صورت بزرگراه زیرسطحی قبل از چهار راه جهان کودک تا بعد از میدان ونک خواهد بود اما فعلا در برنامه‌های اجرایی شهرداری قرار ندارد.

     

    وی با بیان اینکه امروزه شهرداری تهران برای تکمیل پروژه‌های خود با مشکلاتی رو به رو است گفت: برهمین اساس پروژه‌ها با کمی تاخیر اجرایی می‌شوند.

     

    جاوید درباره طرح تونل امیرکبیر نیز با بیان اینکه از زمانی که طرح تونل امیرکبیر تکمیل شد وظیفه خروج بار ترافیکی از بافت بازار و بافت تاریخی منطقه 12 را برعهده داشت. چرا که این طرح در بهسازی و ارتقاء کیفیت زندگی مردم در منطقه 12 نقش بسزایی را ایفا می‌کرد و یک طرفه شدن مسیر تونل امیرکبیر از غرب به شرق نیز در راستای تحقق این هدف بود.

     

    وی با بیان اینکه مسدود بودن مسیر دسترسی از شمال به جنوب بزرگراه امام علی (ع) به منظور دسترسی خودروها از شرق به غرب نبوده گفت: این طرح مغایر هدف ارتقاء سطح زندگی در منطقه 12 بوده است ودر همین اساس تنها این مسیر در اختیار آتشنشانی ، پلیس و آمبولانس قرار خواهد گرفت تا در صورت وقوع حوادث پاسخگویی به نیازهای بافت تاریخی و فرسوده دچار وقفه نشود.

     

    شبگردی بامدادی اهالی رسانه با بازدید از تقاطع غیر همسطح ارتش امام علی (ع)، تونل حکیم و دریاچه شهدای خلیج فارس به پایان رسید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو