فونیکسریمکسبهتام

فرمانده نیروی انتظامی:

برنامه های ترافیکی کلانشهرها علمی تدوین شود

عصر خودرو- فرمانده نیروی انتظامی از دست اندرکاران تهیه و تدوین طرح های ترافیکی شهرها بویژه کلانشهرها خواست برای کاهش مشکلات زیست محیطی و حمل و نقل برنامه های ترافیکی شهرها را بصورت علمی تدوین و اجرایی کنند.

برنامه های ترافیکی کلانشهرها علمی تدوین شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از ایرنا، سردار سرتیپ پاسدار حسین اشتری چهارشنبه شب در مراسم رونمایی از نشان و شعار پویش (کمپین) ترافیک شهر اصفهان، گفت: نگاه هوشمندانه و علمی به مسئله ترافیک و حمل و نقل عمومی در کلانشهرها بسیاری از مشکلات مردم در شهرهای بزرگ را برطرف می کند لذا برنامه های ترافیکی کلانشهرها باید بصورت علمی تدوین و اجرایی شود.
    وی با اشاره به اینکه ترافیک بر کاهش یا افزایش آلودگی هوای شهرها تاثیر مستقیم دارد، تصریح کرد: سلامتی مردم به فضای سالم و هوای پاک وابسته بوده لذا بسیاری از بیماری های امروز در شهرهای بزرگ و صنعتی ناشی از آلودگی هوا است.
    فرمانده نیروی انتظامی همچنین تاثیر نظم و انضباط در عبور و مرور وسایل نقلیه و اجرای صحیح قوانین راهنمایی و رانندگی را در تامین سلامت جسمی و روحی شهروندان مهم ارزیابی کرد و افزود: سال گذشته حدود یکهزار و 100 نفر از هموطنان جان خود را بر اثر تصادف از دست دادند که 40 درصد از جان باختگان عابران پیاده و 40 درصد موتور سوار بودند.
    وی تاکید کرد: با اجرای برنامه های هوشمند و علمی در بخش ترافیک شهرها باید از افزایش آلودگی هوا همچنین میزان تصادفات در شهرها بکاهیم.
    سردار اشتری از ارائه و اجرای طرح هایی که موجب ارتقای فرهنگ، افزایش امنیت اجتماعی، سیاسی و اقتصادی شود و به آسایش مردم کمک کند، استقبال کرد و گفت: نیروی انتظامی از هر طرحی که به نفع مردم باشد، حمایت می کند.
    وی در ادامه به جایگاه اصفهان در عرصه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: مردم اصفهان از فرهنگ و پیشینه قوی برخوردارند و می توانند الگوی خوبی برای سایر نقاط کشور باشند.
    فرمانده نیروی انتظامی اضافه کرد: اصفهان در گذشته به شهر دوچرخه ها معروف بود و اکنون نیز می توان با فرهنگ سازی برای استفاده شهروندان از این وسیله نقلیه پاک و مفرح، سلامت شهروندان را تامین کرد.
    وی با اشاره به اینکه بیش از 29 میلیون خودرو و موتورسیکلت در کشور وجود دارد، افزود: از این تعداد حدود سه میلیون مربوط به اصفهان است و تشویق مردم به استفاده از وسایل نقلیه عمومی و پاک می تواند از آلودگی هوای کلانشهر اصفهان بکاهد.
    وی با بیان اینکه استان اصفهان 6.5 درصد جمعیت کشور را در خود جای داده است، افزود: بیش از 14 درصد موتورسیکلت های کشور در استان اصفهان است.
    سردار اشتری با بیان اینکه باید به سمت استفاده بیشتر از دوچرخه حرکت کنیم، تصریح کرد: استفاده بیشتر از دوچرخه و ناوگان حمل و نقل عمومی و استفاده نکردن از خودروهای تک سرنشین به افزایش سلامت جامعه کمک می کند.
    فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه اصفهان به عنوان قطب فرهنگی و گردشگری کشور باید از هوای پاکی برخوردار باشد، گفت: باید فرهنگ استفاده از دوچرخه را ارتقاء دهیم و استفاده از دوچرخه فقط محدود به یک ساعت و یک روز نشود بلکه باید فرهنگ استفاده از دوچرخه در تمام روهای سال نهادینه شود.
    سردار اشتری با بیان اینکه با وجود امنیت در کشور اقتصاد و گردشگری شکوفا می شود، افزود: یکی از نهادهایی که می‌ تواند به بهتر اجرا شدن سیاست اقتصاد مقاومتی کمک کند نیروی انتظامی است زیرا با حفظ و تامین امنیت، انگیزه سرمایه ‌گذار اقتصادی برای سرمایه گذاری در کشور را افزایش می دهد.
    وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی با حفظ امنیت تحقق می یابد، تصریح کرد: نیروی انتظامی یکی از نهادهایی است که از طریق آن می توان 'شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل ' را محقق کرد.
    سردار اشتری با اشاره به درگیری و ناامنی در منطقه خاورمیانه گفت: ایران مهد امنیت جهان بوده و امنیت کشورمان در بین کشورهای منطقه و فرامنطقه ای مثال زدنی است.
    وی اظهار کرد: امروز به برکت حضور و هوشیاری مردم، تدابیر رهبر معظم انقلاب و ایثار و شهادت نیروهای مسلح، امنیت بسیار خوبی در کشور وجود دارد که باید برای حفظ و ارتقای آن بیش از پیش تلاش کنیم.
    برنامه «شعار و نشان کمپین ترافیک شهر اصفهان» با رویکرد فرهنگ‌ سازی در حوزه ترافیک و قوانین راهنمایی و رانندگی تدوین شده است.
    تشویق مردم به پیاده روی، استفاده از دوچرخه و وسایل نقلیه عمومی بدون استفاده از وسایل حمل و نقل شخصی از مهمترین رویکردهای این برنامه است.
    این برنامه شب گذشته با حضور سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی، استاندار و شهردار اصفهان در مجموعه فرهنگی تفریحی باغ غدیر اصفهان رونمایی شد.
    همچنین در این مراسم از «طرح داور ترافیک» رونمایی شد و قرار است برای نخستین بار در کشور در شهر اصفهان اجرایی شود.
    در این طرح، شهروندان اصفهانی به همراه همیاران این پویش، با مشاهده تخلف از سوی رانندگان به آنها کارت زرد نشان می ‌دهند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرخودرو (http://telegram.me/asrekhodro) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو