فونیکسریمکسبهتام

متهم راشناسایی کنید

فروش قطعات میلیونی خودروبه قیمت ۱۲۰ هزارتومان

عصر خودرو- سارق کامپیوتر خودرو که هر قطعه میلیونی را ۱۲۰ هزار تومان می فروخت سرانجام شناسایی و دستگیر شد.

فروش قطعات میلیونی خودروبه قیمت ۱۲۰ هزارتومان
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از مهر، در پی کسب اطلاعات مبنی بر خرید و فروش کامپیوترهای خودروی دسته دو تحت عنوان کامپیوترهای نو در مغازه ای در خیابان سجاد شمالی، موضوع ضمن انجام هماهنگی های لازم قضایی با شعبه سوم دادیاری دادسرای ناحیه 34 تهران ، جهت بررسی در دستور کار کارآگاهان اداره بیستم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

    در بررسی نامحسوس از محل فروش کامپیوترهای خودرو ، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که شخصی به نام مرتضی . اقدام به فروش کامپیوترهای دسته دوم خودرو در بسته بندی های ( وکیوم ) متعلق به یکی از شرکت های تولید کننده داخلی خودرو در کشور می کند.

    کارآگاهان 24 اسفند  اقدام به دستگیری "مرتضی" کرده و در بازرسی از محل فعالیت وی موفق به کشف و توقیف تعدادی کامپیوتر خودرو دسته دوم شدند که مرتضی قصد فروش آنها تحت عنوان کامپیوتر خودرو نو را داشت.

    متهم پس از اطلاع از مسروقه بودن کامپیوترهای خودرو در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : از طریق بروشورهای تبلیغاتی با شخصی به نام اصغر آشنا شدم که اقدام به فروش کامپیوتر خودرو تحت عنوان کامپیوتر نو به من می کرد و بنده به هیچ عنوان از مسروقه بودن آنها اطلاع نداشتم.

    مرتضی در اظهارات تکمیلی به کارآگاهان گفت: توسط بروشور تبلیغاتی در خصوص فروش قطعات سیم کشی که در داخل مغازه ها پخش شده بود با اصغر  آشنا شدم. ابتدا طی تماس تلفنی درخواست قطعات سیم کشی کردم که قطعات ارسال شد. پس از تحویل قطعات سیم کشی ، در داخل جعبه علاوه بر قطعات "بروشور کامپیوتر خودرو" نیز قرار داشت. با اصغر  تماس گرفته و اینبار از ایشان درخواست کامپیوتر خودرو کردم و او نیز هر کامپیوتر خودرو را به مبلغ 800 هزار تومان می فروخت. من نیز به تصور اینکه کامپیوترها بنا بر ادعای ایشان کاملا نو هستند ، هر دستگاه را به مبلغ یک میلیون تومان می فروختم.

    با شناسایی محل تردد اصغر  در محدوده خیابان امیرکبیر - خیابان سعدی ، کارآگاهان در تحقیقات پلیسی متوجه شدند او  فاقد هرگونه محل مشخص برای فروش قطعات خودرو بوده  و صرفا به صورت خیابانی و دست فروشی اقدام به فروش قطعات خودرو می کند.

    در ادامه اقدامات پلیسی جهت دستگیری اصغر 41 ساله، سرانجام وی دستگیر و در بازرسی از وی تعدادی کامپیوتر خورو کشف شد. متهم  در همان اظهارات اولیه صراحتا به مسروقه بودن اموال کشف شده و فروش آنها تحت عنوان کامپیوترهای نو اعتراف کرد.

    با اعتراف صریح اصغر  به فروش قطعات خودرو مسروقه، وی در اظهاراتش به کارآگاهان عنوان کرد که قطعات بسته شده توسط همدستش به نام رضا  تحویل داده شده و او نیز در طی چند ماه گذشته اقدام به فروش این قطعات به فروشندگان قطعات خودرو کرده است.

    با شناسایی محل فعالیت رضا در محدوده خیابان امیر کبیر، او نیز دستگیر و در بازرسی از محل فعالیتش تعدادی کامپیوتر خودرو مسروقه آماده برای بسته بندی کشف و توقیف شد.

    رضا  پس از انتقال به اداره بیستم آگاهی، فردی به نام سجاد 25 ساله را به عنوان سارق کامپیوترهای خودرو معرفی و اعتراف کرد که کامپیوترهای مسروقه را به قیمت هر دستگاه 70 تا 120 هزار تومان از سجاد خریداری کرده است.

    با معرفی سجاد، بلافاصله وی به عنوان یکی از سارقان سابقه دار و حرفه ای اداره بیستم پلیس آگاهی تهران بزرگ شناسایی شد که پیش از این نیز به همین اتهام ( سرقت قطعات خودرو ) دستگیر و روانه زندان شده بود.

    با توجه به بلامکان بودن متهم، اقدامات ویژه پلیسی برای  دستگیری وی در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و سرانجام وی در خیابان طیب  شناسایی و دستگیر شد. در زمان دستگیری، سجاد که در وضعیت روانی عادی قرار نداشت  با سلاح سرد به سمت کارآگاهان حمله ور شده و قصد مجروح کردن  آنها و نهایتا فرار از محل را داشت که با هوشیاری کارآگاهان، مهار و دستگیر شد.

    سجاد پس از دستگیری و انتقال به اداره بیستم صراحتا به سرقت تعداد زیادی کامپیوتر انواع خودرو اعتراف و با تأیید اظهارات رضا عنوان کرد که هر دستگاه کامپیوتر خودرو را به قیمت 70 تا 120 هزار  فروخته است.

    سرهنگ کارآگاه صفدر جانپرور ، معاون مبارزه با سرقت وسایط نقلیه پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر به خبرنگار مهر گفت: در ادامه رسیدگی به پرونده و به جهت سوابق متعدد متهم در جرایم مختلف سرقت ، دستور انتشار بدون پوشش تصویر سجاد از سوی مقام قضایی صادر شده است. از شکاتی که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند دعوت می شود تا برای پیگیری شکایات خود به اداره بیستم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه کنند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرخودرو (http://telegram.me/asrekhodro) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو