فونیکسریمکسبهتام

آزادسازی قیمت خودرو به چه قیمتی؟

رقبای چینی دنا و تندر اتومات را بشناسید

عصر خودرو- شورای رقابت در حالی با آزاد سازی قیمت دنا و تندر اتوماتیک موافقت کرده که رقیب های جدی این خودرو ها در سطح بازار چینی هستند.

رقبای چینی دنا و تندر اتومات را بشناسید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم، شورای رقابت در دویست و چهل و نهمین جلسه خود تصمیم گرفت دو خودرو دنا و تندر نود اتوماتیک را از کالاهای انحصاری خارج  و تعیین قیمت‌ آنها را به حاشیه بازار واگذار کند.  هر چند برخی این تصمیم  شورا را مقدمه آزاد سازی قیمت‌ها می‌دانند اما شورا همچنان اصرار دارد که بازار خودرو انحصاری بوده و باید دستور العمل قیمت گذاری‌ها را خود تعیین کند.

    به اعتقاد فعالان بازار این تصمیم شورا می تواند تا حدودی تغییراتی را در بازار ایجاد کند اما همه چیز به رفتار خودروسازان بستگی دارد چراکه در سال 92 خودروسازان عرضه خودرو را در بازار محدود کردند و همین امر باعث افزایش قیمت‌ها شد.

    نوری یکی از فروشندگان خودرو  می‌گوید: در حال حاضر تعدادی از خودروهای چینی در بازار وجود دارند که در قیمت تفاوت چندانی با دنا و تندر اتوماتیک ندارند و با آزادسازی قیمت‌ها به نظر می رسد تغییر چندانی در قیمت این دو محصول ایجاد نشود، اما همین که در بازار بگویند تندر کم تولید می‌شود باعث افزایش قیمت آن در سطح بازار خواهد شد که مطلوب خریداران نیست.

    وی مدعی شد: امروز برخی ترجیح می‌دهند به جای خرید محصولات صفر داخلی، خودروهای چینی که امکانات بیشتری دارند را به صورت شرایطی خریداری کنند.

    هم اکنون دنا در سطح بازار با قیمت 43 میلیون تومان عرضه اما کارخانه آن را 42 میلیون و 542 هزار تومان به فروش می رساند. تندر 90 اتوماتیک هم امروز با قیمت 49 میلیون و 800 هزار تومان در بازار معامله و در کارخانه 47 میلیون و 345 هزار تومان به فروش می‌رسد. خودروهای چینی از جمله برلیانس در مدل‌های H30 CROSS ،برلیانس H230  ،  برلیانس H220 ، لیفان X 50  و رنو ساندرو رقیب این دو خودروی داخلی با این محدوده قیمتی هستند.

    انتهای پیام/

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو