فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۱۶۰۰»

امروز هوای تهران سالم است

عصر خودرو- معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران گفت: شاخص کیفی هوای تهران به برغم افزایش ۱۵ عددی نسبت به روز گذشته همچنان در شرایط سالم قرار دارد.

امروز هوای تهران سالم است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، محمد رستگاری افزود: براساس اطلاعات رسیده از ایستگاه های سنجش آلودگی هوای شهر تهران، شاخص کیفیت هوا در 24 ساعت گذشته منتهی به ساعت هشت صبح امروز، در شرایط سالم قرار گرفته است.

     وی اظهار کرد: میزان غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از 2.5 میکرون، نسبت به روز گذشته با 15عدد افزایش در حد مجاز بوده و بر روی عدد 77 قرار دارد.

    رستگاری گفت: میزان غلظت آلاینده های منوکسید کربن و ذرات معلق با قطر کمتر از 10 میکرون نیز درهمین مدت از 33 به 34 و از 46 به 53 افزایش یافته است.

    وی افزود: ایستگاه های دانشگاه شریف، پاسداران و فرمانداری شهر ری در مناطق 2، 3 و 20 به ترتتیب با شاخص عددی 109، 104 و 99 بیشترین میزان آلایندگی جوی در 24 ساعت گذشته را داشتند.

    معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان تهران گفت: ایستگاه های پارک رز(منطقه 22) با شاخص 41 ، سوهانک(منطقه 1) و شهرداری منطقه 2 نیز هر دو با شاخص 55 کمترین حجم آلاینده های جوی را دراین مدت داشتند.

    شاخص کیفیت هوا، Air Quality Index) AQI) شاخصی برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است.

    بر این اساس معیار سطح اهمیت بهداشتی شاخص کیفیت هوا (AQI) به ترتیب از صفر تا 50 در شرایط پاک (سبز)، 51 تا 100 سالم ( زرد )، 101 تا 150 ناسالم برای گروه حساس(نارنجی)، 151 تا 200 ناسالم (قرمز)، 201 تا 300 بسیار ناسالم (بنفش) و 301 تا 500 در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو