فونیکسریمکسبهتام

معاون فرماندار دزفول خبر داد:

آغاز عملیات احداث جاده پاشنه زاگرس

اتصال شمال خوزستان به اصفهان

عصر خودرو- معاون عمران فرماندار دزفول گفت: فاز نخست عملیات اجرایی احداث طرح بزرگراه سازی جاده پاشنه زاگرس برای اتصال شمال خوزستان به اصفهان آغاز شد.

آغاز عملیات احداث جاده پاشنه زاگرس
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، عبدالحسین پوررکنی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: طرح عمرانی و بزرگ جاده پاشنه زاگرس به منظور اتصال شمال خوزستان به اصفهان طراحی شده که به دلیل عبور از مناطق کوهستانی،  رشته کوه زاگرس به طرح پاشنه زاگرس معروف شده است.

    وی با اشاره به برگزاری یک نشست به منظور بررسی مشکلات و موانع اجرای این طرح راهسازی، افزود:  اجرای فاز اول طرح جاده پاشنه زاگرس به طول بیش از 200 کیلومتر آغاز شده که مدت اجرای این طرح 40 ماه است.

    پوررکنی اعتبار صحیح این پروژه را مشخص نشده عنوان کرد و گفت: پیمانکار در حال حاضر مشغول تعریض جاده آوج به سمت سه راهی سیاه منصور است که با توجه به صعب العبور بودن منطقه اعتبار مورد نیاز توسط اداره راه و شهرسازی و شرکت نفت تامین و در زمان مقرر باید تکمیل شود.

    معاون عمرانی فرماندار دزفول با بیان اینکه باند فعلی جاده سیاه منصور حدود شش متر است که با اجرای این پروژه به 11 متر با یک و نیم متر شانه تعریض خواهد شد، تصریح کرد: همچنین در این بخش اختلاف سطح، موج و پیچ های جاده حذف خواهند شد که این امر در کاهش مسافت و سهولت در تردد تاثیر زیادی دارد.

    وی عنوان کرد: از آنجا که بخشی از این طرح در 11 هکتار از اراضی ملی و شش کیلومتر اراضی محدوده جهاد کشاورزی اجرا خواهد شد بنابراین این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد.

    معاون عمرانی فرماندار دزفول با بیان اینکه اجرای شش کیلومتر از این طرح در محدوده اراضی جهاد کشاورزی و نیز کشاورزان منطقه است، یادآور شد: بنابراین این امر نیاز به مجوز کمیسیون تبصره یک قانون و تغییر کاربری دارد که باید در این خصوص اقدام شود.

    پوررکنی با بیان اینکه برای اجرای این طرح باید کشاورزان شناسایی شده و با پرداخت قیمت روز اراضی مذکور نسبت به مصالحه با آنها اقدام کرد، افزود: 30 کیلومتر خط انتقال آب در مسیر اجرای این طرح وجود دارد که در آینده مشکلاتی ایجاد خواهد کرد و باید در این خصوص چاره اندیشی کرد.

    وی در پایان، این طرح را در چهار قطعه تقسیم بندی کرد که قطعه اول آن از شهر حسینیه در اندیمشک آغاز و تا سه راهی شهیون دزفول ادامه دارد ضمن اینکه قطعه دوم از سه راهی شهیون تا روستای گاومیر، قطعه سوم از روستای گاومیر تا سردشت و قطعه چهارم از روستای ایسپره سردشت تا لالی است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط