فونیکسریمکسبهتام

معاون وزیر صنعت:

خودرو بودجه ندارد

از قطعه سازان حمایت ویژه خواهد شد

عصر خودرو- معاون وزیر صنعت گفت: امسال فعال سازی ۷ هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی کوچک و متوسط و حمایت ویژه از قطعه سازان خودرو در دستور کار وزارت صنعت قرار دارد.

خودرو بودجه ندارد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از میزان، محسن صالحی نیا معاون وزیر صنعت   با اشاره به برنامه های این وزارتخانه در بخش صنایع برای تحقق اقتصاد مقاومتی گفت:از مهمترین اولویت ما در بخش صنایع راه اندازی واحدهای غیر فعال و واحدهایی است که زیر ظرفیت کار می کنند.

    وی افزود :فعال کردن حداقل 7500 واحد تولیدی کوچک و متوسط در دستور کار قرار گرفته و براولویت های آن براساس مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی ابلاغ شده است و هماهنگی های لازم در سطح استانی برای تامین تسهیلات با همکاری بانک مرکزی صورت گرفته است.

    صالحی نیا گفت:برای حل مشکلات بیمه و مالیات وبدهی معوق این واحد ها تدابیر خاصی اتخاذ شده است که امیدواریم با برنامه ریزی های انجام شده واحدهایی که راکد هستند فعال شده و واحدهایی که زیر ظرفیت کار می کنند به ظرفیت مناسب برسند.

    معاون وزیر صنعت به این نکته نیز اشاره کرد که واحدهای متوسط واحدهایی هستند که 100 نفر اشتغال دارند واحدهای کوچک به واحدهایی گفته می شود که 50 نفر درآن مشغول به کار هستند.

    وی ادامه داد: برنامه تحقق اقتصاد مقاومتی در بخش صنعت به طور هفتگی رصد می شود و گزارش عملکرد ماهانه به ستاد اقتصاد مقاومتی ارائه می شود.

    صالحی نیا افزود از دیگر برنامه های ما راه اندازی واحدهایی با پیشرفت فیزیکی 60 درصد است .
    وی تاکید کرد: از نظر ما واحدهای کوچک و متوسط نیاز به حمایت دارند چرا که از واحدهای صنعتی بزرگ مانند طرح های صنعتی و معدنی به صورت خاص حمایت می شود.

    صالحی نیا با اشاره به برنامه های وزارت صنعت در بخش خودروسازی گفت: در بخش خودرو سازی استمرار روند تولید جز اولویت های ما است ضمن اینکه قطعه سازان نیز مورد حمایت ویژه قرار می گیرند.

    وی افزود:قراردادهای همکاری مشترک و توسعه ساخت قطعات، بایدپشتیبان تولید خودرو در کشورقرار بگیرد تا خودروهایی تولید شود که از نظر مصرف سوخت و آلایندگی دارای استانداردهای مناسب باشد.

    معاون وزیر صنعت در پاسخ به این سوال که برای حمایت از صنعت خودرو سازی چه بودجه ای در نظر گرفته شده گفت: خودرو بودجه ندارد و بر اساس درآمد هزینه می کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو