فونیکسریمکسبهتام

بسته پیشنهادی برای مطالبات قطعه‌سازان

عصر خودرو- پرداخت مطالبات قطعه‌سازان از سوی خودروسازان که در سال جاری بارها از سوی مسئولان مورد تاکید قرار گرفته، این روزها وارد فاز تازه‌ای شده و قطعه‌سازان را امیدوار کرده است.

بسته پیشنهادی برای مطالبات قطعه‌سازان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از صمت، در طول 6 ماه گذشته کل بدهی معوقه خودروسازان به قطعه‌سازان 2 هزار میلیارد تومان بود که در مدت 3 هفته اخیر از سوی ایران‌خودرو و سایپا در مجموع 400 تا 500 میلیارد تومان از این بدهی‌ها پرداخت شده است. در جلسه مشترک قطعه‌سازان با محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت، وضعیت پرداخت بدهی خودروسازان به قطعه‌سازان سرعت بهتری پیدا کرد.
    در حال حاضر عمده بدهی خودروسازان به قطعه‌سازان محدود به چند قطعه‌ساز است به همین دلیل پیش‌بینی شد تا در یک بسته پیشنهادی، پرداخت مطالبات قطعه‌سازان کوچک در اولویت قرار گیرد و باقی بدهی قطعه‌سازان بزرگ نیز از طریق 5 روش از سوی این دو شرکت خودروساز به مرور رفع شود. براساس بسته پیشنهادی، کسری نقدینگی به روش غیرپولی جبران خواهد شد و خودروسازان می‌توانند به روش‌های مختلف بدهی خود را به قطعه‌سازان پرداخت کنند که در همین رابطه سایپا نیز اقدامات لازم را انجام داده است. تسویه این مطالبات از آن جهت دارای اهمیت است که قطعه‌سازان با دریافت نقدینگی می‌توانند ضمن گردش چرخ‌های فعالیت خود، خودروسازان را که وارد فاز تازه‌ای از فعالیت‌ها به واسطه قراردادهای جدید شده‌اند را همراهی کنند. به طور قطع خالی ماندن ظرفیت‌های تولیدی قطعه‌سازان ضمن افزایش هزینه‌های تولید آنها را بیش از پیش از بازارهای جهانی و اتصال به زنجیره تامین جهانی که هدف اصلی مسئولان صنعتی است، دور خواهد کرد. اما به نظر می‌رسد با پیش‌بینی راهکارهای جدید این روند وارد فاز تازه‌ای شده و به زودی شاهد تولیدات جهانی همراه با کیفیت و قیمت مناسب از سوی تولیدکنندگان داخلی قطعه باشیم.

    آرش محبی‌نژاد - دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو