فونیکسریمکسبهتام

آئودی Q۳، کراس‌ اوور مجلل اروپایی

عصر خودرو: دهه پنجاه شمسی، دهه حضور و بروز انواع و اقسام برندهای شرقی و غربی در کشورمان بود و ده‌ها برند متنوع و رنگارنگ، جهت تصاحب این بازار، درگیر نبردی سخت و بی‌امان با یکدیگر بودند.

آئودی Q۳، کراس‌ اوور مجلل اروپایی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱:۰۰
  • آئودی Q3، کراس‌ اوور مجلل اروپایی
  • آئودی Q3، کراس‌ اوور مجلل اروپایی
  • آئودی Q3، کراس‌ اوور مجلل اروپایی
  • آئودی Q3، کراس‌ اوور مجلل اروپایی

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو»  به نقل از فرصت امروز ،دراین‌بین، آئودی هم برای آنکه از این خوان نعمت بی‌نصیب نماند با دستانی پر وارد میدان شد و در وهله نخست، دو سدان مدرن را روانه سرزمینمان نمود؛ مدل‌های 80 و 100.


مدل 80 چندان محلی از اعراب نیافت ولی در عوض این مدل 100 بود که سخت درخشید و مشتریانی چند را هم مجذوب و هوادار خویش نمود. طراحی این مدل از زمانه خود به‌مراتب جلوتر بود و راحتی آن زبانزد خاص و عام؛ و مهم‌تر از همه، بهایش بود که هم‌تراز ژاپنی‌های متوسط‌ الحال بود و نه دیگر ژرمنی‌های گران؛ اما به‌رغم همه این جریانات، دولت آئودی سخت مستعجل بود و در پی ممنوعیت کلی واردات خودرو از اواخر آن دهه، آئودی هم بالاجبار خاک ایران را ترک نموده و راهی سرزمین مادری خویش شد.

در تمامی این سال‌هایی که ما ایرانیان، به دور از آئودی و تولیداتش بوده‌ایم، این برند رشد حیرت‌انگیزی را درزمینهٔ تکنولوژی و کیفیت محصولات خود شاهد بود و از یک تولیدکننده خودروهای متوسط به یک سازنده خودروهای لوکس و درجه یک ارتقاء یافت و رفته‌رفته، به یکی از مهم‌ترین بازیگران این عرصه مبدل شد. مهم‌ترین عاملی هم که در این میان به آئودی یاری رساند، کیفیت عالی مواد و متریال مورد استفاده در ساخت خودروهایش بود و این همان نکته مهمی است که عمده سایت‌های خودرویی در عالم، تأکید وافری بر آن دارند.

اینک پس از گذشت سه دهه، آئودی مجدداً به بازار میهنمان بازگشته و این بار، با انبانی پرتر از پیش پا به میدان نهاده است. مدل‌های متنوعی از این برند جهت فروش در بازار کشورمان گزینش شدند که ما از بینشان فعلاً به کراس‌اوور Q3 اکتفا نمودیم. کراس‌اووری که حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد و رقیبی است قدر و پرتوان برای دیگر همتایان خود، من‌جمله ب‌ام‌و X1، مرسدس بنز GLK و اینفینیتی X50.

آئودی Q3 یک شاسی‌بلند جمع‌وجور و یا کامپکت است که برای نخستین بار، در سال 2006 میلادی و در هیئت یک کانسپت پا به عرصه وجود نهاد. این کانسپت که توسط شخصی به نام JULIAN HOENIG طراحی شده بود، در آوریل سال 2007 میلادی و در نمایشگاه خودروی شانگهای به نمایش در آمد. نسخه نهایی و تولیدی آن در سال 2009 میلادی آماده شد؛ و در سال 2012 میلادی هم فروش آن در بازارهای جهانی آغاز گردید.

آئودی Q3 بر مبنای پلت‌فرم A5 (PQ35) گروه خودروسازی فولکس‌واگن تکوین و توسعه یافته است، پلت‌فرمی که در دیگر خودروهای این گروه، ازجمله فولکس‌واگن گلف MK5 و تیگوآن، سئات Tribu و اشکودا یتی نیز به کار رفته است. در حال حاضر، برای توان‌بخشی به این خودرو از طیف متنوعی از پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی استفاده می‌شود که فعلاً در بازار ممالک حوزه خلیج‌فارس تنها دو نسخه بنزینی از آن عرضه می‌شود.

این دو نسخه، از انواع 1.4 لیتری و 2 لیتری توربو هستند؛ و در این میان، پیشرانه 2 لیتری با دو توان متفاوت عرضه می‌شود. توان خروجی پیشرانه 1.4 لیتری معادل 150 اسب بخار است و پیشرانه 2 لیتری هم در دو نسخه 180 و 220 اسب بخاری به فروش می‌رسد. پیشرانه‌های وارده به کشورمان هم از انواع 2 لیتری هستند که به‌احتمال بسیار زیاد، نسخه 180 اسبی آن در اولویت ورود قرار دارد.

در حال حاضر، آئودی Q3 در ممالکی همچون اسپانیا، چین و هند به تولید می‌رسد که دراین‌بین، تمامی نسخه‌های صادرشده به بازار کشورهای حوزه خلیج‌فارس ساخت اسپانیا هستند.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
پربازدیدترین های هفته
    دکه مطبوعات
    • خودرو امروز ۶۶۹
    • خودرو امروز ۶۶۸
    • خودرو امروز ۶۶۷
    • خودرو امروز ۶۶۶
    • خودرو امروز ۶۶۵
    • خودرو امروز ۶۶۴
    • خودرو امروز ۶۶۳
    • خودرو امروز ۶۶۲
    • خودرو امروز ۶۶۱
    آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
    آرشیو