فونیکسریمکسبهتام

عضو شورای شهرتهران:

متکدیان خیابانی جریان ترافیک را به تأخیر می اندازند

عصر خودرو- تکدی گری، پدیده رو به رشدی در تهران و سایر کلان شهرهای کشور است که به دلایل مختلف اقتصادی و اجتماعی شکل می گیرد و از ابعاد مختلف می توان به آن نگریست که یکی از این زوایا که کمتر مورد توجه قرار گرفته، ایجاد سد معبر در معابر شهری به ویژه حضور متکدیان خیابانی در خیابان های پر تردد از جمله در میدان ها و تقاطع های پر تراکم است که جریان ترافیک را به تأخیر انداخته و باعث اختلال در ترافیک عبوری می شود.

متکدیان خیابانی جریان ترافیک را به تأخیر می اندازند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از عصر ایران، حضور  متکدیان که با اَشکال و شیوه های مختلف در معابر اصلی و شریانی شهر حاضر شده و عموماً در هر چهار جهت چهارراه های مهم شهر حضور دارند، علاوه بر ایجاد آشفتگی در نظم و انضباط خودروهای عبوری به دلیل امتناع رانندگان از مواجهه با متکدیان و برخورد احتمالی با آنها، باعث ایجاد وقفه در تخلیه بار ترافیک تقاطع شده و با کاهش سرعت خودروها، طول صف خودروهای عبوری در پشت چراغ قرمز را افزایش می‌دهند.

    یک عضو شورای اسلامی شهر تهران در این ارتباط با اعلام این که بخش قابل توجهی از متکدیان تهران، مهاجران و اتباع بیگانه هستند، گفت: این افراد توسط شبکه های مافیایی سازماندهی شده و در سطح خیابان های تهران توزیع می شوند.

    به گزارش روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، دکتر غلامرضا انصاری با اشاره به این که در اصل، آسیب های اجتماعی را باید به شکل ریشه ای مورد بررسی قرار داد و به این منظور، در وهله نخست باید این آسیب ها ریشه یآبی شده و از تولید و تکثیر آنها در جامعه جلوگیری به عمل آید، اظهار کرد: وقتی در کشور کار و اشتغال نباشد، بیکاری و رکود اقتصادی، به تولید و توسعه آسیب های اجتماعی دامن می زند.

    وی با بیان این که در زمینه ساماندهی متکدیان طی 8 سال مدیریت دولت های نهم و دهم، فعالیت های غیر مؤثر و بی برنامه ای انجام شد و درمان ها، مقطعی و مسکّن بود، تصریح کرد: اقداماتی که در آن 8 سال برای حل آسیب های اجتماعی انجام شد، ناکارآمد، غیر علمی و بی ثمر بود.

    رییس اسبق سازمان بهزیستی کشور در پایان با تأکید بر این که سازمان هایی همچون کمیته امداد از رسالت اصلی خود فاصله گرفته اند، خاطرنشان کرد: برای رفع آسیب های اجتماعی، تولیت واحد لازم است و به این منظور، باید تشکیلاتی جدید در قالب سازمانی مستقل همچون سازمان ملی رفاه اجتماعی که ریاست آن در حد معاون رییس جمهور باشد، شکل بگیرد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو