فونیکسریمکسبهتام

آئودی S۳ ۲۰۱۷

عصر خودرو- برای مدتی طولانی آئودی S۳ پرطرفدارترین خودرو اسپورت کامپکت آئودی بود. این قضیه تا چند سال پیش که Audi S۱ به بازار عرضه شد، صادق بود. با وجود معرفی مدل‌های کامپکت جدیدتر در طیف خودروهای اسپورت آئودی و افزایش رقابت در بخش خودروهای اسپورت کامپکت در سال‌های اخیر، آئودی S۳ همچنان از پرفروش‌ترین مدل‌های این برند به حساب می‌آید.

آئودی S۳ ۲۰۱۷
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از فرصت امروز، آئودی تصمیم گرفته است این خودروی کامپکت پرفروش خود را کمی زودتر از پیش‌بینی‌ها فیس‌لیفت کند و به نظر می‌رسد برای این کار دلایل زیادی دارد. عرضه نسل‌های جدید و درخشان آئودی A4 و Q7 در سال گذشته با مشخصه‌های جذاب و معرفی نوآوری‌های بسیاری در زمینه فناوری خودرو همراه بود که بدون توجه به نوع خودروی تولیدی در دنیای امروز که در آن فناوری به سرعت در حال پیشرفت است تقریبا به‌عنوان «باید»‌های یک خودرو جدید به حساب می‌آیند. با در نظر داشتن این مطلب، انتظار داشته باشید آئودی S3 2017 یک فیس‌لیفت واقعی و کامل باشد که این به معنی اعمال اکثر تغییرات، بیشتر به داخل خودرو و ویژگی‌های کلی رانندگی آن معطوف خواهد بود تا مشخصات ظاهری.

    به مونیخ، مرکز ایالت باواریا سفر کردم تا بعدازظهری را با آئودی« S3 اصلاح شده » صرف کنم و در این بین به من این فرصت نیز داده شد تا پشت فرمان نسخه‌های کروک A3 و S3 جدید بنشینم که البته در این مطلب تنها روی آئودی S3 تمرکز خواهم داشت.

    قدرت موتور و عملکرد آئودی S3 2017

    تامین قدرت آئودی S3 2017 مانند نسخه اولیه آن در سال 2015 بر عهده موتور چهار سیلندر 2 لیتری TFSI است. تیم تخصصی موتور خودرو آئودی البته تغییرات کوچکی در برخی قسمت‌های موتور انجام داده و توانسته از آن 10 اسب بخار نیرو و 20 نیوتن متر گشتاور مازاد استخراج کند. جدول خروجی قدرت S3 حالا نیروی 310 اسب بخاری و گشتاور 400 نیوتن متری در 5400 دور در دقیقه را نشان می‌دهد.

    از آنجایی که چهار استایل بدنه مختلف از S3 2017 به‌طور همزمان در بازار ارائه شد، ایده عرضه چند ستاپ مختلف برای S3 کمی گیج‌کننده به نظر می‌رسد. به همین دلیل است که نمایش الگوهای عملکرد متفاوت از سوی این متغیرهای گوناگون آنچنان شگفت‌آور نیست. با S3 هاچ بک معمولی شروع می‌کنیم که صفر تا صد را در زمان 4.5 ثانیه طی کرد. پس از آن، سدان S3 و S3 اسپورت بک مشترکا با 4.6 ثانیه در جای دوم قرار گرفتند و نسخه کروک این مدل در 5.1 ثانیه صفر تا صد را طی کرد.

    اگر با یک گیربکس دستی این کار را تکرار کنید، 0.7 ثانیه به زمان اضافه خواهد شد. در نهایت، تمامی نسخه‌های S3 دارای محدودیت سرعت الکترونیکی 250 کیلومتر بر ساعت هستند.

    گفته می‌شود شاسی نسخه فیس لیفت شده S3 محکم‌تر بوده و ارتفاع خودرو را نیز 25‌میلی‌متر کاهش داده است. با توجه به این مسئله که این خودرو از خانواده مدل S است، با سیستم رانندگی استاندارد تجهیز شده است. رانندگان با انتخاب از میان طیفی از حالت‌های رانندگی شامل حالت‌های Dynamic و Comfort، کنترل کاملی بر رفتار رانندگی خودروی خود خواهند داشت. زمانی‌که حالت Dynamic انتخاب شود، سیستم تعلیق به‌طور قابل توجهی سخت‌تر شده و موتور و گیربکس به‌طور همزمان حالت اسپورتی‌تر به خود می‌گیرند. سیستم تعلیق مغناطیسی آئودی موجب افزایش توانایی‌های دینامیک خودرو می‌شوند اما برای بهره‌گیری از آن باید حتما به‌طور جداگانه از فهرست امکانات اختیاری انتخاب شود.

    طراحی آئودی S3 2017

    تغییرات ظاهری در نسخه جدید S3 حداقل هستند اما پیشرفت‌های معدودی در طراحی آن دیده می‌شود که لازم است به آنها اشاره شود. اگر از قسمت جلوی خودرو شروع کنیم، چراغ‌های جلو به‌شدت پیکرتراشی شده‌اند و چراغ‌های LED روزنمای آنها در مدل جدید ضخامت بیشتری از کل چراغ را در بر می‌گیرند.

    اگر کمی به پایین پیش رویم، بادگیر‌های هر دو طرف پایینی سپر جلو خودرو کمی بزرگ‌تر از قبل هستند و ظاهری متفاوت نسبت به همتای خود در سال 2015 دارند. در آخر، جلو پنجره خودرو نیز پهن‌تر شده و موجب ارائه ظاهر برجسته‌تری نسبت به نسخه پیشین خود شده است که این مسئله مرهون پره‌های افقی دوتایی کروم‌گذاری شده این قسمت از خودرو است.

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو