فونیکسریمکسبهتام

مدیر توسعه تجارت خاورمیانه سوزوکی کورپوریشن

آغاز صادرات باتری‌های سوزوکی طی کمتر از یک سال آینده

عصر خودرو- شرکت سوزوکی کورپوریشن ، قرار داد نمایندگی انحصاری تولید باتری اتومبیل سبک و سنگین را به شرکت سپاهان باتری اعطا کرده است و تولید این محصولات زیر نظر سوزوکی انجام خواهد شد.

آغاز صادرات باتری‌های سوزوکی طی کمتر از یک سال آینده
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، بهنام سبحانی ؛ مدیرتوسعه تجارت منطقه خاورمیانه سوزوکی کورپوریشن ضمن اعلام این خبر در حاشیه همایش مشترک سوزوکی و سپاهان‌باتری گفت: R&D(تحقیق و توسعه) ، QD  و نظارت بر تولید در این قرارداد بر عهده سوزوکی است و همچنین تمامی سریال نامبر‌هایی که سپاهان‌باتری روی باتری‌های سوزوکی درج می‌کند از سوی سوزوکی صادر می‌شود تا مصرف‌کننده بتواند کالای اصل را از غیراصل و قاچاق تشخیص دهد.
    سبحانی در پاسخ به این سوال که آیا هم‌اکنون خطوط تولید سپاهان‌باتری اماده عرضه محصولات سوزوکی هستند ، گفت : خط تولید سپاهان متعلق به "مول" آلمان و یکی از بهترین خطوط تولید آسیا است.بر اساس بررسی ما بین چندین شرکت تولیدکننده باتری در ایران به این نتیجه رسیدیم که می‌توانیم با سپاهان باتری در زمینه تولید همکاری کنیم و سوزوکی می‌تواند با توجه به استاندارد‌هایی که ابلاغ می‌شود و تفاهم‌نامه به این شرکت بزرگ ایرانی اعتماد کند.
    سبحانی مهم‌ترین دلایل انتخاب سپاهان‌باتری به عنوان شریک رسمی سوزوکی را اینگونه بیان کرد که بحث لژستیک ، پتانسیل و هزینه های تولید در انتخاب سپاهان باتری موثر بوده است.هم‌اکنون ایران در تولید برخی محصولات همچون لوازم IT ، لوازم خانگی و لوازم جانبی خودرو به مرکزی مهم در منطقه خاورمیانه تبدیل شده است.هم ایران یک مصرف کننده بزرگ است و هم در آینده صادرکننده خواهد بود. هدفی که سوزوکی دارد این است که ایران به صادرکننده در منطقه تبدیل شود.
    سبحانی ضمن اعلام این موضوع که احتمالا صادرات باتری‌های سوزوکی از ایران طی کمتر از یک‌سال آینده آغاز می‌شود گفت : سپاهان‌باتری قرار نیست باتری‌های سوزوکی را به بازار فعلی و 5 میلیون ظرفیت فعلی‌اش تزریق کند چرا که مصرف‌کنندگان سوزوکی متفاوت هستند و انتظارات متفاوتی را نیز از محصول دارند.هدف سپاهان‌باتری این است که وارد بازار باتری‌هایی شود که هم‌اکنون بدون خدمات و به اسم باتری‌های کره‌ای عرضه می‌شوند و قرار است از آن بخش ، سهم بازار بگیرند.این سهم بازار قرار نیست از باتری ایرانی گرفته شود و به بازار کنون سپاهان‌باتری افزوده خواهد شد.
    مدیر توسعه تجارت خاورمیانه سوزوکی در ادامه از تولید تمامی رنج باتری های خودرو‌های سبک و سنگین سوزوکی در سپاهان‌باتری خبر داد و گفت : در آینده UPS نیز به محصولات سوزوکی در ایران اضافه خواهد شد.این دستگاه در زمان اضطرار و قطع برق می‌تواند به عنوان منبع ذخیره عمل کند.به گفته سبحانی باتری‌های سوزوکی از نظر قیمتی با شرایطی رقابتی وارد بازار خواهند شد.وی در این زمینه افزود :مصرف‌کننده ایرانی روی سوزوکی تجربه بین‌المللی خواهد داشت ؛ هم روی خدمات پس از فروش و هم قیمت.مدیر بازار سوزوکی در ایران سپاهان‌باتری است و این باتری‌ها با قیمت بسیار بهتری نسبت به باتری های کره‌ای به بازار عرضه می‌شوند.
    وی در زمینه آغاز زمان عرضه باتری‌های سوزوکی به بازار ایران گفت : فکر می‌کنم از تابستان امسال شاهد عرضه اولین باتری‌های سوزوکی به بازار باشیم.سبحانی در ادامه افزود :سوزوکی در ایران توزیع‌کننده مستقل نخواهد داشت و ممکن است علاوه بر نمایندگان توزیع سپاهان ، نمایندگان دیگری نیز باتری سوزوکی را به بازار عرضه کنند اما خدمات به باتری های سوزوکی از طریق نمایندگی‌های باتری سپاهان عرضه می‌شود.
    سبحانی همچنین ضمن تاکید روی بین‌المللی بودن محصولات سوزوکی کورپوریشن از برنامه جدی این شرکت برای تولید تجهیزات IT خبر داد و افزود : سوزوکی کورپوریشن ، سوزوکی موتورز یا سوزوکی میوزیک دفتر‌های هماهنگی بین‌المللی دارند.یک نسل قبل شاید موتور برق سوزوکی را بیش‌تر بشناسند و برخی گروه‌ها آلات موسیقی را بهتر می‌شناسند.برخی‌ ممکن است تجهیزات نوری در صنعت کامپیوتر سوزوکی را بهتر از دیگر حوزه‌ها بشناسند.حضور ما در ایران تنها در حوزه باتری نیست ، ما برای بازار IT ایران برنامه بسیار جدی داریم که شامل تجهیزاتی مانند تبلت ، نوت‌بوک ، لوازم خانگی و .. می‌شود که هر کدام خواستگاه متنوعی دارند و برند سوزوکی صرفا ژاپنی نیست . ممکن است یک قطعه ساخت چین باشد همانطور که قرار است باتری‌های سوزوکی در منطقه CIS با عبارت made in IRAN عرضه شود.ما در این زمینه تفکر بین‌المللی و فراگیر داریم.
    سبحانی در پایان و در زمینه سرمایه‌گذاری سوزوکی در بازار ایران گفت : سوزوکی به صورت غیرمستقیم هم‌اکنون در حال مذاکره برای سرمایه‌گذاری در پروژه های مختلف در ایران است.ما تزریق مالی به کشور ایران را خواهیم داشت اما این که به صورت مستقیم با هر کدام از شرکا در ایران خواهیم داشت یا خیر را نمی‌توان با قطعیت اعلام کرد.قطعا سوزوکی در ایران سرمایه‌گذاری کرده و خواهد کرد.سوزوکی به این نتیجه رسیده که ایران یک کشور امن برای سرمایه‌گذاری است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو